mboost-dp1

Fraflytning af lejlighed (spm vedr. regning)

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
27. nov. 2012 10:17
Er fraflyttet en lejlighed, og synes regningen for istandsættelsen er helt skæv og kom til at tænke på tråden, hvor en efterspurgte om han havde ret til at se en kvittering.

Det der ved besigtigelsen, blev påpeget som ikke værende godt nok, var:

Loft males (12 m2)

Dør til badeværelse males < 3m2

Paneler i køkken males < 4m, 5 cm høje paneler.

Samt let afslibning af gulv i køkken < 3 m2.

Jeg har modtaget en faktura for det udførte arbejde; 11.625 kr. inkl. moms. Jeg synes det er påfaldende, især når depositum + varme á conto som jeg skulle have retur var 11.420 kr.

Så,

Er der nogen der kan vurdere om regningen er urealistisk høj? Eller nogen som har styr på hvor man kan klage eller få kørt en sag på det? Jeg er ikke medlem af lejernes LO, så er der andre muligheder? Ellers må jeg jo melde mig ind og give de 350 kr. det koster at få dem til at tage en sag det første år, eller hvor meget det nu er.
Gravatar #2 - KaW
27. nov. 2012 15:56
Er det en udspecificeret regning? Altså med timeantal og materiale brug?
Gravatar #3 - holmen
27. nov. 2012 16:59
#2 nej. Det er sådan en; buk dig.
Gravatar #4 - siliankaas
27. nov. 2012 17:27
Det letteste er vel klart at hive fat i LLO - det vil de da kunne hjælpe dig med på 10 min(?)
Gravatar #5 - holmen
27. nov. 2012 18:00
Har bedt om en udspecificeret regning.

#4 er også ved at få fat i dem. Det er det letteste.
Gravatar #6 - OxxY
27. nov. 2012 23:50
http://www.danmag.com/priser/ umiddelbart lyder det ALT for dyrt. Og for at være ærlig tror jeg ikke de må få gulvslibning på din regning, mener kun det er malerarbejde man kan hæfte for som lejer (er snart 2 år siden jeg læste loven).

edit: meget dyrt. http://www.malerfirmaet-nss.dk/priser_maler.htm
Gravatar #7 - gramps
28. nov. 2012 00:01
OxxY (6) skrev:
Og for at være ærlig tror jeg ikke de må få gulvslibning på din regning, mener kun det er malerarbejde man kan hæfte for som lejer (er snart 2 år siden jeg læste loven).

Du hæfter, normalvis, for skader udover slid og ælde. Hvis gulvet skal slibes pga. misbrug (dvs. mere end man kan forvente for den periode lejeren har boet der), så hæfter lejer. Hvis gulvet er slidt som følge af slid og ælde, så hæfter udlejer. Den slags står i lejekontrakten.

Det er desuden gulvslibningen som trækker op i regningen. Malerarbejdet er sjældent dyrt.
Gravatar #8 - OxxY
28. nov. 2012 00:21
gramps (7) skrev:
OxxY (6) skrev:
Og for at være ærlig tror jeg ikke de må få gulvslibning på din regning, mener kun det er malerarbejde man kan hæfte for som lejer (er snart 2 år siden jeg læste loven).

Du hæfter, normalvis, for skader udover slid og ælde. Hvis gulvet skal slibes pga. misbrug (dvs. mere end man kan forvente for den periode lejeren har boet der), så hæfter lejer. Hvis gulvet er slidt som følge af slid og ælde, så hæfter udlejer. Den slags står i lejekontrakten.

Det er desuden gulvslibningen som trækker op i regningen. Malerarbejdet er sjældent dyrt.

jorh men det skulle da gerne ikke koste mere end 2500 selv hvis det er berettiget:
http://www.gulvsliberne.dk/Priser.htm

http://afslibning-af-gulve-priser.dk/pages/pris-ov...

Så er der stadig 9k tilbage til maling af 12m2 loft, en dør og nogle paneler ...
Gravatar #9 - Anakardian
28. nov. 2012 03:37
Hvis du faar en regning hvor du kan se hvem der har lavet arbejdet kan du jo kontakte vedkommende og hoere hvad der blev lavet og hvorfor.

For en del aar siden flyttede jeg fra en lejlighed hvor udlejeren "pludselig" dukkede op med en regning for malerarbejde da varmepengene skulle betales tilbage.
Da vi kontaktede maleren viste det sig at der lige var et par ekstra lag maling paa vaeggen som gjorde at det hele skvattede ned. Han kunne endda fortaelle hvornaar der sidst var malet inden han gik igang.

Ud fra hvad han kunne fortaelle kunne vi afvise kravet og bare henvise til hans egen haandvaerker.
Gravatar #10 - holmen
28. nov. 2012 07:11
En slåfejl længere oppe, 17 m2 loft, ikke 12, men same same.

Ang. gulvafslibning, så er der ingen problemer. Da min kammerat og hans kone fraflyttede en lejlighed i etagen over mig, skulle der slibes gulve i hele lejligheden (70+ m2) og det kostede 1200 inkl. moms, så mit køkkengulv kan ikke have været den store udgift.

Men i og med det er mig der betaler regningen, så har jeg vel krav på at få udspecificeret regningen, også uden om udlejer? Jeg mener, hvis jeg skal betale for det udførte arbejde, selvom det er udlejer der har bestilt det, så har jeg forhåbentlig krav på at se en mere detaljeret regning. Ellers kan sådan en håndværker jo skrive hvad som helst på en faktura. Og firmates navn og cvr-nummer står på kvitteringen, så jeg kan sagtens kontakte dem. (også anonymt og bede om et tilbud på noget som det jeg har fået lavet...)

Men jeg har meldt mig ind i lejernes LO og i morgen burde jeg være oprettet som medlem, og tager kontakt.

Indtil videre takker jeg for de forskellige inputs.
Gravatar #11 - Brugernavn
28. nov. 2012 08:13
Det lyder vanvittigt dyrt.
Gravatar #12 - milandt
28. nov. 2012 09:25
Du kan få malet 15 m2 for 1.399 på Downtown, så ja 11k for ~25 m2 er helt åndssvagt :)

http://kbh.downtown.dk/da/deals/104148
Gravatar #13 - sgt.borup
1. dec. 2012 00:33
Det lyder alt for dyrt, som flere også påpeger, så skynd dig at få gjort noget ved det
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
1. dec. 2012 01:11
Har han istandsat lejligheden uden at kontakte dig med informationer om hvor meget der skal laves osv. har han faktisk en ret dårlig sag.

LINK
Gravatar #15 - bbb2020
1. dec. 2012 21:25
Lad være med, at blande andre firmaers tilbud ind i det.
De fleste udlejningsfirmaer tager ikke tilbud hjem på sådan et arbejde, men ringer til den maler / gulvsliber de har en aftale med, så undersøg hvem der har lavet arbejdet, og undersøg deres priser.
Derved kan du se, om udlejeren har snyt på vægten.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login