mboost-dp1
Få styr filerne i OS X
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Har fundet et lille genialt program som jeg tænkte jeg ville dele med andre OS X folk.
mucommander.com (GNU)
Basisk set er det Midnight/Total/Win/Norton Commander - noget jeg virkelig har savnet i Finder: Overblik og kontrol.
Jeg har altid brug enten Midnight eller en af de andre på Windows og Nix og føler mig virkelig handikappet uden mine dejlige shortcuts - her er løsningen så, og det er simpelthen pisse rart.
Måske er det bare vanesag fordi jeg har brugt Commandere siden DOS, men jeg kan ikke vænne mig til hvordan Explorer og Finder virker - det er simplethen for "DUPLO"-agtigt med alle de skide ikoner, der skal gøre det så nemt, for mig ødelægger det overblikket over, hvor filerne er.
De to vinduer, side by side er simpelthen det mest effektive indtil videre IMO.
Kombiner det med Disc Inventory X, så bliver verden dejlig igen,
Nå, det var det.
mucommander.com (GNU)
Basisk set er det Midnight/Total/Win/Norton Commander - noget jeg virkelig har savnet i Finder: Overblik og kontrol.
Jeg har altid brug enten Midnight eller en af de andre på Windows og Nix og føler mig virkelig handikappet uden mine dejlige shortcuts - her er løsningen så, og det er simpelthen pisse rart.
Måske er det bare vanesag fordi jeg har brugt Commandere siden DOS, men jeg kan ikke vænne mig til hvordan Explorer og Finder virker - det er simplethen for "DUPLO"-agtigt med alle de skide ikoner, der skal gøre det så nemt, for mig ødelægger det overblikket over, hvor filerne er.
De to vinduer, side by side er simpelthen det mest effektive indtil videre IMO.
Kombiner det med Disc Inventory X, så bliver verden dejlig igen,
Nå, det var det.
#2 Man kan sagtens bruge quick look hvis man gider skrive et par linjer og et sh script.
Jeg hader genveje - hvor er musik, billeder, film? Det vil jeg selv holde styr på - det er det jeg mener med DUPLO - til små børn, der ikke helt fatter Technics eller almindeligt LEGO.
For mig er det hurtigere at bruge end Finder, der virkelig handikapper mig over tager meget overblik ved at være noget idiotisk bygget op hvad angår sorteringesmulighder og mulighed for at se info for enkelte filer hurtig og nemt.
Jeg hader genveje - hvor er musik, billeder, film? Det vil jeg selv holde styr på - det er det jeg mener med DUPLO - til små børn, der ikke helt fatter Technics eller almindeligt LEGO.
For mig er det hurtigere at bruge end Finder, der virkelig handikapper mig over tager meget overblik ved at være noget idiotisk bygget op hvad angår sorteringesmulighder og mulighed for at se info for enkelte filer hurtig og nemt.
#2 Spørgsmålet er nok nærmere: Hvad er der galt med Finder.app siden man gider lede efter et alternativ og derefter gøre andre opmærksomme på det?
Ars Technicas mac ekspert har i hvert fald spanket den af flere omgange og gik sidst i flæsket på den under Leopard reviewet. http://arstechnica.com/reviews/os/mac-os-x-10-5.ar...
Ars Technicas mac ekspert har i hvert fald spanket den af flere omgange og gik sidst i flæsket på den under Leopard reviewet. http://arstechnica.com/reviews/os/mac-os-x-10-5.ar...
Finder er ikke uden fejl og mangler, men synes det fungerer og jeg kan finde de ting jeg vil hurtigt.
Hvis jeg ikke kan finde det, søger jeg blot efter det hvilket tager 5-8 sek, og så har man fundet hvad man vil vha. Spotlight.
Har aldrig forstået hvorfor coverflow sovser rundt i finder.app. Den er totalt ubrugelig til alt andet end coverflow i iTunes IMO.
Hvis jeg ikke kan finde det, søger jeg blot efter det hvilket tager 5-8 sek, og så har man fundet hvad man vil vha. Spotlight.
Har aldrig forstået hvorfor coverflow sovser rundt i finder.app. Den er totalt ubrugelig til alt andet end coverflow i iTunes IMO.
Problemet er vel mere at Finder umiddelbart bare er underlegen ifht. hvad alle linux/unix platforme tilbyder.. :)
Som artiklen fra Ars Tech. fint paapeger, saa er Finder skam "udemaerket", det er de "smaa" ting der goer den irriterende.
Lidt ligesom naar du faar noget rigtigt laekkert, men der er lige 1 ting som skal vaere broken ... -.-
Problemet er vel mere at Finder umiddelbart bare er underlegen ifht. hvad alle linux/unix platforme tilbyder.. :)
Som artiklen fra Ars Tech. fint paapeger, saa er Finder skam "udemaerket", det er de "smaa" ting der goer den irriterende.
Lidt ligesom naar du faar noget rigtigt laekkert, men der er lige 1 ting som skal vaere broken ... -.-
Må sige at jeg ikke altid forstår hvad problemerne er med Finder, men da der er så mange (klogere folk) der snakker om at den skal forbedres, så er det nok bare mig der ikke har fantasi eller viden nok til at forestille mig hvordan den kunne være så meget bedre.
Det der irriterer mig mest ved Finder er de skftende vindue indstillinger. I XP kan man indstille et vindue og så sige at sådan skal alle vinduerne se ud, den funktion ville jeg gerne have i OS X. Jeg kan godt lide at bruge store ikoner til de fleste tider i Finder, men der er bare nogen ting hvor det ikke fungerer optimalt og kolonner eller liste er meget bedre. Problemet er at hvis det sidste vindue man har åbent er i lister, så vil det nye vindue man åbner også være i lister, ligemeget hvilken mappe man åbner.
Det der irriterer mig mest ved Finder er de skftende vindue indstillinger. I XP kan man indstille et vindue og så sige at sådan skal alle vinduerne se ud, den funktion ville jeg gerne have i OS X. Jeg kan godt lide at bruge store ikoner til de fleste tider i Finder, men der er bare nogen ting hvor det ikke fungerer optimalt og kolonner eller liste er meget bedre. Problemet er at hvis det sidste vindue man har åbent er i lister, så vil det nye vindue man åbner også være i lister, ligemeget hvilken mappe man åbner.
#8 Pudsigt at du starter med at sige du ikke kan se hvad problemerne er med Finder, og så fortsætter ved at fremhæve et problem.
DanaKaZ (8) skrev:Det der irriterer mig mest ved Finder er de skftende vindue indstillinger. I XP kan man indstille et vindue og så sige at sådan skal alle vinduerne se ud, den funktion ville jeg gerne have i OS X. Jeg kan godt lide at bruge store ikoner til de fleste tider i Finder, men der er bare nogen ting hvor det ikke fungerer optimalt og kolonner eller liste er meget bedre. Problemet er at hvis det sidste vindue man har åbent er i lister, så vil det nye vindue man åbner også være i lister, ligemeget hvilken mappe man åbner.
Ehm, Finder gik jo netop til at være browser opbygget i Leopard.. Hvilket vil sige at hvis du sætter den til at vise liste-view, så viser den liste-view indtil du vælger noget andet ..
Jeg synes netop det at hver mappe har sin egen konfiguration mildest talt er FUCKING SKIDE IRRITERENDE!!! Dette er nemlig tilfældet i Vista, og ikke nok med det, jeg kan ikke engang selv få lov at TVINGE en mappe til at vises på en speciel måde, nej nej! Der vælger Vista simpelthen lige at scanne mappen hver gang jeg går ind i den og siger "HA! LISTEVIEW??? DU SKAL SGU DA HAVE BILLEDIKONER HER" eller noget andet random, der gør det vildt uoverskueligt.
Sammenlignet med Vistas LORTE explorer PIS! er finder en lyserød sky!
fidomuh (7) skrev:Problemet er vel mere at Finder umiddelbart bare er underlegen ifht. hvad alle linux/unix platforme tilbyder.. :)
Gider du uddybe det? Sådan en påstand slynger man ikke bare ud.
Artiklen fra ars tech beskriver alle de forbedringer der er modtaget med kyshånd i Leopard og bruger så 2 gange artiklens længde på at bitche over, at browser og spatial mode har været blandet meget sammen tidligere, men nu hælder Finder mest til at være en browser.
Det ser jeg udelukkende som værende positivt. Jeg forstår ikke forfatterens uforståenhed over for at finder så ikke bare er 100% browser. Den bagudkompabilitet med spatial mode tror jeg primært har med at gøre, at udviklere kan customize deres .dmg filer i udseende, hvilket jo ikke er negativt.
Personligt har jeg aldrig fattet hvem der gad at bruge det håbløst forældede og ineffektive spatial mode, så hvordan er det negativt at det er fjernet?
#9 Skulle nok have formuleret det som "alle problemerne" self er der problemer, men ikke nogen som får mig til at råbe "Fix the fucking finder" som efterhånden er blevet et kampskrig for nogen.
#10 Ja netop. Men jeg ville gerne have muligheden for at sige at den skulle bruge symboloversigt som default og så kan jeg selv vælge når jeg vil bruge en af de andre.
Selvom at jeg nok ikke ville have udtrykt det sådan så er jeg enig med dig. Men det betyder jo ikke at man ikke skal gøre Finder bedre end den er.
#10 Ja netop. Men jeg ville gerne have muligheden for at sige at den skulle bruge symboloversigt som default og så kan jeg selv vælge når jeg vil bruge en af de andre.
trylleklovn (10) skrev:Sammenlignet med Vistas LORTE explorer PIS! er finder en lyserød sky!
Selvom at jeg nok ikke ville have udtrykt det sådan så er jeg enig med dig. Men det betyder jo ikke at man ikke skal gøre Finder bedre end den er.
Tjoh.
Fx kan jeg ikke laengere se mine "connected servers" i Finder.
Med "underlegent" mener jeg blot: Kig paa konqueror, fx. Den kan indstilles uendeligt meget mere end Finder kan.
Explorer er lort, men stort set alle andre filehandlers jeg har brugt i unix/linux oejemed har vaeret vaesentligt mere behagelige end Finder.
Sandt, men hvis du kigger paa deres kategorisering, saa naevner de at der er 3 kategorier som har vaeret "irriterende".
Jeg hentyder her til "the little things", for det er det der irriterer mig.
Og det er da ogsaa her Apple har forsoegt at efterkomme noget af den tidligere whine :)
Det er ikke alle der goer det.
Fordi Finder ikke er 100% af nogen af delene.
Finder er en cross-breed som har visse dele af begge ideer.
Jep :)
Jeg har heller aldrig fattet hvem der gad bruge noget saa haabloest ueffektivt og ubrugeligt som Finder, men det er nok bare mig der er snaevertsynet.
Anyway, saa er der fordele og ulemper ved begge "views", jeg foretraekker primaert deres "browser"-view, men kan snildt se hvorfor mange andre gerne vil have spatial view.
De bruger det meget i produktionen paa mit arbejde, fx.
Saa, som jeg skrev, saa finder jeg klart unix/linux filehandlers som Konqueror bedre, og generelt set ER de overlegne.
De kan mere.
De kan indstilles mere.
De er hurtigere.
Finder er massivt forbedret i Leopard og jeg bruger den skam flere timer om dagen, men jeg kan sagtens se steder der skal forbedres.
Og jeg forstaar stadig ikke hvorfor Apple har fjernet mine "Connected Servers" fra min sidebar! >.<
Gider du uddybe det? Sådan en påstand slynger man ikke bare ud.
Tjoh.
Med "underlegent" mener jeg blot: Kig paa konqueror, fx. Den kan indstilles uendeligt meget mere end Finder kan.
Explorer er lort, men stort set alle andre filehandlers jeg har brugt i unix/linux oejemed har vaeret vaesentligt mere behagelige end Finder.
Artiklen fra ars tech beskriver alle de forbedringer der er modtaget med kyshånd i Leopard og bruger så 2 gange artiklens længde på at bitche over, at browser og spatial mode har været blandet meget sammen tidligere, men nu hælder Finder mest til at være en browser.
Sandt, men hvis du kigger paa deres kategorisering, saa naevner de at der er 3 kategorier som har vaeret "irriterende".
Jeg hentyder her til "the little things", for det er det der irriterer mig.
Og det er da ogsaa her Apple har forsoegt at efterkomme noget af den tidligere whine :)
Det ser jeg udelukkende som værende positivt.
Det er ikke alle der goer det.
Jeg forstår ikke forfatterens uforståenhed over for at finder så ikke bare er 100% browser.
Fordi Finder ikke er 100% af nogen af delene.
Finder er en cross-breed som har visse dele af begge ideer.
Den bagudkompabilitet med spatial mode tror jeg primært har med at gøre, at udviklere kan customize deres .dmg filer i udseende, hvilket jo ikke er negativt.
Jep :)
Personligt har jeg aldrig fattet hvem der gad at bruge det håbløst forældede og ineffektive spatial mode, så hvordan er det negativt at det er fjernet?
Jeg har heller aldrig fattet hvem der gad bruge noget saa haabloest ueffektivt og ubrugeligt som Finder, men det er nok bare mig der er snaevertsynet.
Anyway, saa er der fordele og ulemper ved begge "views", jeg foretraekker primaert deres "browser"-view, men kan snildt se hvorfor mange andre gerne vil have spatial view.
Saa, som jeg skrev, saa finder jeg klart unix/linux filehandlers som Konqueror bedre, og generelt set ER de overlegne.
De kan mere.
De kan indstilles mere.
De er hurtigere.
Finder er massivt forbedret i Leopard og jeg bruger den skam flere timer om dagen, men jeg kan sagtens se steder der skal forbedres.
Og jeg forstaar stadig ikke hvorfor Apple har fjernet mine "Connected Servers" fra min sidebar! >.<
http://www.cocoatech.com/ ligner et interessant Finder-alternativ til dem der ikke kan lide MC-style.
fidomuh (14) skrev:De kan mere.
De kan indstilles mere.
De er hurtigere.
Åh ja jeg sidder hver dag og bander og svovler over hvor langsom Finder er... Ehm.. Nej? Hurtigere? Hvordan hurtigere? Jeg oplever ingen forskel i hastighed på Explorer, Konqueror, Finder eller Nautilus ..
Indstilles mere? well selvfølgelig.. Alt kan indstilles mere i KDE f.eks. Det gør det ikke nødvendigvis bedre. F.eks. er der også i explorer latterligt mange unødvendige indstillingsmuligheder jeg ikke bruger 98% af tiden. Hvorfor skal de være der? Tvivler på det er en særlig stor procentdel af Windowsbrugere der benytter dem. Og så kan Explorer ikke engang noget så simpelt som at vise mig hvor meget fri plads der er på den partition jeg browser pt. Microsoft udviklere: gå ud og skyd jer selv.
fidomuh (14) skrev:Jeg hentyder her til "the little things", for det er det der irriterer mig.
Hvilke ting er det så? At network shares af en eller anden årsag er borked hos dig? Var det det? Ja lad os da endelig svine Finder til for det.
fidomuh (14) skrev:Anyway, saa er der fordele og ulemper ved begge "views", jeg foretraekker primaert deres "browser"-view, men kan snildt se hvorfor mange andre gerne vil have spatial view.
Til hvad dog? Enlighten mig ENDELIG.
fidomuh (14) skrev:Jeg har heller aldrig fattet hvem der gad bruge noget saa haabloest ueffektivt og ubrugeligt som Finder, men det er nok bare mig der er snaevertsynet.
fidomuh (14) skrev:.
Tror du har misforstået begrebet "uddyb".
Okay. Det goer jeg.
Load af filer med previews er hurtigere i Konqueror.
Load af netvaerksshares er hurtigere - og den staller ikke naer saa meget i Konqueror. ( Noget som ioevrigt er blevet forbedret rigtig meget i Leopard ) :)
Men det goer det bedre FOR MIG.
Fordi NOGEN bruger dem.
Hvorfor skulle de IKKE vaere der?
Kan du ikke abstrahere fra dem, eller hvad?
Men hvorfor skulle de IKKE vaere der?
Indeed. I agree.
Explorer er imo den daarligste filbrowser jeg kommer i naerheden af i daglig dagen ;)
Hvis du kan se dine shares i din sidebar, saa smider du vel gerne et screenshot?
Det er ikke standard og det er ikke lykkedes mig at slaa det til.
Det var der i Tiger, det er der ikke i Leopard.
Istedet har de nu lavet en "Shares" tab, hvor man saa kan finde shares paa en server, fx. Problemet er bare at Finder ikke lige altid ved om den nu ogsaa ER forbundet til denne server eller ej, eller om den skal bruge username A, B eller C til at tilgaa lige netop dette share.
Det er maaske ikke et problem for DIG, men det er et problem for MIG.
Specielt fordi det virker perfekt i Tiger -.-
Du sviner bare Finder til alt det du lyster.
Jeg er ret ligeglad.
Som jeg skrev er Finder skam udemaerket.
JEg bruger det selv dagligt.
Til at pille sig selv i roeven.
Hvad tror du ?
Nej tak.
Jeg kan dog spoerge dem imorgen naar jeg moeder dem paa arbejdet.
Jeg mindes noget med at de synes det var nemmere at have mange mapper aabne paa den maade, blandt andet fordi vinduet var mindre. Men det er saa ikke lige en "spatial mode" feature som saadan.
Pointen var mere at verden er stoerre end den kvadrat meter du befinder dig paa. :)
Not really.
Jeg kan dog godt paste det for dig igen:
Umiddelbart vil jeg tro dit besvaer med at forstaa at andre har andre prioriteter og oplevelser end dig, er skyld i at du ikke kan se at der er noget galt med Finder :P
Åh ja jeg sidder hver dag og bander og svovler over hvor langsom Finder er... Ehm.. Nej? Hurtigere? Hvordan hurtigere? Jeg oplever ingen forskel i hastighed på Explorer, Konqueror, Finder eller Nautilus ..
Okay. Det goer jeg.
Load af filer med previews er hurtigere i Konqueror.
Load af netvaerksshares er hurtigere - og den staller ikke naer saa meget i Konqueror. ( Noget som ioevrigt er blevet forbedret rigtig meget i Leopard ) :)
Indstilles mere? well selvfølgelig.. Alt kan indstilles mere i KDE f.eks. Det gør det ikke nødvendigvis bedre.
Men det goer det bedre FOR MIG.
Hvorfor skal de være der?
Fordi NOGEN bruger dem.
Tvivler på det er en særlig stor procentdel af Windowsbrugere der benytter dem.
Men hvorfor skulle de IKKE vaere der?
Og så kan Explorer ikke engang noget så simpelt som at vise mig hvor meget fri plads der er på den partition jeg browser pt. Microsoft udviklere: gå ud og skyd jer selv.
Indeed. I agree.
Explorer er imo den daarligste filbrowser jeg kommer i naerheden af i daglig dagen ;)
Hvilke ting er det så? At network shares af en eller anden årsag er borked hos dig?
Hvis du kan se dine shares i din sidebar, saa smider du vel gerne et screenshot?
Det er ikke standard og det er ikke lykkedes mig at slaa det til.
Det var der i Tiger, det er der ikke i Leopard.
Istedet har de nu lavet en "Shares" tab, hvor man saa kan finde shares paa en server, fx. Problemet er bare at Finder ikke lige altid ved om den nu ogsaa ER forbundet til denne server eller ej, eller om den skal bruge username A, B eller C til at tilgaa lige netop dette share.
Det er maaske ikke et problem for DIG, men det er et problem for MIG.
Specielt fordi det virker perfekt i Tiger -.-
Ja lad os da endelig svine Finder til for det.
Du sviner bare Finder til alt det du lyster.
Jeg er ret ligeglad.
Som jeg skrev er Finder skam udemaerket.
JEg bruger det selv dagligt.
Til hvad dog?
Til at pille sig selv i roeven.
Hvad tror du ?
Enlighten mig ENDELIG.
Nej tak.
Jeg kan dog spoerge dem imorgen naar jeg moeder dem paa arbejdet.
Jeg mindes noget med at de synes det var nemmere at have mange mapper aabne paa den maade, blandt andet fordi vinduet var mindre. Men det er saa ikke lige en "spatial mode" feature som saadan.
Pointen var mere at verden er stoerre end den kvadrat meter du befinder dig paa. :)
Tror du har misforstået begrebet "uddyb".
Not really.
Jeg kan dog godt paste det for dig igen:
Tjoh.
De kan mere.
De kan indstilles mere.
De er hurtigere.
Umiddelbart vil jeg tro dit besvaer med at forstaa at andre har andre prioriteter og oplevelser end dig, er skyld i at du ikke kan se at der er noget galt med Finder :P
fidomuh (17) skrev:Fordi NOGEN bruger dem.
NEJ! Det kan jeg ikke!
Screenshot af Explorer
Screenshot af Finder
Need i say more?
fidomuh (17) skrev:du ikke kan se at der er noget galt med Finder :P
Jeg siger ikke at Finder ikke kan blive bedre. Men at kalde den ubetinget underlegen, dårlige, langsommere og generelt værre, synes jeg er lige skudt lidt over målet ..
Og begge sucks så meget i forhold til mucommander.
Ahhh, zen, siger jeg bare!
Men ja, explorer sucker ass, derfor jeg altid har brug en af Commanderne.
Jeg synes ikke finder er direkte dårlig, jeg bliver bare irriteret over småting, jeg synes kan tage lang tid, det er svært at sætte finger på hvad de specifikt er, det er mange små ting, der er ikk noget direkte katastrofalt jeg kan pege på.
Men mange bække små. som de siger
Ahhh, zen, siger jeg bare!
Men ja, explorer sucker ass, derfor jeg altid har brug en af Commanderne.
Jeg synes ikke finder er direkte dårlig, jeg bliver bare irriteret over småting, jeg synes kan tage lang tid, det er svært at sætte finger på hvad de specifikt er, det er mange små ting, der er ikk noget direkte katastrofalt jeg kan pege på.
Men mange bække små. som de siger
... Ouch. Det er laenge siden jeg har set Vista, saa mindedes ikke at det var SAA slemt.
Men som sagt, saa finder jeg ogsaa Finder overlegen ifht. Explorer - paatrods af at Explorer har langt flere indstillinger.
Men nu mente jeg ikke indstillinger i selve view'et som saadan, men indstillinger bagved det du ser.
"Customization", saa at sige :)
Finder har kun lige det absolut noedvendige, og fx det at kunne se sine shares i sidebar, er mig en torn i oejet!
( Ja, jeg er muggen over lige netop det.. STOP BREAKING STUFF APPLE! :D )
ubetinget underlegen, er lige for meget sagt, ja.
Men imo ER den altsaa underlegen.
Det betyder ikke at Finder er daarlig.
Jeg finder ogsaa Firefox underlegen - derfor er det stadig ikke en daarlig browser.
Bemaerk, igen, "vaerre" != daarlig.
Men det loed nok vaerre end det var ment, kan jeg godt se :)
NEJ! Det kan jeg ikke!
Screenshot af Explorer
Screenshot af Finder
Need i say more?
... Ouch. Det er laenge siden jeg har set Vista, saa mindedes ikke at det var SAA slemt.
Men som sagt, saa finder jeg ogsaa Finder overlegen ifht. Explorer - paatrods af at Explorer har langt flere indstillinger.
Men nu mente jeg ikke indstillinger i selve view'et som saadan, men indstillinger bagved det du ser.
"Customization", saa at sige :)
Finder har kun lige det absolut noedvendige, og fx det at kunne se sine shares i sidebar, er mig en torn i oejet!
( Ja, jeg er muggen over lige netop det.. STOP BREAKING STUFF APPLE! :D )
Jeg siger ikke at Finder ikke kan blive bedre. Men at kalde den ubetinget underlegen, dårlige, langsommere og generelt værre, synes jeg er lige skudt lidt over målet ..
ubetinget underlegen, er lige for meget sagt, ja.
Men imo ER den altsaa underlegen.
Det betyder ikke at Finder er daarlig.
Jeg finder ogsaa Firefox underlegen - derfor er det stadig ikke en daarlig browser.
Bemaerk, igen, "vaerre" != daarlig.
Men det loed nok vaerre end det var ment, kan jeg godt se :)
Hvis jeg endelig skulel have et alternativ, så skulel det være Path finder, men det er ikke noget jeg gider ofre penge på.
Ang. om nogen ting skal være der, så synes jeg man skal have muligheden for at rode sig gode overskulige finder vindue til, men det skal ABSOLUT ikke være standard. Så lidt så muligt - Tak!
Ang. om nogen ting skal være der, så synes jeg man skal have muligheden for at rode sig gode overskulige finder vindue til, men det skal ABSOLUT ikke være standard. Så lidt så muligt - Tak!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.