mboost-dp1

Fona er jo crazy!

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
25. jul. 2008 12:51
Har lige købt et lækkert Sony W170 kamera og nu skal jeg jo have noget hukommelse til skidtet, og en taske så det ikke bliver ridset. Jeg købte allerede sidste lørdag, men har først haft rigtig tid og overskud i dag, til at kigge på et memorystick Pro Dou som det så fint hedder.

Derfor drønede jeg dytten ned til Elgiganten for at finde ud af, hvad sådan en fætter koster. Umiddelbart var jeg rimelig ligeglad med størrelsen på kortet, bare det var over 1 GB og under 16 GB, så ville det sådan set passe fint nok. Optimalt vil nok være 2 GB. Anyway, i Elgiganten (Køge) finder jeg så ud af, at et 1 GB LEXAR MSproDOU koster 139 kr. hvilket jo er en ok pris. Nu har jeg så førhen haft to LEXAR kort, henholdsvis et SD og ef MMC kort. Begge gik i stykker ret hurtigt, så var ikke så vild med at bruge pengene på det mærke. De havde så et 2 GB kort til 299 kr. (rimelig stor prisforskel...) fra SanDisk, som jo er udmærket. prisen var dog lidt pebret. De havde desuden ikke nogle ordentlige fototasker dernede, så jeg sagde farvel og Go' weekenden, og slog lige en smut forbi Fona, også i Køge, bare for sjov skyld. Jeg kommer ind i butikken til en venlig ekspedient, og ser til mit store chok, at et 1 GB org. Sony MSproDou koster 299,- og et 2 GB, også org., koster 399,- Jeg var praktisk talt ved at skide en grøn gris da jeg så det. Jeg så så lige hurtigt på deres kameratasker, en org. Sony lædertaske, lavet til W170'eren som har ekstra rum til dit og dat. Pris: 679,-!! Der var der sku lige endnu en gris ved at komme ud...!
Jeg sagde farvel igen, og kom så i tanke om, at derhjemme havde jeg fået en mail fra Sony, hvor jeg fik 20 pct i deres egen shop, sonystyle.com. Bingo!
Vidste dog godt, at deres egen shop helt sikkert var pisse dyr, men til min store overraskelse, koster et 4 GB, igen org. sony, kort kun 379 kr. ! og samme taske koster 299 ,-! Uden de 20 pct. rabat vel og mærke! :D

Fona er jo crazy med deres priser!
Gravatar #2 - Emil
25. jul. 2008 13:03
Fona er da ikke en skid crazy... det er da logik, at produktet tilføres en merværdi fordi du kan gå ned i butikken og se den, formentlig prøve den af, få hjælp til produktet og gå ned med den, hvis der er noget galt. Det koster alt sammen Fona, og det er ting, som internetbutikker altså ikke kan give dig. Så det er da logisk, at tingene koster lidt mere i en rigtig butik.

Om man så har brug for det, ja det er en anden sag :)
Gravatar #3 - Dreadnought
25. jul. 2008 14:21
MZ skrev:
... et memorystick Pro Dou som det så fint hedder.

Duo, hedder det så fint.
Gravatar #4 - trylleklovn
26. jul. 2008 10:13
#2 Hvis Fona så bare var en rigtig butik ..
Gravatar #5 - Ronson ⅍
26. jul. 2008 11:36
Det værste ved at handle med hukommelseskort er at priser falder konstant. Vi bliver ved med at sætte priserne på vores kort, hver gang hovedkontoret vil køre et nyt skørt tilbud.

Vi er efterhånden langt nede under oprindelig indkøbspris på mange af kortene, så kan godt forstå hvis nogle butikker nægter at sætte priser ned.

Vi har også enkelte meget små kort (8MB CF, 128 eller 256 MB af andre typer) som har været hundedyre men nu sælges til måske 10-20% af indkøbsprisen.

Men kunder tænker jo kun i penge.. satans kunder.. og tilgængelighed.. det skal være pakket op og klar til at prøve - til netpriser! Endnu sjovere er det når de finder et parallelimporteret produkt på nettet og printer prisen ud og mener at de har krav (seriøst!) på at få det til samme pris. Godt min chef også er træt af den slags kunder, for ellers ville jeg nok få en skideballe for min opførsel over for dem :D

Anbefalet rating: relevant/interessant
Gravatar #6 - buch
26. jul. 2008 12:43
Hvad kan man forvente af fona, det er jo ikke engang en butik- bare et kommercielt "tage røven på kunderne" krejler loppemarked i finere bygninger.

Men ja fona kører så vidt jeg husker også med røde tal og har gjort det i mange år!
Gravatar #7 - Svindleren
26. jul. 2008 13:07
#6: buch

Jeg tror du tager fejl. Du mener nok Expert og Merlin :)

De har røde tal :D
Gravatar #8 - NioBe
31. jul. 2008 09:02
Derfor man søger inde på EDB-Priser, tror da jeg fik mit kamera dengang kostede et 1GB Sandisk Ultra 2 kort 400 kr... Fandt det på nettet mellem 100 til 200 kr.
Go fetch EDB PRISER!!!
Gravatar #9 - izym
31. jul. 2008 15:36
#7 Derfor Merlin i min by (Allerød FYI) lukkede (for et par måneder siden?).
Gravatar #10 - rumagenten
31. jul. 2008 16:33

du mener at 299 for 2 gig er mega meget dyrere end 139 for 1 gig?

der er jeg sq ikke helt med. skulle det være billigere.

Kan kun følge Ronson. Står også i elektronikforretning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login