mboost-dp1

Erfaringer med EDB Forsikring?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
1. mar. 2008 10:13
Er der nogle som har erfaring med EDB Forsikring.dk?

Da jeg er ved, at købe en MacBook Pro igennem Apple Store, vil jeg gerne have en forsikring til den, som dækker tyveri og alt sådan noget, og edbforsikring er rimelig billige. En 3 årig super, der dækker alt i DK, koster 1900 kr, uden selvrisiko ved reparation, og 500 kr. ved tyveri og totalskade.

Har også fået at vide, at Fonas All-Risk er rigtig god, men ved ikke om man kan købe den, uden at have købt computeren hos dem (som ikke er en mulighed)

Apple Protection Care er heller ikke en mulighed, da dette ikke er en forsikring, men bare en udvidet garanti.
Gravatar #2 - vandfarve
1. mar. 2008 23:51
Alene prisen gør, at jeg laaaangt hellere ville vælge Alkas elektronikforsikring, men der er blot det "men", at man allerede skal have familieforsikring.

Hvis man har det, så er 300 kroner/årligt et røverkøb for at få elektronikforsikring til samtlige elektroniske genstande under 4 år. Selvrisikoen er blot 911 kroner pr. skade (OBS!), og den gælder både pludseligt opståede skader og funktionsfejl.
Gravatar #3 - DanaKaZ
2. mar. 2008 11:50
#2 Den forlænger jo kun købeloven for produktet i 2 år yderligere. De andre forsinkringer dækker langt mere end sådan en elektronikforsikring.

#1 Spørgsmålet er om du mener du har brug for sådan en forsikring. Eller egentligt er spørgsmålet om du er villig til at udnytte ordningen. Ellers kan du langt oftest med en anelse held og god fornuft, dvs. du skal behandle produktet ordentligt og passe på det, klare dig fint med købeloven i hånden.
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
2. mar. 2008 11:53
3 skrev:
#2 Den forlænger jo kun købeloven for produktet i 2 år yderligere. De andre forsinkringer dækker langt mere end sådan en elektronikforsikring.

Hvis du tror købeloven dækker at du har spildt kaffe i din bærbare, så er du godt nok naiv.
Gravatar #5 - DanaKaZ
2. mar. 2008 12:12
#4 Havde jeg overset.

Okay, så er den reele forskel selvrisikoen. Og så vidt jeg ved er proceduren omkring totalskade også anderledes, men næppe noget der er prisforskellen værd.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login