mboost-dp1
Et bevis på at piratkopiering forudsager store tab på mediebranchen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Til alle piratkopiering sympatisører og andre, som IKKE mener at mediebranchen lider et stort tab på grund af dem der downloader løs ulovligt, så se her:
Kilde: http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=5510
http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=5510 skrev:"The Sims 3" har tabt 9 mio. dollars til pirater på nettet endnu før det overhovedet er udkommet.
En kopi af spillet er blevet lækket til nettet og ifølge Bloomberg er den allerede downloadet 180.000 gange - alene fra den 18. til 21. maj.
Det giver et tab på 9 mio. dollars i indtjening, hvis man (optimistisk) forudsætter at alle, der downloadede kopien ellers ville have købt spillet.
Kilde: http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=5510
Folk der ikke fatter at et download giver bedre chancer for et køb fortjener et slag med en flækhammer i skallen.
Det er så latterligt at påstå at et download = et tabt salg. Tværtimod. Tværtimod fucking røvhuller.
Jeg googlede og fandt Walls of jericho, hørt deres musik og har lige bestilt 3 af deres albums...
Edit: Hvad skal man med en CD-afspiller til 20.000 hvis man hører mp3 rips?
Det er så latterligt at påstå at et download = et tabt salg. Tværtimod. Tværtimod fucking røvhuller.
Jeg googlede og fandt Walls of jericho, hørt deres musik og har lige bestilt 3 af deres albums...
Edit: Hvad skal man med en CD-afspiller til 20.000 hvis man hører mp3 rips?
Problemet er jo bare at det mister de OGSÅ penge på.holmen (2) skrev:Jeg har købt 100+ cd'er de seneste 12 mdr. Jeg havde kun købt 5-10 hvis jeg ikke havde kunnet høre muwsikken i ordentlig kvallitet inden køb (se, høre hele albums i lyttevelig kvaliitet).
Men man plejede faktisk at kunne lytte til den nye musik i pladeforretningerne i gamle dage, dengang det handlede om musik.
Derudover er der jo ikke "in" at købe album mere.
Anyway, mht. the Sims: Dem som har downloadet det ville ikke have købt det alligevel. De hjælper kun med at skabe hype (hvis det er godt), og dermed forøger salget!
Og hvis spillet er dårligt, så er det kun positivt at folk finder ud af det i god tid!
Nu er jeg personligt lidt af en serie rytter, og mange af serierne downloader jeg eller ser på nettet, f.eks. Scrubs og Desperate Housewives. Jeg har set alle afsnittene af Scrubs på nettet, men har samtidig købt 5 af sæsonerne, og alle sæsoner af Desperate Housewives. Mange af mine synes at jeg er fuldkommen åndssvag at bruge penge på at købe film/serie, når jeg gratis kan se dem på nettet, men personligt så vil jeg rigtig gerne støtte de selskaber/kunstnere som laver et godt produkt, ved at købe deres film. Desuden får man jo også noget sjovt ekstra materiale med, hvilket bare er et plus.
Mht. musik, så er alt mit musik enten rippet fra mine CD'er eller købt på iTunes.
Mht. musik, så er alt mit musik enten rippet fra mine CD'er eller købt på iTunes.
Ud over at der sandsynligvis er en del af de donwloadende der også køber spillet, så er der nok en endnu større del, der aldrig vil have anskaffet sig spillet, hvis de ikke havde downloadet det.
Eg. uanset hvor meget man havde kopibeskyttet spillet, så ville de aldrig kunne få de 180.000 salgskopier. Om det så stod gratis nede på hylden i Fona, så ville det ikke kunne få alle downloaderne til at anskaffe sig det. (Da de aktivt skulle bevæge sig ned efter det.)
180.000 downloads er *ikke lig* 180.000 salg á 500,- eller 400,- eller 300,- eller 200,- ...
Tilgengæld, prøv at overvej denne situation: I stedet for at whine over piratdownloadsene kunne de have solgt en neddroslet version (pirat-udgaverne er ofte lidt buggy/mangelfulde), som download, fra deres side, til 10,- stk. Så kunne de måske have fået 1.800.000 kr. ind, som de ikke får nu. (Og de villet have spammet torrent-netværket til, med den neddroslede udgave.) Eller de kunne have lavet et online konto-system, som man kunne købe adgang til, via spillet. Så vil dem der havde købt spillet automatisk få adgang og dem der havde piratet det, kunne efterfølgende have valgt at betale nogle penge, som firmaet ellers aldrig ville have set. På den måde, ville hver piratkopi være en potientiel ekstra indtægt.
FRIGGING ¤#%¤&!!! n00b-firmaer %¤& whinere ...
Eg. uanset hvor meget man havde kopibeskyttet spillet, så ville de aldrig kunne få de 180.000 salgskopier. Om det så stod gratis nede på hylden i Fona, så ville det ikke kunne få alle downloaderne til at anskaffe sig det. (Da de aktivt skulle bevæge sig ned efter det.)
180.000 downloads er *ikke lig* 180.000 salg á 500,- eller 400,- eller 300,- eller 200,- ...
Tilgengæld, prøv at overvej denne situation: I stedet for at whine over piratdownloadsene kunne de have solgt en neddroslet version (pirat-udgaverne er ofte lidt buggy/mangelfulde), som download, fra deres side, til 10,- stk. Så kunne de måske have fået 1.800.000 kr. ind, som de ikke får nu. (Og de villet have spammet torrent-netværket til, med den neddroslede udgave.) Eller de kunne have lavet et online konto-system, som man kunne købe adgang til, via spillet. Så vil dem der havde købt spillet automatisk få adgang og dem der havde piratet det, kunne efterfølgende have valgt at betale nogle penge, som firmaet ellers aldrig ville have set. På den måde, ville hver piratkopi være en potientiel ekstra indtægt.
FRIGGING ¤#%¤&!!! n00b-firmaer %¤& whinere ...
Tjae, der er også det problem at de versioner der er ude som piratkopier, ikke er der færdige produkt, og mangler flere funktioner og endda kun har en by, hvor den fulde har 2.
Så mon ikke mange af dem der godt kan lide TS3 køber det alligevel... eller venter til den fulde version kan hentes fra nettet.
Så mon ikke mange af dem der godt kan lide TS3 køber det alligevel... eller venter til den fulde version kan hentes fra nettet.
#14 Jeg tror at grunden til at man ikke ser demoer så meget mere, igen ligger i mentaliteten hos firmaerne. Mange af de sidste demoer jeg prøvede (sikkert sidst i 90erne), var ikke neddroslede versioner af spillet. De var i stedet en komplet pain in the arse og burde mere hedde: "få et glimt af spillet, i interaktive screenshots". Hvis man undervejs i demoen blot bliver frustreret over en masse manglende ting (som der er i den rigtige udgave), så når man aldrig til det punkt, hvor man bliver fanget af spillet.
Et godt eksempel på en demo er eksempelvis det gode gamle Duke Nukem 3D, hvor der kun var 2 baner. Fremragende demo. Alle havde prøvet den på et eller andet tidspunkt og mange købte også spillet af denne grund. (Til gengæld var de 2 første baner langt de bedste, hvilket man opdagede når man købte spillet. LOL.)
Et godt eksempel på en demo er eksempelvis det gode gamle Duke Nukem 3D, hvor der kun var 2 baner. Fremragende demo. Alle havde prøvet den på et eller andet tidspunkt og mange købte også spillet af denne grund. (Til gengæld var de 2 første baner langt de bedste, hvilket man opdagede når man købte spillet. LOL.)
Du kan ikke tabe penge på noget du ikke har til salg. Så simpelt er det.
Sims 3 er et skridt i den rigtige retning - der er ingen DRM og det er dét folket vil have. At de så vælger at gøre det med et af de allermest populære spil-serier overhovedet er vel blot at ligge op til, at folk skal hente det.
Ikke at det er en dårlig ting - der er utroligt mange spil, film og cd'er jeg ikke ville have købt, hvis jeg ikke tilfældigvis var faldet over noget musik med kunstneren.
Endvidere, så er det forståeligt at folk piratkopierer. Spil koster efterhånden en halv jetjager, og oftest bliver man taget hårdt i røven, fordi det åbenbart pludselig er blevet iorden at udgive halvfærdige spil.
Hvis udvikleren laver noget ordenligt, så sælger de også godt. Men laver de tværtimod noget lort, så får de lorten tilbage i hovedet igen.
Sims 3 er et skridt i den rigtige retning - der er ingen DRM og det er dét folket vil have. At de så vælger at gøre det med et af de allermest populære spil-serier overhovedet er vel blot at ligge op til, at folk skal hente det.
Ikke at det er en dårlig ting - der er utroligt mange spil, film og cd'er jeg ikke ville have købt, hvis jeg ikke tilfældigvis var faldet over noget musik med kunstneren.
Endvidere, så er det forståeligt at folk piratkopierer. Spil koster efterhånden en halv jetjager, og oftest bliver man taget hårdt i røven, fordi det åbenbart pludselig er blevet iorden at udgive halvfærdige spil.
Hvis udvikleren laver noget ordenligt, så sælger de også godt. Men laver de tværtimod noget lort, så får de lorten tilbage i hovedet igen.
Jeg kan da godt indrømme at jeg har hentet The Sims 3 for at se om det er noget værd.
Har så også lige forudbestilt spillet idag... Havde jeg ikke hentet det, så havde jeg nok ikke købt det og da slet ikke forudbestilt det.
Lagde lige mærke til at spillets loader fortæller mig at det er en piratversion og at det ikke er det fulde spil (kun 1 by), plus hvis man køber det så får man et eller andet ekstra halløj.
Det er da klart en god holdning de viser, de kunne vel sagtens have gjort sådan at spillet ikke ville virke mere, når nu de fandt ud af at det er en piratversion?
Har så også lige forudbestilt spillet idag... Havde jeg ikke hentet det, så havde jeg nok ikke købt det og da slet ikke forudbestilt det.
Lagde lige mærke til at spillets loader fortæller mig at det er en piratversion og at det ikke er det fulde spil (kun 1 by), plus hvis man køber det så får man et eller andet ekstra halløj.
Det er da klart en god holdning de viser, de kunne vel sagtens have gjort sådan at spillet ikke ville virke mere, når nu de fandt ud af at det er en piratversion?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.