mboost-dp1

Gamle Google kort

Gå til bund
Gravatar #1 - Wassini
24. sep. 2012 18:32
Jeg smed en nyhed ind i weekenden, men den er åbenbart blevet slettet!?

Apple er åbenbart ikke de eneste, der har problemer med deres korttjenste! Google har her i weekenden åbenbart fået lagt et old gammelt kort ind - i hvert fald er det meste af Fyn sat 6-8 år tilbage i tiden.
Gravatar #2 - Qw_freak
24. sep. 2012 18:36
Zhit... Hvordan skal jeg nu finde vej med min HTC Desire....?
Gravatar #3 - KaW
24. sep. 2012 18:41
Skift til ikke-sattelit-mode og det kører uden problemer.

Hvem skal i øvrigt også bruge et kort over fyn? Det er jo bare gennemkørsel.
Gravatar #4 - Slettet Bruger [850625977]
24. sep. 2012 18:46
Er der andre veje end E20 på Fyn?
Gravatar #5 - Magten
24. sep. 2012 18:48
Jeg så der var en der havde spurgt efter en kilde da du ikke havde angivet nogen.

Den er stadig i køen:
http://newz.dk/news/queue/page2
Gravatar #6 - gramps
24. sep. 2012 18:48
Ikke kun Fyn, også Vejle (som ellers lige blev opdateret til at vise Bryggen) er tilbage til gamle billeder. Googles Lat-Long blog har ikke omtalt det. Jeg mistænker der er tale om licensstridigheder. Det er kendt, at Google ikke vil bruge de penge der er nødvendige på rigtigt gode kort. Jeg kan desværre ikke finde en kilde på dén påstand, men som jeg husker det kunne Cowi tilbyde spritnyt ortografisk kort over Danmark med en opløsning på 45 cm, men det var dyrere end Google ville betale.

Edit: Hvis I kan huske opløsningen på det 'nye' Google-kort, så sammenlign med DDO2008 på www.kortal.dk. Googles kort er, meget tydeligt, ringere, end det som COWI kan tilbyde.
Gravatar #7 - freesoft
24. sep. 2012 20:11
Hmm ja, Billund mangler også Lalandia nu...
Gravatar #8 - Wassini
24. sep. 2012 21:02
Det er ret svært at lægge ændringer ind i Map Maker nu. Hvordan overbeviser man en udenlandsk RER om at "Jo - den vej går faktisk midt igennem den store fabrik!"
Gravatar #9 - Wassini
24. sep. 2012 21:28
Jeg synes da at jeg godt kan finde Lalandia, men det kan måske skyldes at jeg aldrig har været der - og ikke ved hvad jeg skal forvente at finde :-)
Gravatar #10 - arntc
24. sep. 2012 21:42
Jeg klagede til Google over billedkvaliteten på billeder ved kysterne. Som lystfisker er det røvirreterende at de nye billeder var taget med bølger, så man ikke kunne se rev og gode fiskespots.

Det er min skyld det hele, beklager ;)
Gravatar #11 - KaW
24. sep. 2012 23:15
arntc (10) skrev:
Jeg klagede til Google over billedkvaliteten på billeder ved kysterne. Som lystfisker er det røvirreterende at de nye billeder var taget med bølger, så man ikke kunne se rev og gode fiskespots.

Det er min skyld det hele, beklager ;)

Jeg synes det er fint at fiskene får et lille forspring, og det der er jo bare snyd. Benytter du også snydekoder når du spiller spil?
Gravatar #12 - freesoft
25. sep. 2012 06:10
http://goo.gl/maps/QGhfi Her skal være en stor bunke sommerhuse...
Gravatar #13 - Fjolle
25. sep. 2012 09:58
Der er da også et eller andet helt galt med aarhus c...

(Der har nokia de nyeste billeder...)
Gravatar #14 - gramps
25. sep. 2012 10:02
Wassini (9) skrev:
Jeg synes da at jeg godt kan finde Lalandia, men det kan måske skyldes at jeg aldrig har været der - og ikke ved hvad jeg skal forvente at finde :-)

Den bygning, som ligger der, er gammel. Lego har brugt den som lagersalgsbygning i en årrække, og den er markant anderledes i dag.

Google Earth kan i øvrigt ikke vise nyere billeder, hvilket gør, at jeg er mere sikker på at det er licensproblemer som er skyld i de gamle billeder.
Gravatar #15 - freesoft
27. sep. 2012 20:06
Og de er tilbage.. ?
Gravatar #16 - Fjolle
27. sep. 2012 20:17
Ja. Mit hus er kommet på igen :)
Gravatar #17 - Wassini
28. sep. 2012 09:08
Jeps! Så er de "nye" kort tilbage igen :-)
Gravatar #18 - arntc
28. sep. 2012 10:20
Ja og bølgerne er tilbage ved kysten... :( Man burde kunne vælge imellem gamle og nye kort.
Gravatar #19 - gramps
28. sep. 2012 17:59
arntc (18) skrev:
Man burde kunne vælge imellem gamle og nye kort.

Google Earth -> vælg ikonet over kortet som ligner et ur med en grøn pil ovenpå, hvor pilen går mod urets retning.
Gravatar #20 - arntc
28. sep. 2012 20:04
#19 tak for tippet
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login