mboost-dp1

Første gangs SSD køb

Gå til bund
Gravatar #1 - Laziter
30. aug. 2012 08:21
Jeg er på udkig efter en SSD, dette vil så være mit første køb af en sådan.
Da det er lidt af en jungle at finde rundt, tænkte jeg at der nok skulle sidde nogle stykker med erfaringer herinde.
Mit budget tillader ikke at spendere penge på de super-bedste på markedet.
Jeg har sat loft ved 1000 kroner og har i den forbindelse kigget lidt på en OCZ Vertex Plus 120 GB.
På papiret ser den fin ud til mit behov, både størrelse og hastighed får den til at virke som et godt køb til 622 kroner.
Papir og virkelighed kan jo som bekendt snyde, så hvis der skulle sidde nogle derude med anbefalinger indenfor den nævnte prisramme, så tøv ikke med at komme med inputs.

På forhånd mange tak :-)
Gravatar #2 - Cloud02
30. aug. 2012 08:31
Jeg købte en Crucial M4 i sidste uge.
God performance, lav failure rate og billigere end Samsung 830 eller Intel 320/520 (som vist er de eneste som er bedre for tiden).
Gravatar #3 - Slettet Bruger [2244730047]
30. aug. 2012 09:11
Jeg kender folk med både OCZ Vertex 3, Crucial M4, Intel SSD 320 (mig) og Samsung 830.

Jeg vil sige at jeg har oplevet problemer med Intel SSD 320, den har haft besvær med at vågne fra sleep og den har lavet nogle BSODs.

Jeg kan høre at Crucial M4 har haft lidt performance drops fra gang til gang.

Jeg læst mig til at Vertex ikke skal holde så lang tid som andre, men det kan jeg ikke bekræfte.

Samsung 830 har den bekendte ikke oplevet problemer med og reviews af den er gode.

Jeg ville vælge Samsung 830, hvis jeg skulle købe en nu.
Gravatar #4 - Laziter
30. aug. 2012 09:58
Den der Samsung 830 serie ser lækker ud og passer fint ind i budgettet.
Jeg er dog usikker på om den vil kunne bruges i min laptop, 830 serien kører med SATA3 og min laptop har "kun" SATA2, er de 2 kompatible?
Gravatar #5 - Slettet Bruger [2244730047]
30. aug. 2012 10:09
SATA3 kan godt sidde i SATA2. Jeg kører med SATA3 i en SATA2 maskine.

EDIT: Samsung laver selv alle deres komponenter, det kan nok også give en stabilitetsfordel.
Gravatar #6 - Laziter
30. aug. 2012 10:29
Det bliver Samsung 830 der ryger i maskinen.
Tak for hjælpen :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login