mboost-dp1
FF / FX
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
FF eller FX - hvilken er den korrekte forkortelse for Firefox?
Har set flere her på newz bitche over FF, men ændrer ikke på, at stortset alle bruger FF som forkortelse for Firefox - også undertegnede.
So, which is it?
Har set flere her på newz bitche over FF, men ændrer ikke på, at stortset alle bruger FF som forkortelse for Firefox - også undertegnede.
So, which is it?
Firefox er Fx.
Så det er den korrekte måde at forkorte Firefox på.
Hvis det var FF skulle det ha' heddet FireFox...
Kilde
Så det er den korrekte måde at forkorte Firefox på.
Hvis det var FF skulle det ha' heddet FireFox...
"Firefox FAQ" skrev:How do I capitalize Firefox? How do I abbreviate it?
Only the first letter is capitalized (so it's Firefox, not FireFox.) The preferred abbreviation is "Fx" or "fx".
Kilde
Jeg holder mig også til FF af samme grund som Spiderboy og ZiN. Og så fordi at folk ikke forstår hvad jeg mener, hvis jeg skriver Fx.
Forkortelsen for for eksempel på dansk er bare fx, altså uden punktum overhovedet, hvilket kun gør dit argument for misforståelsen stærkere.
Men hvis I har så meget imod misforståelser og forkerte forkortelser, så skriv dog "Firefox"?
I øvrigt kan man jo nemt gætte hvad man snakker om, hvad enten man skriver "FF" eller "Fx" i den rigtige kontekst, så der er vel ikke så meget at rafle om.
Men hvis I har så meget imod misforståelser og forkerte forkortelser, så skriv dog "Firefox"?
I øvrigt kan man jo nemt gætte hvad man snakker om, hvad enten man skriver "FF" eller "Fx" i den rigtige kontekst, så der er vel ikke så meget at rafle om.
#17: Jeg ved ikke hvor du har lært at forkorte for eksempel til "fx", men da jeg gik i folkeskole/HTX var det f.x. (faktisk f.eks. da f.x. kun lige var blevet godkendt). Hvis fx skulle give mening skulle det gamle da også have heddet feks og det giver da endnu mindre mening?
But oh well.
Giv mig et link der utvetydigt dokumenterer og understøtter din påstand om fx og ikke f.x., så tror jeg på dig.
But oh well.
Giv mig et link der utvetydigt dokumenterer og understøtter din påstand om fx og ikke f.x., så tror jeg på dig.
Du er ikke den skarpeste kniv i skuffen, er du vel? :)madeinrussia (16) skrev:FF altid, Fx lyder lamt, alt med x er lamt!
Firefoxmadeinrussia (16) skrev:alt med x er lamt!
edit:
Vi ved da alle godt at Windows er sammensat af "The wind blows in the meadowsSpiderboy (23) skrev:#22
Du overser fuldstændig det væsentlige faktum, at Firefox er et sammensat navneord*. Det er Windows ikke.
Mnc_ (24) skrev:Vi ved da alle godt at Windows er sammensat af "The wind blows in the meadows
Er det så et portmanteau ? :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.