mboost-dp1
Fyrværkeri!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg kan umuligt være den eneste, der synes det er fascinerende at sætte ild til ting og se dem springe i luften.
Hvad har I andre kigget på? Der er godt nok meget lort rundt omkring, og man bliver sgu træt i hovedet af at se dårlige youtube-videoer optaget af 13-årige knægte med fistelstemmer.
Hvad har I andre kigget på? Der er godt nok meget lort rundt omkring, og man bliver sgu træt i hovedet af at se dårlige youtube-videoer optaget af 13-årige knægte med fistelstemmer.
Overvejede at skaffe et par af disse og fyre dem af ved et asylcenter klokken 4 om morgenen.
...bare for at vække lidt minder.
...bare for at vække lidt minder.
Hånter (2) skrev:Jeg kan slet ikke bestemme mig, og derfor har jeg valgt ikke at købe noget... Hvilket jeg HELT klart kommer til at fortryde til nytår.
Så hjælp mig dog!
Jeg har tænkt mig at købe lidt ting og sager fra www.afac.dk. Den lokale Superbest fører deres Panther Power sortiment, og der er nogle gode ting imellem.
Helt klart fra AFAC - der ved man hvad man får. Jeg gør det for 4. år i træk, og denne gang er det fra Japan-sortimentet
Ja, jeg skal så aldrig have AFAC igen efter at have købt et dyrt batteri forrige år som på ingen måde kunne stå mål med deres video af det.
Og nu ser jeg at deres "spanske knald" er kaldt tilbage fordi de heller ikke der kunne opretholde kvaliteten..
Holder mig til gamle klassikere hvor jeg ikke betaler 30% mere i en illusion om at det er danskproduceret :)
Og nu ser jeg at deres "spanske knald" er kaldt tilbage fordi de heller ikke der kunne opretholde kvaliteten..
Holder mig til gamle klassikere hvor jeg ikke betaler 30% mere i en illusion om at det er danskproduceret :)
Fyrværkeri er blevet noget pis efter fjolserne i seest sprængte hele lortet i luften.
Da jeg var ung, der kunne man bide et heksehyl og blæse lågen af en postkasse. Den går ikke længere. Hekseorgel er heller ikke noget værd længere.
Kanonslagene som min delaer kan levere er heller ikke imponerende, så jeg er på nas i år. Ser hvad udsigten fra Højby byder.
Men var heldig i dag, er hjemme til jul og min storebror fandt en raket i garagen, fra sidste år, og pinden var knækket. Så var vi jo tvunget til at tage tromlen fra en gammel vaskemaskine og stoppe raketten derind og sprænge den. I jordhøjde. Det er nytår. Fuck nytår i byen, der kan man ikke sprænge ting i stykker.
Da jeg var ung, der kunne man bide et heksehyl og blæse lågen af en postkasse. Den går ikke længere. Hekseorgel er heller ikke noget værd længere.
Kanonslagene som min delaer kan levere er heller ikke imponerende, så jeg er på nas i år. Ser hvad udsigten fra Højby byder.
Men var heldig i dag, er hjemme til jul og min storebror fandt en raket i garagen, fra sidste år, og pinden var knækket. Så var vi jo tvunget til at tage tromlen fra en gammel vaskemaskine og stoppe raketten derind og sprænge den. I jordhøjde. Det er nytår. Fuck nytår i byen, der kan man ikke sprænge ting i stykker.
Som jeg sagde tidligere i dag, udenfor den lokale Netto; "Der er nytår, hvert år, så der er ingen grund til at gå i panik, og springe en masse i luften"...
Der kommer nok aldrig noget så sjovt som strygere igen. Det var god underholdning.
Minder mig om vi hellere må få lås på vores skraldespande, om ikke andet så i hvert fald lige disse få dage i løbet af årsskiftet.
Der kommer nok aldrig noget så sjovt som strygere igen. Det var god underholdning.
BurningShadow (9) skrev:Som jeg sagde tidligere i dag, udenfor den lokale Netto; "Der er nytår, hvert år, så der er ingen grund til at gå i panik, og springe en masse i luften"...
Minder mig om vi hellere må få lås på vores skraldespande, om ikke andet så i hvert fald lige disse få dage i løbet af årsskiftet.
Synes også en gang det var rigtigt sjovt med kanonslag, sprænge postkasser osv.
...men så blev jeg 14 år. (Lettere overdrivelse)
Ja, det siger bang, men hvad er der sjovt i det?
Hvad er der sjovt i at ødelægge andres ejendom?
Hvad er der sjovt i at bringe andre i fare? (Jeg er ligeglad med de idioter der sprænger deres egen hånd i stykker osv. de må bare lære det)
Jeg køber selv normalt et par enkelte gode raketter og et godt batteri. Det får man generelt mere ud af, end en masse billigt krudt.
Men jeg mener at det skulle være forbudt at sælge, før efter jul, samt det kun burde være lovligt at affyre ugen før, til ugen efter nytårs aften.
Har man haft dyr der ikke kan lide fyrværkeri, burde man forstå hvorfor.
Og ja, det er lidt modstridende på min første post. Men der er altså stor forskel på hvad man tænker på og hvad man faktisk gør.
...men så blev jeg 14 år. (Lettere overdrivelse)
Ja, det siger bang, men hvad er der sjovt i det?
Hvad er der sjovt i at ødelægge andres ejendom?
Hvad er der sjovt i at bringe andre i fare? (Jeg er ligeglad med de idioter der sprænger deres egen hånd i stykker osv. de må bare lære det)
Jeg køber selv normalt et par enkelte gode raketter og et godt batteri. Det får man generelt mere ud af, end en masse billigt krudt.
Men jeg mener at det skulle være forbudt at sælge, før efter jul, samt det kun burde være lovligt at affyre ugen før, til ugen efter nytårs aften.
Har man haft dyr der ikke kan lide fyrværkeri, burde man forstå hvorfor.
Og ja, det er lidt modstridende på min første post. Men der er altså stor forskel på hvad man tænker på og hvad man faktisk gør.
Jeg har faktisk nogle strygere o_O mon de stadig virker?
Mht heksemel, så kan de nu stadig sige bang - man skal bare købe de rigtige, og manipulere dem på den rigtige måde ^_^
Dog er disse to raketter mere interessante:
Mht heksemel, så kan de nu stadig sige bang - man skal bare købe de rigtige, og manipulere dem på den rigtige måde ^_^
Dog er disse to raketter mere interessante:
Ja, det kan man ...
Hvis du er på vest-siden så kør over Rosenkranz, da der er kontrol ved süderlögum/aventoft
Ja, det kan man ...
Hvis du er på vest-siden så kør over Rosenkranz, da der er kontrol ved süderlögum/aventoft
holmen (8) skrev:
Da jeg var ung, der kunne man bide et heksehyl og blæse lågen af en postkasse. Den går ikke længere.
http://m.jv.dk/?article=1504321 skrev:[...]
flere anmeldelser om brug og hærværk med voldsomt nytårskrudt.
[...]
Det viste sig dog, at de benyttede lovlige heksehyl, som de havde trampet på før tænding.
Jeg forstår ikke folk bruger penge på nytårskrudt. Man tænder dem, de går opad, siger bang! Og det var det. 150kr eller hvor meget det koster siger bang..
Så hvert år "nasser" jeg løs når jeg kigger på hvad andre har købt og sprænger i luften.. :P
Så hvert år "nasser" jeg løs når jeg kigger på hvad andre har købt og sprænger i luften.. :P
Thoroughbreed (20) skrev:Hvis du er på vest-siden så kør over Rosenkranz, da der er kontrol ved süderlögum/aventoft
Men det er vel lovligt dernede også? Jeg mener; jeg skal fejre nytår dernede, så jeg kan vel bare køre derned, købe nogle kanonslag, fyre dem af dernede og så kører hjem igen - og så er alle glade? :)
Jeg forstod at du holdt nytår i Sdr. Jylland ^_^
Jeg forstod at du holdt nytår i Sdr. Jylland ^_^
Thoroughbreed (16) skrev:Jeg har faktisk nogle strygere o_O mon de stadig virker?
Jeg ville ikke tage chancen. Min far havde nogle Jumping Jacks liggende, som havde ligget tørt og godt i et pengeskab i tre-fire år. Da jeg tændte dem sprang de i luften omkring mine fødder og gav mig ringen for ørerne i et par timer efterfølgende. En stryger, som har mere krudt, kan nok sprænge noget af dig.
Selv har jeg købt en 4" kugleraket og et 19 skuds batteri i den lokale Silvan. De havde ikke det 77 skuds de reklamerer med - men der skulle efterfølgende være langt mere krudt pr. skud i det "lille" batteri, omend der er mindre krudt samlet.
Nu er de så fra sidste år - men ja, har selv prøvet det du nævner med JumpingJacks - de er sgu lidt halvfarlige.
Bruger faktisk altid min indsatsjakke og handsker når jeg leger med fyrværkeri - kald mig dum, men kan så godt lide mine lemmer ^_^
Nu er de så fra sidste år - men ja, har selv prøvet det du nævner med JumpingJacks - de er sgu lidt halvfarlige.
Bruger faktisk altid min indsatsjakke og handsker når jeg leger med fyrværkeri - kald mig dum, men kan så godt lide mine lemmer ^_^
Jeg var inde på deres hjemmeside for at kunne citere dem for det, men det stod på ingen af de sider jeg besøgte.freesoft (17) skrev:Ronson (6) skrev:Holder mig til gamle klassikere hvor jeg ikke betaler 30% mere i en illusion om at det er danskproduceret :)
Synes nu ellers de gør en del ud af at fortælle en del bliver lavet i Kina... man kan fx vinde en tur til deres fabrik der.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.