mboost-dp1

For mange wireless = kan ikke finde AP'en

Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [3738267581]
15. okt. 2009 14:00
Yo

Har et AP hos en kunde der bor i midten af odense.

Der er på et givent tidspunk altid over 20 tilgængelige trådløse netværk. ikke altid det samme.

Jeg kan ikke finde AP'et, tror det bliver overdøvet. det er noget TDC BIZBASE hardware. 2 gange dukkede det hurtigt op i listen men forsvandt igen.

Nogen ideer ?
Gravatar #2 - XorpiZ
15. okt. 2009 14:02
Prøv at skifte kanal. Lyder som om der er en masse støj i det nuværende område.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [3738267581]
15. okt. 2009 14:08
Har prøvet alle kanaler, og den står nu på auto :)

Det er nået så langt at TDC har trukket "Vi kan ikke garantere trådløs dækning"'s kortet -.-
Gravatar #4 - siliankaas
15. okt. 2009 14:36
Men hvad er det så du vil have hjælp til?

Hvis alle kanaler er prøvet, og det udelukket skyldes et overfyldt "luftrum", hvad skal vi så kunne gøre?

Du kan jo evt. tage router med langt ud på bøh-landet for at se om du så kan se signalet der, kan du heller ikke det, kan du jo henvende dig hos tdc igen, eller kan jeg kun se en løsning:

smid dit eget AP op, installere en moddet firmware på, og rist din kundes hjerne ;-)

Gravatar #5 - Cyrack
15. okt. 2009 14:53
Se om du ikke kan bilde AP'et ind at du er i japan, de har en kanal mere at gøre med, så burde du kunne få hul igennem. Ulempen er at du kan få Telestyrelsen på nakken. (Se evt. http://www.radio-electronics.com/info/wireless/wi-...

Alternativt kan du fyre op for NetStumbler (søg på google, virker bedst under XP) og se hvilken frekvens der er mindst støj på, og sæt fuld sendestyrke på AP'et. Ulempen er at resten af AP'ene omkring dig vil hade dig for det.
Gravatar #6 - freesoft
15. okt. 2009 15:21
Eller US, så vidt jeg husker må de sende kraftigere, end EU og .jp :-)
Gravatar #7 - D_V
15. okt. 2009 16:46
Eller prøv eventuelt inSSIDer

Brugte det hos en kunde engang, og det er dejligt lige at kunne få et hurtigt overblik over kanal bruget.
Gravatar #8 - Slettet Bruger [3738267581]
15. okt. 2009 19:57
problemet er at gennem bizbase ( TDC pis )

Kan jeg kun ændre følgende:

SSID
Skjul/vis SSID
WEP eller WPA 2 AES
koden
Kanal

der er ikke noget webinterface direkte på routeren -.-

Vi tænkte måske var AP'en ret svag, og så ku en bedre kvals AP godt kunne overdøve de andre :)
Gravatar #9 - terracide
15. okt. 2009 20:56
Prøv kanal 1, 6 eller 11.
Bild din router ind den er i USA.
Hvis dette ikke virker...så prøv at opgradere KD's antenne:
http://www.hawkingtech.com/products/index.php?CatI...

Virker dette ikke..så lær at leve med det...der er INGEN garentier med trådløst...og jo flere der får Wi-Fi jo flere problemer vil der opstå.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [3738267581]
16. okt. 2009 10:33
SlettetBruger (8) skrev:

Kan jeg kun ændre følgende:

SSID
Skjul/vis SSID
WEP eller WPA 2 AES
koden
Kanal

der er ikke noget webinterface direkte på routeren -.-

Ellers tak terra :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login