mboost-dp1

FAN-FUCKING-TASTIC!!!

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
7. mar. 2008 12:12
Jeg står lige og laver kaffe... Så hører jeg nogle breve dumpe igennem min brevsprække.

Jeg går hen og ser, hvad jeg nu har modtaget af spændende ting+sager og ser, at jeg har modtaget en "Post til afhentning"-seddel.

Nåda.. Jeg var på min pind i går, så det kan da ikke være en forsendelse, de har forsøgt at aflevere i går, tænker jeg...

Ved nærmere nærlæsning af dokumentet, opdager jeg, at det er et brev forsøgt afleveret I DAG???

Jeg stormer ud og får fat i postbudet: "Jeg har ikke brevet med i dag - du kan hente den nede i postbutikken"

WTF???????

"Forsøgt afleveret d. 7/3" - og jeg har været her siden kl. 7 i morges?
Gravatar #2 - lorenzen
7. mar. 2008 12:17
Post Danmak er jo nutidens Hole-in-the-wall Postrøvere.

Men lige præcis den der oplevelse har jeg haft mange gange. Også at de ikke har ville aflevere et brev, fordi mit efternavn var stavet forkert. Til trods for at fornavn, adresse osv var korrekt.
Men denne punktlighed har dog ikke forhindret dem i at give mig alle mulige andre folks post.

ps. Jeg er skisme træt af PostDK.
Gravatar #3 - reefermadness2
7. mar. 2008 12:30
Du får i det mindste en seddel om at du kan hente den på posthuset... Jeg skal som regel gætte mig til det

Jeg får også andre folks post.. et par breve om ugen som jeg så må ud og aflevere til naboerne...
Gravatar #4 - myplacedk
7. mar. 2008 12:41
3 skrev:
Jeg får også andre folks post.. et par breve om ugen som jeg så må ud og aflevere til naboerne...

Det gjorde jeg også i starten. Så fik jeg nok, jeg begyndte at klage personligt på posthuset hver gang. Det blev jeg hurtigt træt af.

Så gik jeg over til at skrive en besked på kuverten med en stor sprit-tush (om at den var afleveret i forkert postkasse, høfligt formuleret), og så smide den i Post DK's postkasse. Det hjalp faktisk, plus modtageren så ved hvorfor brevet er forsinket.
Gravatar #5 - myplacedk
7. mar. 2008 12:45
Jeg mindes engang jeg boede på 3. sal, og ventede på en pakke. Det ringede på porttelefon, men der var ikke nogen der svarede på mit "hallooo". Til gengæld kunne jeg høre nogen rode med en postkasse, så jeg gættede på at det var reklame-budet. Det viste sig at være pakke-posten.

Der blev jeg sgu sur, for jeg havde fri den dag, og ville ikke have mulighed for at "lege" med min pakke igen foreløbig. Ved at ringe lidt rundt og møde personligt op på posthuset og snakke med et slips, fik jeg dog overtalt dem til at levere min pakke samme dag.

Jeg snakkede bla. om at som en enestående sag kunne det sagtens tilgives, men når man i forvejen hader PostDK pga. problemer med både brev og pakker, så er det noget sværere at tilgive endnu en fejl.
Gravatar #6 - rackbox
7. mar. 2008 13:02
Har netop snakket med distributionen i mit område. Årsagen: "Vi har ikke nok omdelere - du må selv hente den!"

Det er IKKE GODT NOK!

Nu sidder jeg i kø til at klage - ganske voldsomt, endda!
Gravatar #7 - myplacedk
7. mar. 2008 13:06
6 skrev:
"Vi har ikke nok omdelere - du må selv hente den!"

Er det ikke samme firma som lige har sat priserne voldsomt op, for at øge kvaliteten?

Og hvordan kan de have ressourcer til at give dig en seddel, og betjene dig personligt senere, men ikke til bare at smide brevet i postkassen?

Men det værste er vel løgnen. Lad dog være med at påstå at i har forsøgt noget som helst, når i ikke har!

Måske er det på tide at organisere PostDK-haderne. Ny sektion på newz? Interessegruppe på facebook? :-P
Gravatar #8 - NioBe
7. mar. 2008 13:10
Der har været en enkelt gang jeg ikke har fået min pakke fra ET sted, fordi mit navn ikke stod på postkassen. Det sjove var, at jeg fik alle andre pakker hjem uden at mit navn var på postkassen. Det tog også 2 uger og en kæmpe diskussion med en bestyrrer i Coolshop.dk. Og jeg vandt, så jeg var fri for at betale for det gebyr de ville have givet mig på forsendelsen... ca 200-300 kr. :-/
Gravatar #9 - NioBe
7. mar. 2008 13:10
Facebook "Vi hader PostDK!!!" GO GO!!!!
Gravatar #10 - Carstone
8. mar. 2008 23:03
Jeg sad også og ventede på min iPhone med posten forleden, men han valgte at aflevere en seddel i min postkasse istedet
Fik fat i hans Chef kort efter, og tog ned på post omdelingen og tog en snak med ham.. Han lovede så at når postomdeleren kom tilbage ville han få fat i min pakke og give postomdeleren en skideballe :)
Fik min iphone senere den dag :)
Postomdelerens undskyldning var at han troede jeg boede i nr 147, og derfor var gået forkert først, men da han opdagede det var forkert opgang smed han bare en seddel i postkassen istedet (har postkasse ved opgangens indgang)
Gravatar #11 - madeinrussia
9. mar. 2008 17:37
hahahahahahahahhaha :D tillad mig at sige god humor og hold kæft hvor sku den postmand have VERDENS største sviner
Gravatar #12 - madeinrussia
10. mar. 2008 17:16
#11 jeg hiver mine ord i min igen, skulle i dag modtage et spil, lige inden jeg kommer hen til min postkasse ser jeg postmanden.. yep yep glædestårer i mine øjne, går hen åbner = følgesseddel.. okay jeg ved ikke HVOR stort det spil er, men om det er 1 gb eller 10 gb burde det STADIG kunne være i postkassen, så jeg finder lige postmanden hurtigt, og han siger bare, den pakke har jeg ikke med, "nårh okay du render bare tilfældigvis rundt med en følgesseddel?" "nej jeg lavede en masse hjemmefra hvis det nu var folk ikke var hjemme" - okay flot, kan jeg få min pakke? Nej desværre ( går væk ) Jeg skal altså have min pakke nu, jeg kører skuda heller ikke over for rødt fordi jeg "tror ikke der er nogen" så må vi jo køre op og hente den? "nej det kan jeg ikke ring til postdanmarks kundeservice" så efter et ordenligt møgfald gik jeg op og er skide sur .. fuck hvor jeg dog hader postdanmark.
Gravatar #13 - plazm
10. mar. 2008 17:25
Jeg forstår faktisk ikke at det kan svarer sig for PostDK at gøre dette. Altså, bruge tid på at postbudet bare tager en følgeseddel ud og propper i postkassen, for dernæst at bruge tid på at ekspedere dig i postbutikken, efter at man har brokket sig og stoppet de første 3-4 mennesker i at lave deres arbejde. Det må da alt andet end lige skabe en masse arbejdsstop og en mærkelig arbejdsgang.
Gravatar #14 - Cyrack
10. mar. 2008 17:28
plazm:

Problemet er jo kun på grund af buddet... Han/hun er for doven til at ringe på/gå op på første/finde pakken og herefter er det andre der får problemerne.
Jeg har selv fået en ligende undskyldning som carstone (buddet troede jeg boede i en anden lejlighed, men puttede alligevel sedlen i den rigtige postkasse, wtf?).
Gravatar #15 - plazm
10. mar. 2008 17:31
#14, netop, og her burde PostDK da gøre noget ved det, da de tilsyneladende får enormt mange klager over dette dagligt.
Gravatar #16 - MiniatureZeus
10. mar. 2008 17:46
Lidt offtopic men alligevel:
For noget tid siden bestilte jeg en barbermaskine i tyskland, og der betalte jeg €10 for fragt! Det er 75 kr, eller 5 kroner dyre end postdk.. og til den pris, så ringer DHL at til en 2 gange og spørger om man er hjemme, bliver og venter på, at man tjekker at pakken er i orden, og smiler og siger endda "fortsat god dag!" Jamen hvad sker der??
Når man sammenligner min oplevelse med DHL og jeres oplevelser, så er postDK jo helt til grin, og forstår slet ikke hvordan danskerne finder sig i det (demonstrer da imod dem, istedet for besparelser!)
Gravatar #17 - gentox
10. mar. 2008 18:07
Enig i de flestes mening om postdanmark, og at jeres post sagtens kan være et dumt svin osv.

Men måske ligger skylden hos postdanmarks ledelse, da de gang på gang forringer den tid, som de enkelte bude har til at yde den service som deres kunder (os) rent faktisk har betalt for, ved at lægge urealistisk meget arbejde på de enkelte bude.

Det postdanmark har gang i, er at gøre deres arbejdsplads så hård og utålelig, at de kun kan få studerene, og andre der lige har brug for lidt penge, til at arbejde der. Det betyder at det service niveau som de burde levere for pengene, ikke kan opnås.

Så der hvor det går helt galt for postdanmark i dag, er i ledelsen, og derfor burde man faktisk boykotte dem, da det nok kun er på pengepungen at de opdager at folk er utilfredse, og måske gør noget ved det.

Jeg har stadig et par venner der arbejder der, og det er det jeg bygger min mening på.
Gravatar #18 - myplacedk
10. mar. 2008 22:38
17 skrev:
og derfor burde man faktisk boykotte dem, da det nok kun er på pengepungen at de opdager at folk er utilfredse, og måske gør noget ved det.

Jeg er kommet dertil, hvor jeg kunne finde på at sende et brev med GLS, altså som en pakke. Det koster så 46 kr. i porto. Men så vidt jeg kan se er det faktisk det billigste det kan gøres, når vi er blevet enige om at Post DK er ubrugelig.

Indtil videre klarer jeg dog med Internet og bilen. (Dvs. jeg sender elektronisk eller leverer personligt.) Sådan en pakke-post label ser ret åndssvag ud på en kuvert. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login