mboost-dp1

Få et gratis link

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
24. jun. 2008 01:56
Her er lige et webindex mere til alle dem som gerne vil have et gratis link til deres site (SEO):

http://index.wep.dk/
Gravatar #2 - myplacedk
24. jun. 2008 06:04
Virker den slags SEO-sites overhovedet længere?
Gravatar #3 - myplacedk
24. jun. 2008 06:11
Du skal lige have optimeret på et eller andet, det kan ikke passe at den er overbelastet med 5 links:

Fatal error: Maximum execution time of 15 seconds exceeded in E:\hjemmesider\poshy911\index.wep.dk\FunctionList.php on line 26
Gravatar #4 - milandt
24. jun. 2008 08:26
der er en stavefejl i dit domæne.
Gravatar #5 - Jace
24. jun. 2008 11:58
2 skrev:
Virker den slags SEO-sites overhovedet længere?

Det skader i hvert fald ikke.

3 skrev:
Du skal lige have optimeret på et eller andet, det kan ikke passe at den er overbelastet med 5 links:

Fatal error: Maximum execution time of 15 seconds exceeded in E:\hjemmesider\poshy911\index.wep.dk\FunctionList.php on line 26

Ja, den er placeret gratis hos dinhost.net og havde jeg vist deres server var så langsom, havde jeg helt klart valgt frac.dk istedet - håber det bliver bedre :)

4 skrev:
der er en stavefejl i dit domæne.

Hvis det er WEP som skal være WEB så giver jeg dig ret, men det er nu engang de domæner man kan vælge hos dinhost.net :)
Gravatar #6 - myplacedk
24. jun. 2008 13:07
5 skrev:

Det var ikke det jeg spurgte om. ;-)
Gravatar #7 - Jace
24. jun. 2008 16:58
6 skrev:
Det var ikke det jeg spurgte om. ;-)

Hehe, på grund af min manglede ekspertise indenfor området, blev jeg desværre nødt til at spise dig af med det svar, beklager :)

Med hensyn til ekspertise må jeg derfor henvise til dette blog indlæg:
http://www.afdeling18.dk/blog/faa-masser-af-links-...
Gravatar #8 - myplacedk
24. jun. 2008 17:26
Der står så det samme som er mit indtryk:

Jo bedre et site man får et link fra, desto mere værdi tillægger Google det. Det er således langt bedre at få et link fra DR end fra "Børge's Hjemmeside fra kolonihavehuset".

Og kolonihavehuse er LANGT mere interessante end sådan en samling tilfældige links fra folk som ikke gider lave ordentlig SEO. (No offence.)

Lad være med at oprette links i alle directories på én gang, spred det ud over et par uger. Google kan godt blive mistænksom, hvis en hjemmeside pludseligt får en hel bunke links.

Her er et andet tip: Lad være med at "provokere" Google. Følg i stedet deres råd, selv om det ikke er så nemt som at lave et link et par steder.
Gravatar #9 - Jace
24. jun. 2008 17:52
Linkbuilding er jo en vigtig del af "ordentlig SEO", så det er jo ikke helt til at komme udenom.

Det er selvfølgelig rigtigt at det er bedre at få links fra sider med en høj PageRank, men alle links tæller jo med i resultatet, så jo flere jo bedre.
Gravatar #10 - karga
24. jun. 2008 18:16
#8 SEO er ikke bare at følge googles råd.. det handler rigtigt meget om at få links rundt omkring.. og hvis siden der tilbyder linkspredning også selv spreder links, så stiger dens pagerank, da meget af pagerank kommer fra om man bliver linket på andre sider
Gravatar #11 - myplacedk
24. jun. 2008 18:39
Ja, men så vender vi tilbage til: Rene linksites - kan det betale sig?
Gravatar #12 - rackbox
24. jun. 2008 19:57
5 skrev:

5 skrev:
men alle links tæller jo med i resultatet, så jo flere jo bedre.

Umiddelbart er det ikke 100% korrekt. I mange tilfælde er det en gevinst at have sit link hos andre. Men hvis det misbruges, så vil det derimod have negativ effekt.

Hvis jeg har mit link hos dig, og du også har link til www.wildpr0nserver.xxx så vil relevansen af dit site i forhold til mit link falde. Hvis der pludselig kommer en overvægt af .xxx links, så vil mit link risikere at blive indexeret som pr0n-site - eller på linje med disse.

Nu er det sådan, at Google er de eneste, der kender de faktiske mekanismer bag deres søgemaskine. Vi andre har kun kvalificerede gæt som bevæggrund for vores SEO.

Hvis ikke et link i din base reelt set giver mig høj sandsynlighed for at få bedre ranking, så vil jeg mene at det er spild af tid - og spild af risiko.
Gravatar #13 - myplacedk
24. jun. 2008 20:03
Forresten...

Hvis dette er den bedste måde at få links til sin hjemmeside på, dvs. hvis ingen andre vil linke til den, burde man så ikke arbejde på indholdet i stedet? Hvis ingen gider linke til din hjemmeside, så er det nok fordi den ikke er værd at kigge på!

Snak med vennerne, få dem til at lave et link fra deres hjemmesider.

Deltag i relevante fora, og henvis til dig egen hjemmeside der hvor det bidrager til debatten.

Gør et eller andet, som motiverer bloggere til at skrive om dig.
Gravatar #14 - Jace
24. jun. 2008 20:46
12 skrev:

Umiddelbart er det ikke 100% korrekt. I mange tilfælde er det en gevinst at have sit link hos andre. Men hvis det misbruges, så vil det derimod have negativ effekt.

Hvis det er korrekt at det kan have en negativ effekt, så vil man jo hurtigt kunne ødelægge sine konkurrenters placering på Google ved at tilmelde dem på alle mulige xxx sites... Og det tror jeg Google har tænkt over, og derfor kan et link aldrig give negativ værdi. Det værste må være at det ikke tæller noget som helst.
Gravatar #15 - Jace
24. jun. 2008 20:48
13 skrev:

Hvis dette er den bedste måde at få links til sin hjemmeside på, dvs. hvis ingen andre vil linke til den, burde man så ikke arbejde på indholdet i stedet? Hvis ingen gider linke til din hjemmeside, så er det nok fordi den ikke er værd at kigge på!

Man satser selvfølgelig på at andre også linker til ens side, men fordi link building er så vigtigt for SEO, så kan man gøre resultatet endnu bedre ved at arbejde med det selv, og ikke bare læne sig tilbage og regne med at andre gør arbejdet for en.

Men det er klart at man bør arbejde 90% af tiden på at forbedre sitet, og 10% på SEO.
Gravatar #16 - 2xmy
24. jun. 2008 22:05
#2 som minimum skal de være indekserede... ellers aner Google jo ikke at linket eksisterer. Så tilbuddet fra #1 får jo tidligst værdi, såfremt index.wep.dk engang bliver indekseret..
Gravatar #17 - Jace
24. jun. 2008 23:03
#16 - Ja, men da det er lavet for 3 dage siden går der nok lige lidt tid før det kommer med i indekset.

Nogen der ved hvordan man kan hjælpe til med at komme hurtigere med i deres indeks?
Gravatar #18 - XorpiZ
25. jun. 2008 02:19

Du kan tilføje din side her:

http://www.google.com/webmasters/
Gravatar #19 - myplacedk
25. jun. 2008 05:58
15 skrev:
ikke bare læne sig tilbage og regne med at andre gør arbejdet for en.

Hvilket af mine forslag minder dig om ikke at gøre noget? Mit forslag er seriøst arbejde.

Link-sites udelukkende til SEO kan jeg ikke tage seriøst, før jeg ser en dokumenteret effekt.
Gravatar #20 - karga
25. jun. 2008 06:55
#16 siden er stort set garanteret at blive indekseret, nu hvor linket står her.. sider bliver altid indekseret, men dens pagerank er nok lav
Gravatar #21 - Jace
25. jun. 2008 11:30
19 skrev:
Hvilket af mine forslag minder dig om ikke at gøre noget? Mit forslag er seriøst arbejde.

Du siger jo netop at du ikke vil oprette links til dit site - det er da ikke at gøre noget.

Jeg siger bare at man udover at arbejde med selve siden, også kan forbedre sit resultat ved at arbejde lidt med linkbuilding.
Gravatar #22 - myplacedk
25. jun. 2008 13:58
21 skrev:
Du siger jo netop at du ikke vil oprette links til dit site - det er da ikke at gøre noget.

Hvad er det for en logik? Jeg vil heller ikke løbe rundt på motorvejen, er det så også at foretage sig intet?

Men prøv lige at læse #13 én gang til, der beskrev jeg lidt om hvordan man kan lave seriøs linkbuilding.

21 skrev:
Jeg siger bare at man udover at arbejde med selve siden, også kan forbedre sit resultat ved at arbejde lidt med linkbuilding.

Det er vi enige om. Jeg kan bare ikke lide linksites, som udelukkende har SEO som formål.

Well, i det hele taget ting, som kun har SEO som formål. Google skal indexere og repræsentere virkeligheden, ikke vise hvem der gider bruge mest tid på at lave links som kun botter gider følge. Eller lave skjult tekst. Eller formulere al tekst på hjemmesiden så visse nøgleord bliver nævnt overdrevet tit osv.
Gravatar #23 - GormDK
25. jun. 2008 15:48
I virkeligheden bruger google jo duer til at finde de mest relevante sider, så der er ingen grund til alt det postyr :)
Gravatar #24 - trylleklovn
25. jun. 2008 17:12
Folk der reklamerer med, at kunne "SEO" minder mig om dem der i kejserens nye klæder, som syr ham hans "tøj".
Gravatar #25 - karga
26. jun. 2008 09:12
#24 for nogen lyder SEO jo som et sprog ligesom ASP og PHP, men det er bare en neverending teknik, der vokser og vokser..

Og når alt kommer til alt, dem der virkelig kan udføre SEO, de gør det i "ond" tro så at sige, for det går kun ud på at komme til tops, over dem der måske er mere relevante - ihvertfald hvis seo'en er ud over bare at bruge h1-elementer og andre småting, der gør koden mere maskinlæsbar
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login