mboost-dp1

Feedback af hjemmeside (biludlejning)

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
28. mar. 2009 18:48
Goddag,

Jeg søger noget feedback/kritik af min forretnings side. Jeg vil gerne høre hvis der ligger en "sjov" formulering som bør ændres eller hvis der er en information der burde være der- men mangler.

Komma/punktum/stave fejl er der garanteret nogen stykker af, men håber ikke på for mange men det er noget jeg også gerne vil vide :)

En lille smule hjælp til SEO, da jeg ikke dukker op på det her keyword som jeg gerne vil findes på: Biludlejning Aalborg.

En ven fortalte hurtigt noget med at man kunne ændre i title for hver side for at SEO optimere siden. Således at der i Browseren står f.eks. "Lejenspand.dk biludlejning og flyttehjælp i Aalborg - kontakt"

Siden kan ses her: www.lejenspand.dk

Mvh
Jonas
Gravatar #2 - Nextnx
28. mar. 2009 19:10
"Du skal have haft kørekort i minimum 1 år, for at kunne leje en ad vores biler."
Hvad er det der er "ad"? ;)
Gravatar #3 - Nextnx
28. mar. 2009 19:17
www.lejenspand.dk skrev:
¤ Alle priser er plus brændstof, dog ikke ved flyttehjælp.
¤ Bilen skal være fuldt tanket ved aflevering og tankningen skal have foregået indenfor de sidste 15 min af lejen. Kvittering for tankningen fremvises ved aflevering af bilen.

Er de fuldt tanket fra start eller kunne det være et skjuldt gebyr. ;)
Gravatar #4 - Nextnx
28. mar. 2009 19:25
www.lejenspand.dk skrev:
Bilen må kun føres af lejer, ved brud på dette dækker forsikringen ikke og lejer vil blive stillet til fuldt ansvar til dækning af alle skader påført den lejet bil.

"påført den lejet bil" bør du måske strege, med mindre du/i gerne vil stå med andre skader der ikke er på den lejet bil.
Gravatar #5 - buch
28. mar. 2009 19:26
Tak for det, det er blevet rettet/tilføjet :)
Gravatar #6 - Nextnx
28. mar. 2009 19:29
Under "Om os".
www.lejenspand.dk skrev:
retter vi selvfølelig vores pris.

*selvfølgelig*
Gravatar #7 - Borg[One]
28. mar. 2009 19:37
Udover de bagateller der bliver nævnt herinde, synes jeg faktisk det er en eminent side.

Du har formået at holde dig væk fra lir, og smarte, men temmelig unødvendige og tidskrævende fancyheder, sproget er nemt at forstå, og brugen af sitet er hurtigt og impulsivt.

Hvis man skal komme med et par kritiske pointer, så er det prisen.
lejetlig.dk kan man leje en anelse billigere. Omvendt kan man sige, at bor man i Ålborg, så er der en hård tur, at skulle til Århus, for at spare 100,- bobs.
Gravatar #8 - Nextnx
28. mar. 2009 19:39
Humm kan vist ikke lige se så meget mere ellers super service at have ved hånden..

Hov der var måske lige
www.lejenspand.dk skrev:
I tilfælde af motor problemer eller uheld, er der autohjælp tilmeldt alle vores biler. Dette betyder for dig som kunde, at du altid kan komme hjem i tilfælde af problemer.
En kunde kunne måske tænke om vedkomne ville kunne få penge tilbage i tilfælde af motor problemer. Måske endda erstatning men det kunne i måske skrive ind som at "i ikke kan garantere at bilen ikke kan gå i stykker, eller noget."
Gravatar #9 - buch
28. mar. 2009 19:56
Borg[One skrev:
(7)]
Hvis man skal komme med et par kritiske pointer, så er det prisen.
lejetlig.dk kan man leje en anelse billigere. Omvendt kan man sige, at bor man i Ålborg, så er der en hård tur, at skulle til Århus, for at spare 100,- bobs.

De er faktisk kun 49,- kr. billigere, dog er vores ekstra kilometer pris 15 øre billigere end deres. Vores biler er desuden lige blevet synet og kan til forskel fra deres faktisk bremse, hvilket nogen gange kan være praktisk.

De må også have haft et prisfald, da vi startede firmaet 14.1.09 var vi nemlig 49,- billigere end dem. Jeg håber ikke de føler sig truet af os, det var hvert fald ikke planen :)

Jeg kigger lige på det. Men ellers mange tak for hjælpen indtil videre, der var da lige lidt ting jeg havde set mig blind på.
Gravatar #10 - Windcape
28. mar. 2009 21:49
buch (9) skrev:
Vores biler er desuden lige blevet synet og kan til forskel fra deres faktisk bremse, hvilket nogen gange kan være praktisk.
hah, sad også og tænkte på det samme.

#ontopic

Du skulle måske overveje et farveskema der passer sammen. Lysebrun kombineret med marineblå virker lidt underligt.
Gravatar #11 - Windcape
28. mar. 2009 21:52
buch (1) skrev:
En ven fortalte hurtigt noget med at man kunne ændre i title for hver side for at SEO optimere siden. Således at der i Browseren står f.eks. "Lejenspand.dk biludlejning og flyttehjælp i Aalborg - kontakt"
Det skal være omvendt.

Altså

<Page Title> - <Category?> - <Site Title>

ligesom her på newz.dk.
Gravatar #12 - T-Hawk
28. mar. 2009 21:56
Nextnx (3) skrev:
www.lejenspand.dk skrev:
¤ Alle priser er plus brændstof, dog ikke ved flyttehjælp.
¤ Bilen skal være fuldt tanket ved aflevering og tankningen skal have foregået indenfor de sidste 15 min af lejen. Kvittering for tankningen fremvises ved aflevering af bilen.

Og hvorfor skal det været sket indenfor de sidste 15 minutter? Hvis en tank er fuld, så er den vel fuld, uanset hvornår det er fyldt på?
Gravatar #13 - 3214N
28. mar. 2009 21:58
Du mangler meta tags, det må du hellere se at på sat på, i forhold til SEO.
Gravatar #14 - engfeh
28. mar. 2009 22:01
Rettet udgave af lejevilkår (* ved rettelser):
1) Praktisk info

* Bilens lejeperiode* dækker leje i 23 timer ad gangen.
* Der er 200 km,- inkl. i lejen pr. dag.
* Ekstra km koster 1,60,- pr. km.
* Bilen er fuldt tanket * ved udlevering af bilen til kunden.
* Alle priser er plus brændstof, dog ikke ved flyttehjælp.
* Bilen skal være fuldt tanket ved aflevering og tankningen skal have foregået indenfor de sidste 15 min af lejen. Kvittering for tankningen fremvises ved aflevering af bilen.
* Lejekontrakten skal opbevares i bilen under kørsel.
* Reklamer på bilen må ikke tildækkes eller fjernes. Der kan dog i særlige tilfælde søges om at påklistre andre reklamer midlertidigt* på bilen * ved leje over en længere periode.
* Bilen skal afleveres samme sted * som ved afhentningen. Som udgangspunkt er afhentningsstedet på firmaets adresse, der kan dog mod et gebyr godt aftales levering på anden adr.
* Der er tegnet autohjælp på alle vores biler ved uheld.
* Gyldigt kørekort skal fremvises ved udlejning.
* Du skal have haft kørekort i minimum 1 år.
* Ved for sen* aflevering på mere end 30 min (bør evt. omformuleres) opkræves lejer 300,- i gebyr.
* Alle oplyste priser er inkl. moms.

2) Misvedligeholdelse
Ved misvedligeholdelse opkræver lejenspand.dk beløb svarende til reperationsudgifterne på et værksted*. Det er lejers ansvar at sørge for at holde øje med aflæselige instrumenter på bilen ved brug.* Gøres dette ikke og medfører dette * en defekt, stilles lejer til ansvar for skader pådraget på bilen og opkræves for udbedring af disse.
3)Betalingsbetingelser og booking

* Der betales et depositum svarende til bilens lejeperiode plus 500,-
* Der kan betales kontant eller ved overførsel. Ved overførsel skal vi modtage pengene 3 dage før udlejningen skal finde sted.

4) Forsikring

* På vores biler er der selvfølgelig forsikring
* Selvrisiko for ansvar: 5.000 DKK*der dækker skader påført på andre biler
* Selvrisiko for kasko: 5.000 DKK* der dækker skader påført vores bil
* Selvrisiko afregnes straks på firmaets adresse.
* Lejenspand.dk fralægger sig ethvert* ansvar for dækning af skader påført kunden, medpassagerer* og kundens eget gods.
* Bilen må kun føres af lejer, ved brud på dette dækker forsikringen ikke og lejer vil blive stillet til fuldt ansvar til dækning af alle skader.
* Ved skade på bilen udfyldes en skadesrapport*, hvorpå skyldsspørgsmålet afklares og alle implicerede skal underskrive rapporten. Desuden skal der ved kollision med andre * også noteres nr. plade samt navn og telefon nr.
* Ved skader kontaktes udlejer med det samme.

5) Afgifter og bøder
Lejenspand.dk kan ikke holdes til ansvar for bøder og afgifter som kunden har fået i forbindelse med en udlejning. Alle bøder og afgifter sendes videre til kunden som står til ansvar for at betale disse.

Edit: Ja, asterisk'erne i begyndelsen af sætningerne er selvfølgelig ikke nogen jeg har sat.
Gravatar #15 - holmen
28. mar. 2009 22:02
T-Hawk (12) skrev:
Nextnx (3) skrev:
[quote=www.lejenspand.dk]¤ Alle priser er plus brændstof, dog ikke ved flyttehjælp.

Og hvorfor skal det været sket indenfor de sidste 15 minutter? Hvis en tank er fuld, så er den vel fuld, uanset hvornår det er fyldt på?

Det er helt sikkert for at undgå folk der fyldte tanken 130 km før aflevering og der derfor mangler 10 liter...
Gravatar #16 - engfeh
28. mar. 2009 22:04
Vores prispolitik er til at forstå:* *Finder du et skriftligt tilbud hos en konkurrent med samme produkt til en lavere* pris i et Aalborg postnummer, så finder vi selvfølgelig en lavere* pris til dig.
Gravatar #17 - engfeh
28. mar. 2009 22:05
Det er muligt * efter aftale at afhente/aflevere bilen på andre tidspunkter. Dette kan dog kun finde sted, hvis bilen ikke er udlejet * på det gældene tidspunkt.

(generelt lidt for mange kommaer efter min mening)
Gravatar #18 - engfeh
28. mar. 2009 22:06
Ønsker du et uforpligtende tilbud på en flytning, så send os en mail via kontakt formularen * eller ring til os.
Vi sender dig herefter et skriftligt* uforpligtende tilbud på opgaven indenfor 24 timer.

Vi garanterer at du ikke kan finde samme produkt * hos en konkurrent til en lavere pris. Hvis du mod forventning skulle finde et bedre tilbud, retter vi selvfølgelig vores tilbud så du altid får den billigste løsning hos lejenspand.dk.
Gravatar #19 - engfeh
28. mar. 2009 22:07
Du kan ikke finde samme produkt/service hos en konkurrent i et Aalborg postnr.* som kan gøre det billigere.

(Evt. skrive det helt ud. Postnummer er i hvert fald i ét ord)
Gravatar #20 - engfeh
28. mar. 2009 22:11
I tilfælde af motorproblemer* eller uheld * er der autohjælp tilmeldt alle vores biler. Dette betyder for dig som kunde * at du altid kan komme hjem i tilfælde af problemer, * og det gods du måtte have i bilen vil blive transporteret derhen hvor det skulle som planlagt. Pengene for udlejningen tilbagebetales hvis det ikke kan * konstateres at lejer er skyld i en defekt ved bilen, der gør det umuligt at fortsætte. Ved uheld tilbagebetales der ingen penge. I tilfælde hvor du er blevet påkørt af en anden * skal du selv søge erstatning hos den persons forsikring som har påkørt dig, til dækning af transporten af de ting du måtte have brugt bilen til.
Gravatar #21 - markjensen
28. mar. 2009 22:22
Jeg ved ikke hvor relevant det er, men jeg ville gerne have at der var mere plads mellem kanten og teksten
Gravatar #22 - Nextnx
28. mar. 2009 22:48
T-Hawk (12) skrev:
Nu kunne det jo ske at der længere end 15 minutter i mellem hver udlejning( måtte *** forbyde det ;) ), så kunne man eventuelt selv intern haft brugt den og glemt at tanke whoknows.
Jeg har selv prøvet at skulle tanke som det første i en lejebil det er bare ikke altid lige fedt og da der ikke står at man kan forvente det, så ved man det jo ikke med sikkerhed.
Gravatar #23 - Acro
28. mar. 2009 22:48
Windcape (11) skrev:
Det skal være omvendt.

Altså

<Page Title> - <Category?> - <Site Title>

ligesom her på newz.dk.

Hvis målet er en god søgemaskineplacering, skal de vigtigste nøgleord altid først. Jeg vil dog vælge samme model som dig, da man først og fremmest designer til brugere (og da det ikke udelukker gode søgemaskineresultater).

3214N (13) skrev:
Du mangler meta tags, det må du hellere se at på sat på, i forhold til SEO.

Det er vist mange år siden, at man rent faktisk bekymrede sig om meta-tags. Det vigtigste er en beskrivelse, hvis man gerne vil have, at den fremgår i resultaterne, men ellers er der ikke noget særligt vigtigt (i forhold til SEO).
Gravatar #24 - buch
29. mar. 2009 22:57
Mange tak for hjælpen plz, du fandt da hvert fald nogen fejl må man sige :)

Det der SEO kigger jeg nok på en gang i løbet af mandag aften. Andre SEO ting man kan forbedre er også velkommen.
Gravatar #25 - paradise_lost
30. mar. 2009 06:06
Acro (23) skrev:
Det er vist mange år siden, at man rent faktisk bekymrede sig om meta-tags. Det vigtigste er en beskrivelse, hvis man gerne vil have, at den fremgår i resultaterne, men ellers er der ikke noget særligt vigtigt (i forhold til SEO).

Jeg bruger nu stadig meta tags selvom det er noget gammelt, bare for at være på den sikre side. Det skader ihvertfald ikke.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login