mboost-dp1
Fjernsyn kaputsky?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej,
Jeg har et hæderkronede Samsung et-eller-andet 28" CRT fjernsyn som nok er 10 år gammelt nu..
Det har som sådan virket helt fint nu da vi har fået zaptor, og ikke skal bruge den indbyggede tuner og fjernbetjening.
Nu er det så bare begyndt at "ghoste" med en rød skygge helt vildt. Det er sådan, at ved f.eks. Kanal 5 logoet strækker der sig en rød skygge på 10 centimeter hen ad skærmen, ligesom der gøres ved alle røde nuancer.
Det sker sådan lidt random, men kommer lidt efter lidt (snigende som en ninja!)
Ovenstående er der faktisk ikke noget nyt, det har fjernsynet gjort i de 2 år vi har haft det, og det stopper hvis man f.eks. gik på tekst-tv, slukkede tv'et eller skiftede mellem standard instillingerne til billedet (sport, newsticker etc).
Og det hjælper sådan set også nu.. Problemet er så bare, at efter man har gjort det, så går der kun 15-20 minutter, så kommer det igen. Før i tiden gik der 3-4 timer...
Er lortet ved at gå helt i udu, så der skal købes et nyt?
Jeg har et hæderkronede Samsung et-eller-andet 28" CRT fjernsyn som nok er 10 år gammelt nu..
Det har som sådan virket helt fint nu da vi har fået zaptor, og ikke skal bruge den indbyggede tuner og fjernbetjening.
Nu er det så bare begyndt at "ghoste" med en rød skygge helt vildt. Det er sådan, at ved f.eks. Kanal 5 logoet strækker der sig en rød skygge på 10 centimeter hen ad skærmen, ligesom der gøres ved alle røde nuancer.
Det sker sådan lidt random, men kommer lidt efter lidt (snigende som en ninja!)
Ovenstående er der faktisk ikke noget nyt, det har fjernsynet gjort i de 2 år vi har haft det, og det stopper hvis man f.eks. gik på tekst-tv, slukkede tv'et eller skiftede mellem standard instillingerne til billedet (sport, newsticker etc).
Og det hjælper sådan set også nu.. Problemet er så bare, at efter man har gjort det, så går der kun 15-20 minutter, så kommer det igen. Før i tiden gik der 3-4 timer...
Er lortet ved at gå helt i udu, så der skal købes et nyt?
Min erfaring er, at et par solide slag på siden af TV'et kan gøre underværker.*
Det er faktisk ikke engang helt for sjov. Mit gamle CRT TV skabte sig også, og begyndte langsomt at skrue ned for lysstyrken og lave underlige farver, når det havde været tændt i noget tid. Men hvis man lige rejste sig og klappede til kassen, så turde den ikke andet end at gå tilbage til normale farver. Dette virkede i 2-3 måneder indtil jeg fik nosset mig sammen til at købe et nyt TV.
*dette gælder kun CRT skærme.
Det er faktisk ikke engang helt for sjov. Mit gamle CRT TV skabte sig også, og begyndte langsomt at skrue ned for lysstyrken og lave underlige farver, når det havde været tændt i noget tid. Men hvis man lige rejste sig og klappede til kassen, så turde den ikke andet end at gå tilbage til normale farver. Dette virkede i 2-3 måneder indtil jeg fik nosset mig sammen til at købe et nyt TV.
demitio (3) skrev:Min erfaring er, at et par solide slag på siden af TV'et kan gøre underværker.*
Det har jeg prøvet flere gange, men ser ikke rigtig ud til at virke...
Men nu har det så ikke gjort det i ~1,5 time...
Det er nok bange for at blive smidt ud! :D
#5 Enten det, eller også er der en muldvarp på newz.dk, som har sladret til det?!
Det har jeg prøvet flere gange, men ser ikke rigtig ud til at virke...
Men nu har det så ikke gjort det i ~1,5 time...
Det er nok bange for at blive smidt ud! :D
Det er tydeligvis fordi du ikke er dominerende nok, TV'et har simpelt hen overtaget hverdagen hjemme hos dig.
Derfor hjælper det ikke at udøve vold på det, du skal vinde dets respekt ved hjælp af bløde strøg hen langs siden, mens du på samme tid skal bruge alt din tid sammen med det gerne placere det centralt i stuen/soveværelse, og gerne tage det med på ture.
Min bedste objektive løsning på problemet :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.