mboost-dp1
Fotofælde
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nå... Måske er jeg blandt de heldige, der langt om længe skal til at modtage min første fartbøde. Men måske er jeg også bare paranoid:
Jeg kører fra Charlottenlund ud på Strandvejen. Nærmest pr. automatik accellerer jeg bilen til 70 km/t, da jeg véd at jeg nu skal køre på den strækning, hvor dette er tilladt.
Der holder en personvogn inde i siden af vejen med højre blinklys tændt. Idet jeg nærmer mig bilen ser jeg et svagt hvidt lys, der sagtens kunne ligne en blitz. Først tænker jeg, at det må være mine forlygter, der spejler sig i den parkeredebils sidespejl.
Men da jeg passerer bilen, kommer der endnu et hvidt blitzlys bagfra.
Jeg undrer mig, idet jeg jo véd at
* man må køre 70 km/t på strækningen
* politiets fotofælder bruger rød-blitz
Alligevel bliver jeg i tvivl. Bilen holder umiddelbart før et 70 km/t-skilt, så måske har jeg accelereret op i fart lidt for tidligt. Vejens karakter ændrer sig dog ikke.
Derfor lugter det stærkt af pengemaskine, hvis det altså ER en fotofælde. Alene placeringen.
Men har politiet civilvogne med hvid-blitz som fotofælder?
Er det tilladt for politiet at placere en fotofælde nær ved et hastighedsskilt, der viser den hastighed, man må køre på den kommende strækning?
Jeg kører fra Charlottenlund ud på Strandvejen. Nærmest pr. automatik accellerer jeg bilen til 70 km/t, da jeg véd at jeg nu skal køre på den strækning, hvor dette er tilladt.
Der holder en personvogn inde i siden af vejen med højre blinklys tændt. Idet jeg nærmer mig bilen ser jeg et svagt hvidt lys, der sagtens kunne ligne en blitz. Først tænker jeg, at det må være mine forlygter, der spejler sig i den parkeredebils sidespejl.
Men da jeg passerer bilen, kommer der endnu et hvidt blitzlys bagfra.
Jeg undrer mig, idet jeg jo véd at
* man må køre 70 km/t på strækningen
* politiets fotofælder bruger rød-blitz
Alligevel bliver jeg i tvivl. Bilen holder umiddelbart før et 70 km/t-skilt, så måske har jeg accelereret op i fart lidt for tidligt. Vejens karakter ændrer sig dog ikke.
Derfor lugter det stærkt af pengemaskine, hvis det altså ER en fotofælde. Alene placeringen.
Men har politiet civilvogne med hvid-blitz som fotofælder?
Er det tilladt for politiet at placere en fotofælde nær ved et hastighedsskilt, der viser den hastighed, man må køre på den kommende strækning?
rackbox (1) skrev:Er det tilladt for politiet at placere en fotofælde nær ved et hastighedsskilt, der viser den hastighed, man må køre på den kommende strækning?
I princippet ja.
I princippet må du først køre den skiltede hastighed i det øjeblik, som du har passeret skiltet, men vi lever jo ikke i en sort/hvid verden, så jeg har meget svært ved at forestille mig, at de vil holde indenfor en afstand af 100-150 meter til skiltet.
Kan du beskrive bilen nærmere? Politiet har jo en tendens til at vælge relativt grimme MPV'ere (farverne, ikke modellen!), der alle er på hvide plader og mangler "bling bling", da de kun bruger hjulkapsler og aldrig har købt ekstraudstyr til bilen.
Derfor, hvis man ser en hvidpladet MPV med tonede ruder holde et underligt sted, så er der med høj sandsynlighed tale om en fotofælde! De er alt for nemme at opdage, når man ved, hvad man kigger efter.
Jeg har svært ved at se hvad de skulle bruge hvid blitz til..
Den røde blitz er den mest optimale fordi at kameraret er ekstra følsomt over for lys i den infrarøde spekter.. Correct meif where I'm wrong..
Endvidere har jeg aldrig oplevet at de har taget billeder ud af forruden..
Den røde blitz er den mest optimale fordi at kameraret er ekstra følsomt over for lys i den infrarøde spekter.. Correct me
Endvidere har jeg aldrig oplevet at de har taget billeder ud af forruden..
#3 De tager billeder ud af forruden, hvis nummerpladen er utydelig, eller hvis det er et køretøj med kun en nummerplade monteret bagpå så som motorcykler.
*EDIT* Så vidt jeg ved er det kun påkrævet at benytte røde blitz i de mørke timer. Men jeg kun set to fotofælder i aktion, En gang på cykel. Rød blitz i dagtimerne. Anden gang i modsatte bane på lillebæltsbroen. Rød blitz kort efter solnedgang.
*EDIT* Så vidt jeg ved er det kun påkrævet at benytte røde blitz i de mørke timer. Men jeg kun set to fotofælder i aktion, En gang på cykel. Rød blitz i dagtimerne. Anden gang i modsatte bane på lillebæltsbroen. Rød blitz kort efter solnedgang.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.