mboost-dp1

Freeway søger folk

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
24. feb. 2008 13:01
-click-
Mon ikke også de mangler en til at lave lidt ændringer her på Newz...?
Gerne en der gider lytte til brugerne!
Gravatar #2 - MiniatureZeus
24. feb. 2008 13:20
Mandalae er netop blevet ansat til at kode på newz.dk fuld tid.
Gravatar #3 - BurningShadow
24. feb. 2008 13:36

Godt, så må vi håbe at han er mindre arrogant end Acro.
Gravatar #4 - Ronson ⅍
24. feb. 2008 16:01
#3: Kig på hans venneliste, han er kun venner med topledelsen - uvenner med os andre
Gravatar #5 - vandfarve
24. feb. 2008 20:10
#4 Ahh, hvad ville verden ikke være uden lidt form for nepotisme?
Gravatar #6 - hgul
24. feb. 2008 21:14
#2 Er det kun mig der har overset en officiel udmelding af den ændring?

Eller det er måske ikke noget I bruger? ;-)
Gravatar #7 - Ronson ⅍
24. feb. 2008 21:36
#6: Nej, de venter på en uofficiel indvending (altså en bruger opretter en tråd) før nogen får noget at vide
Gravatar #8 - zin
24. feb. 2008 21:51
#6: Du burde da at vide at med fastansættelser kommer også intern information som ikke dømmes relevante for brugerne af sitet - om de så driver det eller ej!!1 :-O
Gravatar #9 - Derfor
24. feb. 2008 22:38
#Burningshadow, jeg forstår ikke din vrede rettet mod den nye version.

1. edit-knappen er fjernet.
2. Det noget lysere design.
(3.) Modstander af Nye sektioner?

Med den nye version har vi opnået et efter min mening at dømme, synes jeg at v4 er lækkert, mange nye funktioner og kun enkelte taget væk og designet falder i min smag. Men en af de ting der ødelægger det, er ustandseligt at høre på alt dit brok! Hvis du ikke har noget konstruktivt at sige, så må du for min skyld gerne lukke munden.

Du ødelægger noget af glæden for mig, (og de andre) ved hele tiden at rakke ned på personer(Acro), og V4. Det er slet ikke lige så hyggeligt/sjovt/interessant/ at være og følge med i nyheder/diskussioner på newz.dk når kritikken ikke er konstruktiv men kun har flaim til grund.

De punkter du, og andre har kritiseret og gerne så lavet om er der kommet en udmelding til, istedet for at skabe dig som et lille barn der ikke må få den store is til 16 kroner af din mor, så accepter det og kom videre.
Gravatar #10 - fidomuh
24. feb. 2008 22:46

Men naar vi saa modargumenterer jeres udmeldinger, eller pointerer at de er direkte arrogante og generelt at pisse paa brugerne, saa faar vi hvad?
Arrogante og "uvaerdige" kommentarer fra dig og MZ.

Thx.

Det er rart at vide at man er uoensket paa et site man har vaeret fast bruger paa i en aarraekke.

For slet ikke at tale om at BS har skrevet omkring 8 gange saa mange indlaeg paa sitet som du har..

Saa tak, tak for lort til dig ogsaa :)
Gravatar #11 - Derfor
24. feb. 2008 23:01
#10 fidomuh
Det har aldrig været i min interesse at være arrogant, og jeg er temmelig sikker på at dette heller ikke har været hverken Acro eller MZ's mening.

Og en udmelding om at en bruger er uønsket er aldrig sket, bare fordi du ikke får din vilje betragter du det som om du er uønsket på dette site?

At han har skrevet 8 gange så mange indlæg på newz.dk har da intet med det her at gøre, jeg ved udmærket at han også har været bruger på siden længere end jeg har. Men hvad har det at sige, derfor kan jeg vel godt tilkendegive min mening ligeså vel som han og du kan.
Gravatar #12 - BurningShadow
24. feb. 2008 23:03

Og i har helt og aldeles ødelagt glæden ved at komme på Newz, for mig og en hel masse andre mennesker, så hvad fanden forventer du???

Der er tit nok (lige fra dag ét), af pøblen, blevet gjort opmærksom på hvad problemerne er, og i vælger at ignorere det. Folk er for længst kommet med konstruktiv kritik, men i har valgt at bede dem holde kæft. I er ganske rigtigt kommet med udmeldinger, men udmeldingerne har været at vi skulle vende røven til. Det kan jeg (og sikkert heller ikke nogen andre) bruge til en fløjtende fis.
Ja, det er måske lidt unfair at jeg konstant kører på Acro, men han har så sandeligt sin del af ansvaret for tingenes tilstand. Jeg kan, tro det eller lad være, godt lide Acro, og mit problem med hensyn til Acro, er ikke manden, men mandens handlinger.
Gravatar #13 - BurningShadow
24. feb. 2008 23:16
Der er kun sket én rigtig positive ting, det sidste halve år. Vi kan rette vores rating, hvis vi klikker forkert (havde dog været rart med en tidsbegrænsning, ligesom der plejede at være på Edit).

Delvist positiv er også jeres nye Preview funktion, men at jeg kan lide den er ganske og aldeles irrelevant, for det er jo også tydeligt at der er mange der ikke kan, og dem vil i helst ikke lytte til, selvom i dog er knap så fanatiske med den.
Gravatar #14 - fidomuh
24. feb. 2008 23:17

Det har aldrig været i min interesse at være arrogant, og jeg er temmelig sikker på at dette heller ikke har været hverken Acro eller MZ's mening.

Det ved jeg, det er aarsagen til at jeg reagerer saa staerkt paa det.
At jeres indlaeg haelder imod arrogance siger mig at i er traette af at hoere paa klagerne, hvilket igen siger mig at der maaske kan vaere noget om snakken.

Og en udmelding om at en bruger er uønsket er aldrig sket

Jo, det har MZ faktisk direkte skrevet saa sent som igaar? Idag? Jeg er traet og kan ikke lige specifikt huske det.

bare fordi du ikke får din vilje betragter du det som om du er uønsket på dette site?

Nej, jeg betragter det som at vaere uoensket, naar jeg faar afvide at jeg skal stoppe med at give min mening.
Og jeg foeler mig aerlig talt uoensket paa sitet, naar crew bliver ved med at fortaelle mig at min konstruktive kritik er ligegyldig og uoensket.

At han har skrevet 8 gange så mange indlæg på newz.dk har da intet med det her at gøre, jeg ved udmærket at han også har været bruger på siden længere end jeg har. Men hvad har det at sige, derfor kan jeg vel godt tilkendegive min mening ligeså vel som han og du kan.

Det viser bare mig at han typisk har bidraget mere til forum-delen af newz.dk end du har.
Det viser bare mig at han typisk har brugt mere tid paa newz.dk, end du har.

Derfor skaerer det mig lidt i oejnene, naar du ikke vil hoere paa hans "brok" over sitets retning.
Om ikke andet, saa burde de gamle brugere da have en vis ret til at brokke sig over de forandringer de:
Ikke har bedt om.
Ikke vil have.
Ikke er blevet spurgt om.
Ikke har forventet.

Naar vi saa brokker os, kommer i med en forfaerdelig masse "undskyldninger" for at det ikke kan laves om, naar vi modargumenterer disse, faar vi et paent formatteret "fuck jer", for slet ikke at tale om at designet af siden gaar stik imod de helt basale net-design principper.
Pointerer man dette faar man bare afvide at man ikke selv ved hvad man vil have og at newz.dk er ligeglade med hvad brugerne vil have.

Great. Det er lige netop dette jeg gerne vil kaede newz.dk sammen med. Fuck alle de gode tekniske debatter vi havde foer i tiden.
Fuck alle de dybere debatter og den sobre holdning.
Fuck alt det der har bygget sitet op.
Fuck brugerne et stykke, der kommer jo nye til, saa lad os da skide paa om newz.dk bliver til Arto-Teknik-Fora.

Nej, jeg siger ikke at det er kommet saa langt, overhovedet, jeg siger blot at det er den retning jeg fornemmer og de udmeldinger crew'et kommer med, aendrer ikke paa retningen.
I det mindste koerer i stadig simpelt CSS, saa jeg kan lave aendringer fra min desktop af. ( Ingen ads, ingen skaerende farver, etc. )
Gravatar #15 - fidomuh
24. feb. 2008 23:18

Jeg synes nu det er rigeligt fanatisk at den er tvungen og at man nu skal vente 2 sekunder.
De 2 sekunder viser ret tydeligt at preview ikke var noget folk gad bruge tid paa, men lad os da piske brugerne, det er en god loesning, yay! \o/
Gravatar #16 - Derfor
24. feb. 2008 23:23
#12 BurningShadow skrev:
Og i har helt og aldeles ødelagt glæden ved at komme på Newz, for mig og en hel masse andre mennesker, så hvad fanden forventer du???
Jeg ser gerne at man kan fortsætte på newz.dk uden at skal høre på brok hele tiden (ikke kun dig).

#12 BurningShadow skrev:
Der er tit nok (lige fra dag ét), af pøblen, blevet gjort opmærksom på hvad problemerne er, og i vælger at ignorere det. Folk er for længst kommet med konstruktiv kritik, men i har valgt at bede dem holde kæft. I er ganske rigtigt kommet med udmeldinger, men udmeldingerne har været at vi skulle vende røven til. Det kan jeg (og sikkert heller ikke nogen andre) bruge til en fløjtende fis.
Rigtigt, de brugere der har været uenig i en lang række nye tiltag og funktioner på hjemmesiden har tilkendegivet deres synsvinkel og nogle har tilmed givet et argument dertil. Vi har ikke valgt at ignorere brugerne, vi hører hellere end gerne alles mening. Til de funktioner der er pillet væk er der også kommet nogle alternativer, heriblandt preview funktionen, der erstattede edit-funktionen da denne af nogle brugere blev misbrugt.

#12 BurningShadow skrev:
Ja, det er måske lidt unfair at jeg konstant kører på Acro, men han har så sandeligt sin del af ansvaret for tingenes tilstand. Jeg kan, tro det eller lad være, godt lide Acro, og mit problem med hensyn til Acro, er ikke manden, men mandens handlinger.
Helt iorden, måske bare ikke altid det lyder sådan på den måde du snakker om ham på, eller for den sags skyld hele kode-flokken :)
Gravatar #17 - Derfor
24. feb. 2008 23:25
13 skrev:
Der er kun sket én rigtig positive ting, det sidste halve år. Vi kan rette vores rating, hvis vi klikker forkert (havde dog været rart med en tidsbegrænsning, ligesom der plejede at være på Edit).
Helt enig, det ville være rart med en tidsbegrænsning på rating-funktionen :)
Gravatar #18 - Derfor
24. feb. 2008 23:53
#14 fidomuh skrev:
Det viser bare mig at han typisk har bidraget mere til forum-delen af newz.dk end du har.
Det viser bare mig at han typisk har brugt mere tid paa newz.dk, end du har.

Derfor skaerer det mig lidt i oejnene, naar du ikke vil hoere paa hans "brok" over sitets retning.
Om ikke andet, saa burde de gamle brugere da have en vis ret til at brokke sig over de forandringer de:
Ikke har bedt om.
Ikke vil have.
Ikke er blevet spurgt om.
Ikke har forventet.
I det at han har været på newz.dk lige fra starten, og derfra har været aktiv på forum-delen har da været hans eget valg, og klart har han været en af dem der har været med til at udviklet foraet til hvad det er idag. Efter en mængde tid må det jo være selvsigende at man bliver træt af at høre på det samme intetsigende, der bare viser man er imod forandringen/forandringerne.

#14 fidomuh skrev:
Naar vi saa brokker os, kommer i med en forfaerdelig masse "undskyldninger" for at det ikke kan laves om, naar vi modargumenterer disse, faar vi et paent formatteret "fuck jer", for slet ikke at tale om at designet af siden gaar stik imod de helt basale net-design principper.
Pointerer man dette faar man bare afvide at man ikke selv ved hvad man vil have og at newz.dk er ligeglade med hvad brugerne vil have.
Jeg rimelig sikker på vi ikke kommer med undskyldninger, men snarer hvad jeg vil kalde en forklaring på hvorfor det ikke er sådan mere, og hvorfor det ikke kan være sådan mere, samt af hvilken grund man har valgt at lave det om. Hvorfor du føler du bliver givet "et pænt formuleret fuck dig", skal jeg ikke kunne svare på.

newz.dk er ikke ligeglad med deres brugere, men må udover de brugere der tilkendegiver deres mening også tænke på de mange folk der sidder tilbage, og så samtidig stille sig selv det spørgsmål, hvad er det samlede bedste for newz.dk's brugere og ud fra det tage et standpunkt.

#14 fidomuh skrev:
Great. Det er lige netop dette jeg gerne vil kaede newz.dk sammen med. Fuck alle de gode tekniske debatter vi havde foer i tiden.
Fuck alle de dybere debatter og den sobre holdning.
Fuck alt det der har bygget sitet op.
Fuck brugerne et stykke, der kommer jo nye til, saa lad os da skide paa om newz.dk bliver til Arto-Teknik-Fora.
Fuck det? At du føler i før i tiden havde nogle bedre, og mere uddybende debatter er da bare godt, og dette kan man da også blive ved med at have, at der kommer nye folk til er da bare godt. Hvis man vil have de nye brugere til at følge den gamle kotyme med de "gode", "saglige", og "uddybende" debatter er det da bare at fortsætte så skal de nok forstå hvordan newz.dk foregår samt hvordan det er at være herinde og diskutere.

#14 fidomuh skrev:
Nej, jeg siger ikke at det er kommet saa langt, overhovedet, jeg siger blot at det er den retning jeg fornemmer og de udmeldinger crew'et kommer med, aendrer ikke paa retningen. I det mindste koerer i stadig simpelt CSS, saa jeg kan lave aendringer fra min desktop af. ( Ingen ads, ingen skaerende farver, etc. )
Jens Otto Krag i 1966: "Man har et standpunkt, til man tager et nyt"-
Gravatar #19 - Windcape
25. feb. 2008 02:42
#15 prøv at slå javascript fra :p
Gravatar #20 - Windcape
25. feb. 2008 02:43

fordi så flipper siden nemlig helt ud og viser en masse xml, men det poster det uden preview eller møgirreterende dialogbox.

Og Derfor.... 2.0 ser elendigt ud på en lille skærm. Kunne være rart om venstremenuen kunne minimeres når i nu absolut skal bruge så meget javascript geil.
Gravatar #21 - fidomuh
25. feb. 2008 07:34

Det er ioevrigt en bug i Safari, som jeg har gjort opmaerksom paa :)
Javascriptet fejler af sig selv ~4/10 gange i Safari :P

Jeg skal lige paa arbejde, saa kan jeg give dig et svar ;)
Gravatar #22 - MiniatureZeus
25. feb. 2008 07:39
21 skrev:

Det er ioevrigt en bug i Safari, som jeg har gjort opmaerksom paa :)
Javascriptet fejler af sig selv ~4/10 gange i Safari :P

Det må, næsten uden tvivl, være et problem på din maskine, som for Henrik har sagt før, så er vi mange der kører med Safari, på både OS X 10.5 og OS X 10.3, og der er ingen der oplever samme fejl som dig.
Gravatar #23 - fidomuh
25. feb. 2008 08:35

Jamen du er saa velkommen til at forklare hvad bug'en er.

Newz.dk er det _ENESTE_ sted jeg ser denne fejl. Fejlen forekommer naar javascriptet loader action.php..

Der ligger et tiff screenshot paa min webserver af det, men det fylder 1.8MB, har ikke lige faaet konverteret det..

http://fido.ifist.dk/safaribug.tiff

JEg kan ioevrigt lige spoerge rundt omkring mig, mener at min kammerat ogsaa oplever bug'en i ny og nae.

18 skrev:
I det at han har været på newz.dk lige fra starten, og derfra har været aktiv på forum-delen har da været hans eget valg, og klart har han været en af dem der har været med til at udviklet foraet til hvad det er idag.

Jow, derfor undrer det mig bare at newz.dk ikke har lyst til at hoere paa hvad han har at sige om udvikling.
Eller skiftet fra: "Hvad brugerne beder om" til "Hvad vi tror brugerne vil have"-udvikling :)

Efter en mængde tid må det jo være selvsigende at man bliver træt af at høre på det samme intetsigende, der bare viser man er imod forandringen/forandringerne.

Men saa er det jo fordi i ikke hoerer efter.
Ingen er imod forandringer, forskellen ligger i hvor meget funktionalitet vi vil ofre bare for forandringens skyld.

Jeg rimelig sikker på vi ikke kommer med undskyldninger, men snarer hvad jeg vil kalde en forklaring på hvorfor det ikke er sådan mere, og hvorfor det ikke kan være sådan mere, samt af hvilken grund man har valgt at lave det om.

Saa er det vel ogsaa kun at forvente at vi argumenterer imod?
Hvis du siger at 2+2 er 5 fordi solen er blaa, saa aabner du muligheden for at vi fortaeller dig at 2+2 er 4, fordi vi kan taelle :)

Og det er praecis hvad der sker her.

Hvorfor du føler du bliver givet "et pænt formuleret fuck dig", skal jeg ikke kunne svare på.

Alt brok eller kritik af jeres hvide design er blevet moedt med en mur af "Det ved du ikek noget om" "Du ved ikke hvad du vil have" "Vi ved hvad der er bedst", paa trods af at man har givet simple forklaringer og langt de fleste er enige om at det gaar stik imod de mest basale design-principper.

newz.dk er ikke ligeglad med deres brugere, men må udover de brugere der tilkendegiver deres mening også tænke på de mange folk der sidder tilbage, og så samtidig stille sig selv det spørgsmål, hvad er det samlede bedste for newz.dk's brugere og ud fra det tage et standpunkt.

Joda, forskellen er at foer i tiden blev disse beslutninger taget i faellesskab med brugerne, INDEN man tilfoejede ting, eller fjernede ting.

Og det er, tbh, klart saadan jeg foretraekker det. Specielt fordi newz.dk mister alt vaerdi uden sine brugere, saa er det vel kun fair at man spoerger brugerne om diverse store aendringer?

Fuck det? At du føler i før i tiden havde nogle bedre, og mere uddybende debatter er da bare godt, og dette kan man da også blive ved med at have

Joda, fokus forsvinder bare lidt naar sitet tager en retning man ikke bryder sig om og generelt ikke er behageligt at laese paa mere. ( Ja, vi er faktisk nogen der synes at sort tekst paa baggrundsbelyst hvid er ubehageligt, go figure. )

at der kommer nye folk til er da bare godt.

Jada, den tendens jeg ser, er blot at newz.dk ikke laengere er et site der primaert er rettet til noerder.
Det er fint at i vaelger at satse mere paa de nye brugere, det viser bare et generationsskifte som jeg tror mange gamle brugere undrer sig over.

Jeres fokus har aendret sig fra noerderne til noget lignende ComOn.
Det er der ikke noget galt i, det virker bare ikke som om baglandet har opdaget det :)

Hvis man vil have de nye brugere til at følge den gamle kotyme med de "gode", "saglige", og "uddybende" debatter er det da bare at fortsætte så skal de nok forstå hvordan newz.dk foregår samt hvordan det er at være herinde og diskutere.

Joh, det virker bare ikke saa godt, goer det? :)
Men det er da ogsaa det udgangspunkt de fleste tager tror jeg, nu pointerede jeg bare at "Feel'et" herinde har aendret sig.

Jens Otto Krag i 1966: "Man har et standpunkt, til man tager et nyt"-

*peger paa crew* "Indeed."
Saa vi skal blive ved med at braege indtil i tager et nyt standpunkt ang. design, edit, etc? Gotcha! :D
Gravatar #24 - MiniatureZeus
25. feb. 2008 08:45
23 skrev:

Jamen du er saa velkommen til at forklare hvad bug'en er.

Newz.dk er det _ENESTE_ sted jeg ser denne fejl. Fejlen forekommer naar javascriptet loader action.php..

Der ligger et tiff screenshot paa min webserver af det, men det fylder 1.8MB, har ikke lige faaet konverteret det..

http://fido.ifist.dk/safaribug.tiff

JEg kan ioevrigt lige spoerge rundt omkring mig, mener at min kammerat ogsaa oplever bug'en i ny og nae.

Det må være en fejl 40 så, men som Troels sagde i en tidligere tråd, så smid en log op, så kodenisserne kan få et klart billede af, hvad der er galt osv.
Gravatar #25 - fidomuh
25. feb. 2008 16:22

Er det bare mig, eller kan jeg ikek finde "Debug" knappen? :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login