mboost-dp1
Et værktøj til backup/sync
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nogen der kender et gratis program der let kan tage backup af forskellige foldere på harddisken og synkronisere imod f.eks. et share eller en ekstern disk?
Lidt a'la Microsoft PowerToy SyncToy, bare gerne lidt hurtigere og mere stabilt. (den bliver blandt andet ked af meget lange filnavne).
På forhånd tak for hjælpen.
Lidt a'la Microsoft PowerToy SyncToy, bare gerne lidt hurtigere og mere stabilt. (den bliver blandt andet ked af meget lange filnavne).
På forhånd tak for hjælpen.
dropbox koster penge (2+ GB) og formålet er egentlig ikke at have en backup på nettet. skal bare have en backup på en ekstern harddisk hvor jeg ønsker at synce nogle foldere.
RichCopy virker som et godt tool, men det ser ikke umiddelbart så velegnet ud til formålet med sync/backup?
RichCopy virker som et godt tool, men det ser ikke umiddelbart så velegnet ud til formålet med sync/backup?
Windows Live Mesh hvis du ikke skal ha backup af mere end 5GB
Bruger det selv til billeder så de bliver synkroniseret ud på alle mine maskiner
Bruger det selv til billeder så de bliver synkroniseret ud på alle mine maskiner
Til forskel fra Live Mesh, saa virker det rent faktisk ordentligt.
- Og han naevnte ikke noget med platform, saa jeg tilboed ham selvfoelgelig bare det bedste produkt.
Alternativt saa kan han bruge CygWin.. Det benytter jeg faktisk paa en af vores firmaservere idag, netop til rsync. Fungerer perfekt :D
Det tror jeg ikke det er :)
Alternativt saa er der lavet ports og samlede cygwin + rsync pakker til Windows.
Proev Live Mesh, og hvis du ikke kan lide det, saa proev Cygwin + rsync.
Jeg elsker det og kan kun anbefale det.
I modsaetning til Windcape saa har jeg ikke noget imod at anbefale programmer der er lidt mere komplekse, da de rent faktisk virker til stort set alle situationer :)
Til forskel fra Live Mesh, saa virker det rent faktisk ordentligt.
- Og han naevnte ikke noget med platform, saa jeg tilboed ham selvfoelgelig bare det bedste produkt.
Alternativt saa kan han bruge CygWin.. Det benytter jeg faktisk paa en af vores firmaservere idag, netop til rsync. Fungerer perfekt :D
Det tror jeg ikke det er :)
Alternativt saa er der lavet ports og samlede cygwin + rsync pakker til Windows.
Proev Live Mesh, og hvis du ikke kan lide det, saa proev Cygwin + rsync.
Jeg elsker det og kan kun anbefale det.
I modsaetning til Windcape saa har jeg ikke noget imod at anbefale programmer der er lidt mere komplekse, da de rent faktisk virker til stort set alle situationer :)
fidomuh (16) skrev:Til forskel fra Live Mesh, saa virker det rent faktisk ordentligt.
Hvad har du problemer med?
gentox (18) skrev:Der er jo også Microsofts simple (og gratis)SyncToy.
Edit: Ahh, burde have set at milandt allerede havde nævnt den mulighed.
Er indtil videre også endt op med at bruge SyncToy. Kan starte det via en genvej med en parameter så den kører det pågældende job, og indtil videre har det virket ok. Jeg har bare haft nogle problemer på XP med lange filnavne den knækkede halsen på.
I al fald tak for en masse gode input fra alle.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.