mboost-dp1

Foto Nørder - støv på billedet

Gå til bund
Gravatar #1 - siliankaas
17. maj 2009 17:51
Hey.

Så vidt jeg husker er der en masse foto nørder her på siden også, derfor kommer nu følgende spørgsmål.

Jeg har et Canon 400D som jeg er rigtig glad for - jeg har dog pludselig lagt mærke til at mine billeder bliver "beriget" med 2 - 3 støv kort på hvert billede.

Jeg skifter sådan set ikke objektiv så det er mig lidt en gåde hvordan det er kommet der, men nu vil jeg høre hvordan jeg kan få det af.

Canons eget censor renseprogram fjerner det ikke.
Jeg har, efter råd fra en kammerat, købt sådan en "ørepuser" på apoteket for at prøve at puste lidt luft der ind, men det ser heller ikke ud til at hjælpe.

Nogle råd?
Kan det betale sig at "lave" som en proff, og hvor skal man i så fald gå hen?
Gravatar #2 - Ronson ⅍
17. maj 2009 17:54
Hvis du skal fjerne støv fra censoren, husker du så at få kameraet til at slå spejlet op?
Gravatar #3 - MiniatureZeus
17. maj 2009 17:55
Hvis de andre forslag ikke virker, så kan du smutte ind til en forhandler som gør det for et par hundrede kroner.
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
17. maj 2009 17:57
Du du skal passe på med at blæse ind i huset, du tvinger bare støvet længere ind.

Der er 2 løsninger. Enten skal du købe et produkt til at rense din sensor LINK, og så selv forsøge dig.
Eller du kan gå ned i din lokale fotobutik, og få dem til at gøre det, det plejer ikke at koste alverden.

Gravatar #5 - siliankaas
17. maj 2009 18:09
Ronson (2) skrev:
husker du så at få kameraet til at slå spejlet op?

Ja det har jeg gjort, men jeg tør ikke puste ret hårdt.

MiniatureZeus (3) skrev:
Hvis de andre forslag ikke virker, så kan du smutte ind til en forhandler som gør det for et par hundrede kroner.

Jakob Jakobsen (4) skrev:
Eller du kan gå ned i din lokale fotobutik, og få dem til at gøre det, det plejer ikke at koste alverden.

Jeg var bange for det slet ikek kunen lade sig gøre, så hvis det kan gøres for nogle få hundrede så er det jo næsten ikke værd at bøvle med selv.

#2 #3 #4 Mange tak for hurtig svar, tror bare jeg smutter ned på den lokale (altså foto shop) ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login