mboost-dp1

Galaxy S eller Desire

Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
22. sep. 2010 07:59
Der har sikkert været en tråd eller to om dette før nu, men Newz.dk søgefunktion er simpelthen for dårlig til at man kan finde gamle tråde specifikt om dette!

Valget står mellem Galaxy s elle Desire, og da de er nogenlunde ligemænd er vægten lagt på brugerfladen, hvilken er den bedste???

Desuden er der nogen der mener Galaxy er en plastik telefon i forhold til desire, er der hold i det?

TL;DR jeg vælger i forhold til brugerfladen hvilken er bedst?
Gravatar #2 - fjols
22. sep. 2010 08:23
Jeg synes ikke Galaxy er en plastik telefon, men jeg synes til gengæld brugerfladen kører meget mere flydende på min Desire end på min kollegas Samsung, men det kan jo ændre sig når sidstnævnte også får 2.2.

Jeg synes du skal gå ned i en telebutik og prøve begge 2, så kan du nemmest finde ud af hvad der passer bedst til dig.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [3064469732]
22. sep. 2010 08:46
Ikke samsung.

De er software retards.

"Oh hai, det tog os 5 år at gøre så du kan sortere kanaler på dit tv. KTHXBAI"

"Oh hai, Ja vores nye firmware til din afspillere reducere støjen til et minimum. og gør nu at den kan læse dvd'er. Men hey yo, kan godt ske du skal stoppe starte en film engang imellem så lyd og billede passer sammen"

Gnarfsan må forklare resten.
Gravatar #4 - Thalion
22. sep. 2010 09:02
Vent på desire HD.

En desire i alu indpakning!
Gravatar #5 - gnаrfsan
22. sep. 2010 09:07
qw_freak (1) skrev:
Desuden er der nogen der mener Galaxy er en plastik telefon i forhold til desire, er der hold i det?

Byggekvaliteten på SGS kan måske mærkes plastikagtig, men samlingerne er gode og materialerne er polykarbonat og gorillaglas, så kvaliteten af materialerne er god.
Men softwaren er langsom i forhold til andre Android telefoner. F.eks. tog det mig igår et minut at åbne mine kontakter, og jeg har ikke ualmindeligt mange.

Personligt ville jeg vente på Desire HD. Men vent som minimum på at SGS Froyo udkommer.

Min brugergrænseflade er p.t. Launcher Pro og den er tilgængelig for både Desire og SGS.
Gravatar #6 - Qw_freak
22. sep. 2010 10:30
Thalion (4) skrev:
Vent på desire HD.

En desire i alu indpakning!

Er der nogen der har noget viden om hvornår denne kommer?
Gravatar #7 - gnаrfsan
22. sep. 2010 11:47
qw_freak (6) skrev:
Er der nogen der har noget viden om hvornår denne kommer?

Den er kun lige blevet lanceret for en uge siden, men den betegnes som Evo'en, udenfor USA, så det varer nok ikke så længe.
Gravatar #8 - Qw_freak
22. sep. 2010 15:46
nu har jeg været ned og prøve dem begge, og de virker begge fortrinligt, hvis Desiren havde SGS skærm, så var det klart en vinder....

nogen der har noget hands-on viden omkring batteritider?

ved videoafspilning, musikafspilning, standby, taletid osv.??
Gravatar #9 - Billy Blaze
22. sep. 2010 16:55
Som sagt, hvorfor venter du ikke bare på Desire HD?

Personligt synes jeg at det er meget dumt at købe en Desire eller en Galaxy S uden at have prøvet Desire HD. Den skulle jo være lige rundt om hjørnet og du kan jo meget hurtigt komme til at ærgre dig over dit køb hvis du ikke venter.
Gravatar #10 - Qw_freak
22. sep. 2010 17:31
Det er ganske enkelt fordi jeg har fået tilbud om at købe en for 2000,-

Har ikke penge til at investere 4000k i en tlf!
Gravatar #11 - gnаrfsan
22. sep. 2010 18:25
qw_freak (8) skrev:
nogen der har noget hands-on viden omkring batteritider?

Jeg er storbruger af min SGS. Surfer i løbet af dagen, hører musik osv. Den rækker til en dag af mit forbrug. Med hensyn til taletid, så holder den meget længe. Jeg snakkede i 2 timer med en bekendt en dag, og det tog ikke mere end ca. 5%.
Men hvis jeg havde råd, ville jeg sælge den med kæmpe tab og købe en Desire HD eller en iPhone 4, for den "sander" hurtigt til ved almindelig brug, og bliver enormt langsom. Jeg oplever starttider på op imod et minut ved åbning af f.eks. kontakter, og volumen hakker så meget at jeg ender med at skrue rigtigt meget op eller rigtigt meget ned, fordi at jeg ikke tror at telefonen fanger mine klik. Jeg kan ikke vente 5 sekunder på at telefonens volumen reagerer.

Jeg anser den for at være det værste elektronikkøb, jeg har gjort indtil nu, for at sætte det lidt i perspektiv.
Gravatar #12 - Qw_freak
22. sep. 2010 18:29
Hold da op, sander den til selvom du bruger taskkiller?
Gravatar #13 - gnаrfsan
22. sep. 2010 18:34
qw_freak (12) skrev:
Hold da op, sander den til selvom du bruger taskkiller?

Ja, ikke helt så meget, men du skal roote den, for at taskkiller kan fungere ordentligt. Det har jeg ikke lyst til, da jeg gerne vil være sikker på at jeg kan opdatere den.

Men selv med taskkiller reagerede den ikke så hurtigt som min kollegas Legend, der burde være 40% langsommere, specmæssigt.
Gravatar #14 - Zombie Steve Jobs
22. sep. 2010 18:37
Min Desire holder lige en tand over 48 timer med alm brug (sms, samtaler, browsing), wifi og 3G tændt hele tiden, konstant mail-opdatering, vækkeur hver morgen osv, samt et vanvittigt geeky teh madrix animeret live wallpaper.

Oplever ikke, at min begynder at køre langsomt. Den har pt en oppetid på 13 dage, uden at være sløv.

Tror nu, at jeg ville vente på HD'en, den ser sweet ud, men Desire'en er IMO en fed telefon.
Gravatar #15 - mstify
22. sep. 2010 19:00
Jeg har også en SGS og jeg er ret glad for den, synes den integrerer godt med både facebook, exchange og gmail og jeg har ikke oplevet at det har taget i nærheden af 1 minut at åbne kontaktpersoner og jeg synes da selv jeg har en god slat. Der kan være nogle små lags hvis man har for mange baggrundsapplikationer åbne, men imodsætning til andre herinde finder jeg at taskkiller løser det problem og iøvrigt skulle det forsvinde med 2.2 som skulle komme en af de nærmeste dage.

Jeg har ejet en HTC tidligere og brød mig overhovedet ikke om deres lirede SenseUI, så jeg synes faktisk Samsung vinder på software-siden, men det er selvfølgelig smag og behag.

Jeg er nok ikke storforbruger (10-15 sms'er dagligt, et par kortvarige samtaler og lidt surfen til tider), min SGS klarer altid 2 døgn på batteritiden, men så trænger den også til en ladning - gør dog at man kan tage den med sig på weekend.

Skærmen er mega lækker, selvom jeg dog altid har brightness kørt i bund pga. batteritiden, men der er stadig fint billede på og så kan man justere det op ved udendørs brug. Så kan man mene at det er et total iPhone ripoff og det er det vel også, men den er dejlig let og tynd og designet virker - så hvorfor ikke tage det bedste fra Apple ? :-)
Gravatar #16 - fjols
23. sep. 2010 08:56
Min HTC Desire holder kun batteri i knapt en dag. Jeg smider den som regel i laderen hver dag når jeg kommer hjem.
Det skal så også siges at jeg kører med tog 4 timer om dagen hvor min eneste underholdning pt. er min telefon, så den bliver nok kørt ret hårdt.
Klart den fedeste telefon jeg har haft og det bedste gadget køb jeg har gjort.
Gravatar #17 - Jakob Jakobsen
23. sep. 2010 09:04
fjols (16) skrev:

+1
Gravatar #18 - Emil
23. sep. 2010 09:29
fjols (16) skrev:

+2
Gravatar #19 - NioBe
23. sep. 2010 10:09
fjols (16) skrev:

+3
Synes at den er møg grim. Men gud hvor jeg elsker min Desire. :)
Gravatar #20 - Chewy
23. sep. 2010 14:07
@13
Ja, ikke helt så meget, men du skal roote den, for at taskkiller kan fungere ordentligt.

Ok.. Det har jeg så ikke oplevet...
Bruger EStrongs Task Manager og den fungere fint, og har ikke på et eneste tidspunkt bedt om root...
Gravatar #21 - gnаrfsan
23. sep. 2010 16:05
Chewy (20) skrev:
Bruger EStrongs Task Manager og den fungere fint, og har ikke på et eneste tidspunkt bedt om root...

Jeg gætter på at han tænkte på Autokiller, der kører som service, og automatisk lukker programmer ned, der ikke har kørt længe. Ideen er smart, men den kræver root.
Gravatar #22 - Chewy
23. sep. 2010 17:27
@21

Ahhhh... Det kunne han jo bare have skrevet :-)

Men det lyder interresant, skal ihvertfald tjekke det ud, og se om det fungere bedre end Estrongs..
Gravatar #23 - Qw_freak
23. sep. 2010 17:35
Jeg tænkte specifikt på taskkiller hvor man selv vælger hvilke programmer der lukkes!
Gravatar #24 - gnаrfsan
23. sep. 2010 17:39
Hmmm. Sådan en har jeg (Advanced Task Killer Free), men jeg gider ikke at rydde op hele tiden. Så kunne jeg ikke bestille andet :-\

(Der skal ikke ret mange til før det går galt.)
Gravatar #25 - Chewy
23. sep. 2010 18:18
@23

Afhængig af hvad du præcist mener med selv at vælge hvilke programmer der skal lukkes. Så kan det også lade sig gøre på Estrong.

Manuel lukkning af programmer kan man godt.
Vælge hvilke programmer der automatisk skal lukkes, kan man ikke.
Vælge hvilke programmer der ikke automatisk skal lukkes, kan man godt..
Gravatar #26 - sissy
23. sep. 2010 19:06
Forstår ikke hvorfor i allesammen bruge task killers. Min Desire har aldrig kørt så godt som da jeg holdt op med at bruge det pjat?!..
Gravatar #27 - Jakob Jakobsen
23. sep. 2010 20:55
sissy (26) skrev:
Forstår ikke hvorfor i allesammen bruge task killers. Min Desire har aldrig kørt så godt som da jeg holdt op med at bruge det pjat?!..

Nogen er for og nogen er imod.
Min personlige erfaring er at en taskkiller, hvis brugt rigtigt, øger ydelsen på telefonen. Jeg bruger den normalt højst en gang om dagen.

Jeg ville dog gerne se en seriøs test, i stedet for "jeg synes den kører bedre, bla bla bla", så man kan få et reelt svar på om taskkillere er en fordel.
Gravatar #28 - Spiderboy
23. sep. 2010 20:58
Jakob Jakobsen (27) skrev:
Min personlige erfaring er at en taskkiller, hvis brugt rigtigt, øger ydelsen på telefonen.

Hvordan bruger du task killeren?
Gravatar #29 - gnаrfsan
23. sep. 2010 21:06
Man skal bare lige passe på at man ikke nakker sine widgets og andre vigtige ting. Min tog som udgangspunkt mit lydwidget, ur-widget og batteriwidget med, så de holdt op med at opdatere.
Gravatar #30 - holmen
23. sep. 2010 22:31

49 sek inde
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login