mboost-dp1

Gælder der andre regler for DSB end for alle andre?

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
1. aug. 2008 06:36
Jeg vågnede i nat ved lyden af en stor maskine, der hvæsede og brummede. Efter i en halv time forgæves at håbe, at lyden vel nok snart forsvinder af sig selv, går jeg udenfor for at finde kilden.

Det viser sig, at kilden er noget arbejde, de udfører på banelegemet i nærheden - jeg véd ikke nøjagtigt, hvad. Men det startede kl. 1.00 og fortsatte indtil kl. 3.30.

For almindelige mennesker gælder regler om støjende arbejder efter diverse klokkeslet, men gælder særlige regler for DSB?
Gravatar #2 - hgul
1. aug. 2008 07:07
Sikker på det ikke var BaneDanmark der var i gang? Ikke at jeg ved om det gør nogen forskel for reglerne, men det er dem der passer skinnerne ;-)
Gravatar #3 - NioBe
1. aug. 2008 07:38
De køre med nat arbejde, så dag arbejdet ikke kommer til at genere kunder med ydeligere forsinkelser, med alt det maskineri de har på banen. Mener at det er sådan det foregår.
Gravatar #4 - vandfarve
1. aug. 2008 09:29
Det er BaneDanmark. DSB lejer det danske skinnetnet (sikkert til en klækkelig leje), men udfører intet reparationsarbejde eller lignende på skinnenettet.

Svaret på det nye spørgsmål, om der gælder andre regler for BaneDanmark, er et helt klart nej, men der masser af problemstillinger, som man skal tage hensyn til. Her tænker jeg især på togtrafikken, og derfor forsøger de så vidt muligt at udføre det meste af arbejdet i nattetimerne, hvor der enten er ingen trafik eller så lidt som muligt. Jeres nattesøvn må derfor være blevet nedprioriteret i forhold til den danske togtrafik, men du burde gerne have modtaget information enten via flyers eller ved beskeder i dagspressen, som vist er god skik hos BaneDanmark.

Det er vel på S-banen, ikke?
Gravatar #5 - XERXES
1. aug. 2008 10:58
Du kan se hvor Banedanmark arbejder henne i øjeblikket på deres hjemmeside.

http://www.bane.dk/visEmne_aktuelt.asp?artikelID=2
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login