mboost-dp1
Erfaringer med at flytte til Sverige som studerende søges
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej,
Min kæreste og jeg har i de seneste par dage leget med tanken, om at flytte til Sverige da vi alligevel snart skal flytte til en ny lejlighed.
Men inden vi overhovedet begynder at grave dybt i det, ville jeg hører om der var nogen herinde som havde erfaringer med, at flytte fra København/Danmark til Malmø/Sverige?
De største spørgsmål vi har, er umiddelbart økonomien og det at finde en lejlighed derovre.
Tak ! :)
Min kæreste og jeg har i de seneste par dage leget med tanken, om at flytte til Sverige da vi alligevel snart skal flytte til en ny lejlighed.
Men inden vi overhovedet begynder at grave dybt i det, ville jeg hører om der var nogen herinde som havde erfaringer med, at flytte fra København/Danmark til Malmø/Sverige?
De største spørgsmål vi har, er umiddelbart økonomien og det at finde en lejlighed derovre.
Tak ! :)
fiskah (2) skrev:Jeg har et par bekendte som bor i Malmö, og de siger at det er meget billigere at bo. Dette gælder både husleje og dagligvarer.
Det er ikke for at være uforskammet eller dum, men det var en af hovedegrundene til, at vi overhovedet overvejet at flytte derover og ikke på grund af Systembolaget! ;)
vandfarve (3) skrev:Husk lige at et pendlerkort over Øresund ikke er gratis, og jeg ved sgu ikke en gang, om de giver SU-rabat, netop fordi det er over Øresund.
Det er med i vores overvejelser, men det er vidst ikke meget dyrere end det jeg giver nu, som er omkring 500 kr. måneden.
Mht. økonomi generelt, er der så nogen som ved noget om SU i udlandet? Flytter den med?
http://www.sunddebat.com/debat/forumdisplay.php?f=...
Har fundet dette forum, så nu graver vi os lige igennem, men hvis der er nogle som har nogle personlige erfaringer, så kom gerne frit frem!! :)
Har fundet dette forum, så nu graver vi os lige igennem, men hvis der er nogle som har nogle personlige erfaringer, så kom gerne frit frem!! :)
#MZ
Jeg slog det lige op, da jeg gerne ville være en god Newz-bruger.
Prisen er 747 kroner for 30 dage mellem Malmø C og KBH (Omstigningsområde A) for en person på SU. Det er til at leve med, hvis lejlighederne virkelig er så billige, men det er mange penge - særligt, hvis I begge skal af med det månedligt.
Jeg slog det lige op, da jeg gerne ville være en god Newz-bruger.
Prisen er 747 kroner for 30 dage mellem Malmø C og KBH (Omstigningsområde A) for en person på SU. Det er til at leve med, hvis lejlighederne virkelig er så billige, men det er mange penge - særligt, hvis I begge skal af med det månedligt.
#6 Har også lige undersøgt det.
Det er jo sådan, at kæresten bare skal til kbh n, mens jeg skal til Ballerup/IHK.
Det er jo sådan, at kæresten bare skal til kbh n, mens jeg skal til Ballerup/IHK.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.