mboost-dp1
For mange wireless = kan ikke finde AP'en
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Yo
Har et AP hos en kunde der bor i midten af odense.
Der er på et givent tidspunk altid over 20 tilgængelige trådløse netværk. ikke altid det samme.
Jeg kan ikke finde AP'et, tror det bliver overdøvet. det er noget TDC BIZBASE hardware. 2 gange dukkede det hurtigt op i listen men forsvandt igen.
Nogen ideer ?
Har et AP hos en kunde der bor i midten af odense.
Der er på et givent tidspunk altid over 20 tilgængelige trådløse netværk. ikke altid det samme.
Jeg kan ikke finde AP'et, tror det bliver overdøvet. det er noget TDC BIZBASE hardware. 2 gange dukkede det hurtigt op i listen men forsvandt igen.
Nogen ideer ?
Har prøvet alle kanaler, og den står nu på auto :)
Det er nået så langt at TDC har trukket "Vi kan ikke garantere trådløs dækning"'s kortet -.-
Det er nået så langt at TDC har trukket "Vi kan ikke garantere trådløs dækning"'s kortet -.-
Men hvad er det så du vil have hjælp til?
Hvis alle kanaler er prøvet, og det udelukket skyldes et overfyldt "luftrum", hvad skal vi så kunne gøre?
Du kan jo evt. tage router med langt ud på bøh-landet for at se om du så kan se signalet der, kan du heller ikke det, kan du jo henvende dig hos tdc igen, eller kan jeg kun se en løsning:
smid dit eget AP op, installere en moddet firmware på, og rist din kundes hjerne ;-)
Hvis alle kanaler er prøvet, og det udelukket skyldes et overfyldt "luftrum", hvad skal vi så kunne gøre?
Du kan jo evt. tage router med langt ud på bøh-landet for at se om du så kan se signalet der, kan du heller ikke det, kan du jo henvende dig hos tdc igen, eller kan jeg kun se en løsning:
smid dit eget AP op, installere en moddet firmware på, og rist din kundes hjerne ;-)
Se om du ikke kan bilde AP'et ind at du er i japan, de har en kanal mere at gøre med, så burde du kunne få hul igennem. Ulempen er at du kan få Telestyrelsen på nakken. (Se evt. http://www.radio-electronics.com/info/wireless/wi-...
Alternativt kan du fyre op for NetStumbler (søg på google, virker bedst under XP) og se hvilken frekvens der er mindst støj på, og sæt fuld sendestyrke på AP'et. Ulempen er at resten af AP'ene omkring dig vil hade dig for det.
Alternativt kan du fyre op for NetStumbler (søg på google, virker bedst under XP) og se hvilken frekvens der er mindst støj på, og sæt fuld sendestyrke på AP'et. Ulempen er at resten af AP'ene omkring dig vil hade dig for det.
problemet er at gennem bizbase ( TDC pis )
Kan jeg kun ændre følgende:
SSID
Skjul/vis SSID
WEP eller WPA 2 AES
koden
Kanal
der er ikke noget webinterface direkte på routeren -.-
Vi tænkte måske var AP'en ret svag, og så ku en bedre kvals AP godt kunne overdøve de andre :)
Kan jeg kun ændre følgende:
SSID
Skjul/vis SSID
WEP eller WPA 2 AES
koden
Kanal
der er ikke noget webinterface direkte på routeren -.-
Vi tænkte måske var AP'en ret svag, og så ku en bedre kvals AP godt kunne overdøve de andre :)
Prøv kanal 1, 6 eller 11.
Bild din router ind den er i USA.
Hvis dette ikke virker...så prøv at opgradere KD's antenne:
http://www.hawkingtech.com/products/index.php?CatI...
Virker dette ikke..så lær at leve med det...der er INGEN garentier med trådløst...og jo flere der får Wi-Fi jo flere problemer vil der opstå.
Bild din router ind den er i USA.
Hvis dette ikke virker...så prøv at opgradere KD's antenne:
http://www.hawkingtech.com/products/index.php?CatI...
Virker dette ikke..så lær at leve med det...der er INGEN garentier med trådløst...og jo flere der får Wi-Fi jo flere problemer vil der opstå.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.