mboost-dp1

Første negative fra DealExtreme..

Gå til bund
Gravatar #1 - Azuria
20. jul. 2008 20:38
Ja, vi er vel efterhånden et par der har handlet der...
Har da selv også lagt over 2000kr i den butik ;)

Men nu kom min første negative handel så.
Købte en 8GB USB Stick
Ved første øjekast var den bestemt også fin, og kunne fint rumme 8gb data.
Læsbarheden af de 8gb var bare ikke så skide god...
Jeg kunne godt hente filerne ud igen, men de var så bare ubrugelige..

Nu har jeg så oprettet en RMA sag på skidtet, så må vi se hvordan det går.

Hvordan ser det ud med jer andre's handler?
Gravatar #2 - vandfarve
20. jul. 2008 21:13
Desværre.

Jeg har haft tre positive på hver mellem 50 og 100 kroner. Ingen negative, men det skulle jo bare ske. Jeg har svært ved at forstå, hvordan det kan løbe rundt at købe en genstand og få den sendt 10.000 kilometer rundt om jorden for samme pris, som Postdanmark kræver at sende en pakke 300 km.
Gravatar #3 - Azuria
20. jul. 2008 21:26
#2 Ja, har også selv meget svært ved at fatte hvordan det kan hænge sammen...
Dog synes jeg at post fra hong kong ofte er billigt..
Når jeg handler i hong kong på ebay giver jeg sjældent mere end ~20kr.

Det var så først ved denne min 21. handel det gik galt...
Men er ret spændt på RMA forløbet.
Gravatar #4 - myplacedk
20. jul. 2008 21:29
2 skrev:
Jeg har svært ved at forstå, hvordan det kan løbe rundt at købe en genstand og få den sendt 10.000 kilometer rundt om jorden for samme pris, som Postdanmark kræver at sende en pakke 300 km.

Måske siger det mere om Post Danmark, end DealExtreme...

(Og måske er det noget med at pris og kvalitet følges ad, måske siger det noget om hvor billigt pakker faktisk kan transporteres.)
Gravatar #5 - milandt
21. jul. 2008 06:55
Kun gode oplevelser.

Men hardware kan jo være fejlbehæftet - DealExtreme kan stadig nå at vende det til en positiv oplevelse hvis det håndterer det hurtigt og uden problemer for dig.

Lad os endelig høre hvordan historien ender.
Gravatar #6 - Azuria
21. jul. 2008 06:59
#5 Har fået svar fra deres RMA afdeling.
Jeg skal bare sende billigst muligt, og de vil så refundere portoen og sende en ikke defekt enhed.

Jeg kan dog læse på produktets side at flere har skrevet at deres kun er en hacked 1gb.

Sjovt nok er ham der først opdagede at de var falske også den idiot der lagde ud med en positiv anmeldelse af produktet...
Gravatar #7 - milandt
21. jul. 2008 07:53
De skal selvfølgelig kunne stå inde for deres produkter, men det er da muligt de har en rådden leverandør et sted.

Hvis de håndterer din RMA hurtigt og effektivt, og de i øvrigt modtager 80% RMA sager på disse usb sticks, mon så ikke de hurtigt skifter pågældende leverandør.

.. med mindre der er så få der klager at det stadig er en god forretning altså :P
Gravatar #8 - BluepaiN
21. jul. 2008 20:26
w00t? Fuck det er billigt der. Tak for den side. :)
Gravatar #9 - buch
21. jul. 2008 21:40
Hvor mange points har folk så optjent ;) ?

Altså er man stor forbruger af dx hvis man har ramt 116 point indenfor 2 måneder?

Nå jeg har aldrig modtaget noget defekt som sådan, udover en jordbær plante der endnu ikke har spiret efter 3 uger.

Den anden dag fik jeg desuden en kød ædende plante sammen med noget super lim, havde kun bestilt limen.
Gravatar #10 - <3Thinkpads
21. jul. 2008 21:41
#9:
Nu har jeg selv siddet og holdt meget igen for ikke at købe min endnu mere fattig i DEs produkter. Men hvad er det for noget pointværk?
Gravatar #11 - buch
21. jul. 2008 21:45
Du optjener 1 dx point pr. 10$ du bruger pr. ordre. Du kan også få point for at uploade billeder og videoer- samt komme med uddybende information om varen.

Pointene kan bruges til køb af udvalgte varer. Du kan se i toppen af menuen hvor der står dx point hvor mange du har optjent og hvad du kan få for dem.
Gravatar #12 - amokk
28. jul. 2008 00:22
Til alle jer der har handlet hos DX...

Jeg vil lige spørge, hvordan har det fungeret i praksis? Bestiller og betaler man online, og så går der de 12-17 dage som beskrevet, hvorefter postDK kommer med pakken? Eller er det et andet selskab?

Og bliver der lagt told og moms på pakkerne eller slipper man?
Gravatar #13 - Azuria
28. jul. 2008 05:03
#12 Bestiller og betaler igennem Paypal.
Pakken bliver leveret via PostDK, har pakken en værdi over 20$ er der track'n'trace på også.

Har oplevet at nogen pakker bliver told behandlet, men har aldrig modtaget nogen regning fra skat.
Gravatar #14 - chris
28. jul. 2008 07:01
De må da have nogle LårDe leverandører...

på den her side
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9673
advarer de direkte imod "Hacked storage"
men de sælger produkterne alligevel :S

forresten
- hvem sagde ripoff-ipod :P
Gravatar #15 - amokk
28. jul. 2008 10:53
#13 ok tak, hvor store var de pakker du fik som røg gennem tolden? altså deres pris?
Gravatar #16 - Azuria
28. jul. 2008 11:09
Mener den største var på 55$, og der var ikke noget bøvl.
Gravatar #17 - The-Lone-Gunman
28. jul. 2008 11:15
Jeg har købt en pakke, de har trukket pengene, men den er ikke kommet frem.

Det er ca. to måneder siden og har ikke hørt noget.
Gravatar #18 - Azuria
28. jul. 2008 11:16
#17 Skrevet til dem?
Gravatar #19 - MiniatureZeus
28. jul. 2008 19:23
havde også bestilt en fjernbetjening, nogle omformerstik og en bambusplante, og de havde fået penge og hele baduljen, men efter 4-5 uger havde jeg stadig ikke modtaget det, hvorefter jeg skrev til dem, og et par dage efter havde de smidt pengene ind på kontoen igen. En uges tid efter, modtog jeg så de to omformerstik, uden hverken faktura eller noget, så skrev til dem igen, og fik at vide det var en fejl, men at jeg bare kunne beholde dem ;)
Gravatar #20 - Azuria
28. jul. 2008 19:39
#19 Har aldrig modtaget nogen form for dokumentation på selve handelen i pakkerne..
Jeg tror det er for at forstærke illusionen overfor tolderne om at det er en gave ;)
Gravatar #21 - buch
28. jul. 2008 23:05
Har haft en enkelt pakke ud af ca 200 ordrer der skulle betales told af, det var en vare til 44$
Gravatar #22 - amokk
29. jul. 2008 00:17
#21 hvor meget måtte du så slippe for den 44$ vare?
Gravatar #23 - buch
29. jul. 2008 19:19
22 skrev:
#21 hvor meget måtte du så slippe for den 44$ vare?

Ja postdk tager jo 150,- i ekspeditions gebyr.

Så er der 25% moms
ca 3% told

Man kan smide et gave mærke på ved bestilling, så medsendes der inden faktura. Da postdk så ville se en faktura sendte jeg den pr. mail hvor jeg skrev varen kostede 24$, den hoppede de på.
Gravatar #24 - freesoft
1. aug. 2008 16:05
Sidste pakke jeg modtog må have været åbnet af PostDK da der var noget af deres tape på, men kan ikke se noget i T&T og har ikke fået nogen ekstra regning :-)
Så de kan kun anbefales, men man skal jo ikke regne med top kvalitet til de priser :-)
Gravatar #25 - Ronson ⅍
1. aug. 2008 18:40
Jeg har tit overvejet at handle på siden, men hver gang jeg er tæt på at få min paypal-konto åbnet så lukker de den igen, fordi der tilsyneladende sker mistænkelige ting på den.

Jeg har brugt den 1 gang og siden ændret kode et par gange og alt muligt på den som de be'r mig om, men den bliver bare lukket gang på gang. Næsten som når man hetzes af newz-admins, men knap så slemt.

Hvad er det lige jeg gør galt?
Kan jo ikke oprette en ny paypal konto med samme kreditkort. Kan man lukke den nuværende konto og åbne en ny, eller fortsætter man bare hvor man slap...?

Anbefalet rating: relevant?
Gravatar #26 - buch
1. aug. 2008 23:15
#25 ring til paypal og spørg hvorfor din konto bliver lukket...

Ellers kan du købe tingene gennem mig plus en avance på 100% ca. alt efter hvilken vare det er.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login