mboost-dp1

findbolig.nu (HJÆLP!)

Gå til bund
Gravatar #1 - Armadodo
27. aug. 2008 15:25
Håber på at nogen af jer kan hjælpe :)..

Forklaring:

Jeg har for nogle måneder siden oprettet en profil på findbolig.nu, fordi jeg, sjovt nok, er boligsøgende i (stor)københavn.

Jeg er så lige kommet i tanke om at man skal ind på siden og forny sin ansøgning regelmæssigt, for at beholde sin "placering" på ventelisterne, MEN(!)... jeg kan ikke komme ind på findbolig.nu.
Alt jeg får frem er en klam reklameside (eller en anden form for makværk i den dur).

Spørgsmål:

Virker siden for jer? - Og hvis ikke: Er der nogen der ved hvad der er sket?
Gravatar #2 - reefermadness  
27. aug. 2008 15:27
http://findbolig.nu/ virker fint ved mig...

Men dårlig side, hvem fanden optimerer stadig til IE5.0 :S
Gravatar #3 - stargate
27. aug. 2008 15:31
This domain name, “findbolig.nu”, may still be available for registration!

You have arrived at this page because the domain name you entered is not currently active on the Internet. If you have recently registered or modified this domain name, you can expect it to become active within the next 24 hours.

Det er ALT hvad jeg får på den side
Gravatar #4 - kimx
27. aug. 2008 15:36
Det lader til at deres domæne er udløbet ;)

http://www.nunames.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname...

Hvorfor har man ikke styr på sådan noget?
Gravatar #5 - XERXES
27. aug. 2008 20:52
Den alternative adresse til Centralindstillingsudvalget er også:

http://www.ciu.dk/

Men man får samme resultat, som med Findbolig.nu. Så jeg ville prøve at ringe til dem i morgen. Du kan finde kontakt oplysningerne til dem her:

http://www.studenterguiden.dk/?action=boliger&...
Gravatar #6 - lolage
27. aug. 2008 21:58
Er ikke sikker på om du har fået dit svar! Men her ...

Som #3 får jeg samme besked:

This domain name, “findbolig.nu”, may still be available for registration!

You have arrived at this page because the domain name you entered is not currently active on the Internet. If you have recently registered or modified this domain name, you can expect it to become active within the next 24 hours.

Og under denne besked er dette:
http://img211.imageshack.us/my.php?image=findbolig...

Er det hjemmesiden? (Altså Findbolig.nu)
Gravatar #7 - kimx
27. aug. 2008 22:15

Sidst jeg var inde på www.findbolig.nu der mindede designet meget om den her side, bare med lys blå i stedet for lys rød.
Gravatar #8 - KaW
27. aug. 2008 23:19
Nogen der har ip'en til den gamle side?
Gravatar #9 - Ploppy
28. aug. 2008 07:38
De har glemt at betale for fornyelse af domænet. Og der arbejdes i øjeblikket på højtryk, for at få siden op igen.

www.ungesboligservice.dk som #7 henviser til, kan IKKE bruges. Denne side er en Indstillingsudvalgene bruger til at administrere ansøgerne med.

Det eneste du kan gøre, er at vente. Siden burde komme op igen idag eller i morgen. Det nytter IKKE noget at ringe til CIU (Central Indstillings Udvalg), da der allerede er rigtig rigtig mange der ringer ind om problemet. Og der er nytteløs, da de ikke kan gøre noget. Så i det eneste du vil få ud af det, er at du blokker telefonen, for dem som skal igennem med noget andet.

Jeg kan se at du bor i København. Bare lige så du ved det, så er kan jeg oplyse om at der kun er ledige boligere fra november. Og disse boligere bliver først givet til boligløse studerende jyder, fynboere og bornholmere. Derefter til studerende jyder, fynboere og bornholmere. Så til boligløse studerende fra sydsjælland, lolland og falster. Så til studerende fra sydsjælland, lolland og falster. Så boligløse studerende fra resten af Sjælland (excl KBH). Så studerende fra resten af Sjælland (excl KBH). Så boligløse studerende fra København. Og til aller aller sidst studerende fra København.

Hvis du er heldig får du værelse om et par år inde i København, så din folkeregisteradresse er inde i København.

Derefter kan jeg oplyse at ventetiden i Lyngby området (PFIU) er på ca. 6 måneder.

Med venlig hilsen
Ole
PFIU (Polyteknisk Forenings Indstillings Udvalg)
Gravatar #10 - Armadodo
28. aug. 2008 14:43

Det der med hvordan ansøgerne, ifølge din forklaring, bliver prioriteret kan jeg ikke forstå. Flere af mine venner har fået tilbud om bolig(er) efter 2 - 6 måneders medlemskab.

Jeg meldte mig til, fordi det var muligt, og man kan jo aldrig vide. Hellere være skrevet op som boligsøgende et sted for meget, end et sted for lidt.

Anyway: I skal alle have mange tak for hjælpen.

Hvordan det kan ske at de glemmer at betale deres domæne, det fatter jeg så til gengæld slet ikke...

Det er jo ikke noget man forventer af et "professionelt" drevet site som dét - og så med så mange brugere. Det skaber da en del forvirring.

Men så er det rart at Newz' alvidende eksperter altid er inden for rækkevidde ;)..
Gravatar #11 - Ploppy
28. aug. 2008 15:54
Jeg skrev lidt forkert.

En af de sidste linier skriver jeg: " .. år inde i København, så din folkeregisteradresse..."
Der skulle have stået:" .. år inde i København, da din folkeregisteradresse..."

Det er dit postnummer der bestemmer hvor mange point du skal have. Og med postnummer inde i København, så får du ingen point for "nuværende adresse".

Det vil sige at du skal stå i kø i ca. 16 måneder (accenitet point) i forvejen for at få samme point som en, det kommer fra Fyn. Selv om han har oprettet sin bruger idag.

Og da du yderligere ikke er boligløs, så skal du på nogle og 30 måneders accenitets point, før du ligger lige med en fra Fyn der er boligløs.

Det kan godt være dine venner har fået bolig tidligere, men ikke her til studiestart. Det er simpelt hen umuligt i systemet.

Hehe, ja det er ret pinligt for Dan-Egendomme, som står for driften af www.findbolig.nu
De har også ret røde øre, og undskylder mange mange gange.

Jeg har lige haft kontakt med dem, og de lover at siden kører igen i morgen tidlig.

Med venlig hilsen
Ole
PFIU (Polyteknisk Forenings Indstillings Udvalg)
Gravatar #12 - KaW
28. aug. 2008 23:32
De har vist blot nogle tekniske problemer nu. Tidligere på aftenen fik jeg deres "Denne side virker ikke i firefox"-fejl. Og nu svarer den ikke.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login