mboost-dp1
Glædelig Jul!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Min kammerat var til en pakkeleg, hvor gaverne skulle ligge omkring de 20 kr. Alle fatter budskabet undtagen 1, der trumfer ved at have 2 cruise-biletter med som gave. Han havde vundet en masse i en konkurrence, og skulle ikke bruge dem. Så hans gave havde kostet 0 kr. Usympatisk.
Man skal holde sig fra MDMA (ecstasy), da det er et amfetamin, som er værre end alkohol. Men nu har jeg prøvet det, omend der nok var blandet speed i vores piller.
snesman (53) skrev:Har altid været ekstra bange for at prøve ecstasy.
Da der var mest hype om det var det fremme i medierne at nogle kunne blive kronisk depressive af en enkelt pille. Jeg fik ikke at vide hvad omstændighederne hos vedkommende skulle være, men det var noget med hormonproduktion, der blev ødelagt og ikke kunne behandles.
Jeg har altid holdt snitterne væk fra det.
MDMA? Det lyder sgu da som en Microsoft certificering...
Eller vel egentligt mere som en McDonalds certificering!
MDCCF = McDonalds Certified Cheeseburger Fetishist
MDMA? Det lyder sgu da som en Microsoft certificering...
Eller vel egentligt mere som en McDonalds certificering!
MDCCF = McDonalds Certified Cheeseburger Fetishist
Erwin Mac Fagdroid (56) skrev:Da der var mest hype om det var det fremme i medierne at nogle kunne blive kronisk depressive af en enkelt pille. Jeg fik ikke at vide hvad omstændighederne hos vedkommende skulle være, men det var noget med hormonproduktion, der blev ødelagt og ikke kunne behandles.
Jeg har altid holdt snitterne væk fra det.
Det er også det jeg tænkte på.
Jeg ryger sjov tobak fra tid til anden, ellers benytter jeg mig kun af alkohol.
Har et par gange prøvet speed, men det har aldrig været det værd. Effekten på mig var primært at jeg var frisk, men til gengæld havde man det skidt i 2 dage efter.
Ellers har jeg aldrig prøvet sådan noget, selvom jeg altid har kunne tænke mig at tage svampe. Men nu føler jeg at jeg er blevet for gammel:(
Jeg havde en gang en nysgerrig kammerat som ville prøve svampe. I dag har jeg en fraværende kammerat på et hjem for paranoid skitzofrene i Svendborg.
Generelt finder jeg stoffer forfærdeligt forræderiske. For mange mennesker ser de spændende ud, for hvad end grund man ligger i det. Men det er aldrig helt så lige til med de substanser som har mulighed for at pille i din personlige kemi og splitte det hele af efter bare en gang.
Når man har set det sket for folk omkring sig nok gange, så holder man op med at synes at de ser spændende ud.
Når man så oven i købet får æren af ikke mindre end 2 forældre som holder af diverse substanser lidt for meget og ender med at miste mere end 1 hjernecelle på det. Så stopper man helt med at bevæge sig i nærheden af folk der har interesse for det. Selv bare "fjollet" ting som sjov tobak.
Generelt finder jeg stoffer forfærdeligt forræderiske. For mange mennesker ser de spændende ud, for hvad end grund man ligger i det. Men det er aldrig helt så lige til med de substanser som har mulighed for at pille i din personlige kemi og splitte det hele af efter bare en gang.
Når man har set det sket for folk omkring sig nok gange, så holder man op med at synes at de ser spændende ud.
Når man så oven i købet får æren af ikke mindre end 2 forældre som holder af diverse substanser lidt for meget og ender med at miste mere end 1 hjernecelle på det. Så stopper man helt med at bevæge sig i nærheden af folk der har interesse for det. Selv bare "fjollet" ting som sjov tobak.
Jeg holder mig til alvorlig tobak(Den man dør af lungekræft med) og lidt øl engang imellem.. Har prøvet sjov tobak da jeg var yngre og man opfører sig helt fjollet så det er ikke det værd.. Glædelig Jul! :P
#Mnc:
Ja det gør jeg. Men der er jeg så tilgengæld også hyklerisk - lidt skal man være. For jeg kan sagtens drikke mig fuld - og jeg er helt klar over at jeg til tider bruger det for at slippe af med en del af det stress en hverdag kan give. Men jeg synes stadig at det er skide farligt fordi mange i sidste ende ikke helt kan styre lysten til det. Og jeg bryder mig ofte ikke om den mangel på kontrol man har når man indtager større mængder.
Ja det gør jeg. Men der er jeg så tilgengæld også hyklerisk - lidt skal man være. For jeg kan sagtens drikke mig fuld - og jeg er helt klar over at jeg til tider bruger det for at slippe af med en del af det stress en hverdag kan give. Men jeg synes stadig at det er skide farligt fordi mange i sidste ende ikke helt kan styre lysten til det. Og jeg bryder mig ofte ikke om den mangel på kontrol man har når man indtager større mængder.
Kris (65) skrev:Men jeg synes stadig at det er skide farligt fordi mange i sidste ende ikke helt kan styre lysten til det.
Jeg tror at jeg skal se nogle tal på den der. Den holder da vist ikke vand.
Der er da drankere i DK, ingen tvivl om det. Men ligefrem at kalde dem for 'mange' er vist lidt over gevind. :)
#Mnc:
Jeg har ingen tal - jeg har kun erfaringer. Og at man ikke kan styre lysten til alkohol er bestemt ikke det samme som er være dranker. Jeg kender op til flere unde mennesker som ikke kan styre lysten til at drikke sig i hegnet når de har det værst, men de er på ingen måde drankere. Du har måske aldrig selv stået i byen og et eller andet sted godt vidst at nu havde du fået nok - men du kunne jo liiige snuppe en til. Og så ende med at blacke ud eller stå med hovedet ned i toilettet?
Jeg har ingen tal - jeg har kun erfaringer. Og at man ikke kan styre lysten til alkohol er bestemt ikke det samme som er være dranker. Jeg kender op til flere unde mennesker som ikke kan styre lysten til at drikke sig i hegnet når de har det værst, men de er på ingen måde drankere. Du har måske aldrig selv stået i byen og et eller andet sted godt vidst at nu havde du fået nok - men du kunne jo liiige snuppe en til. Og så ende med at blacke ud eller stå med hovedet ned i toilettet?
Kris (68) skrev:#Mnc:
Jeg har ingen tal - jeg har kunerfaringeranekdoter. Og at man ikke kan styre lysten til alkohol er bestemt ikke det samme som er være dranker. Jeg kender op til flere unde mennesker som ikke kan styre lysten til at drikke sig i hegnet når de har det værst, men de er på ingen måde drankere. Du har måske aldrig selv stået i byen og et eller andet sted godt vidst at nu havde du fået nok - men du kunne jo liiige snuppe en til. Og så ende med at blacke ud eller stå med hovedet ned i toilettet?
Det er et fåtal af folk der er genetisk disponeret for at blive alkoholikere...og du lyder mere som en kontrol-freak end afbalanceret.
Nogle af de sjovste episoder jeg har været med til har haft alkohol involveret...og rundballer...og høns...og blink ect...
#terracide:
Jeg snakker stadig ikke om alkoholikere. Jeg snakker om den kontrol alkohol og stoffer kan have på mennesker. Jeg snakker ikke om overforbrug eller fordømmmer folk som synes det er noget de vil have i deres liv. Jeg forklarer mit syn på alkohol og stoffer og hvorfor jeg synes det kan være farligt. Jeg var af den overbevisning at det var det vi havde gang i.
At du har haft det sjovt med alkohol er da fantastisk for dig - det har bare ikke rigtig noget med det jeg snakker om at gøre.
Jeg har endda nævnt at jeg selv drikker mig fuld og jeg har ikke nævnt at jeg ikke har det sjovt imens. Men det ændrer stadig ikke på at JEG SYNES at det er farlige ting når de kan overbevise dig om at du vil ride videre på bølgen, selvom du nok egentlig har fået nok.
Jeg snakker stadig ikke om alkoholikere. Jeg snakker om den kontrol alkohol og stoffer kan have på mennesker. Jeg snakker ikke om overforbrug eller fordømmmer folk som synes det er noget de vil have i deres liv. Jeg forklarer mit syn på alkohol og stoffer og hvorfor jeg synes det kan være farligt. Jeg var af den overbevisning at det var det vi havde gang i.
At du har haft det sjovt med alkohol er da fantastisk for dig - det har bare ikke rigtig noget med det jeg snakker om at gøre.
Jeg har endda nævnt at jeg selv drikker mig fuld og jeg har ikke nævnt at jeg ikke har det sjovt imens. Men det ændrer stadig ikke på at JEG SYNES at det er farlige ting når de kan overbevise dig om at du vil ride videre på bølgen, selvom du nok egentlig har fået nok.
Kris (70) skrev:Men det ændrer stadig ikke på at JEG SYNES at det er farlige ting når de kan overbevise dig om at du vil ride videre på bølgen, selvom du nok egentlig har fået nok.
Men grunden til at blande alkohol ind i debatten var vel netop for at høre om du ikke mener der er en graduering af alvoren i at fortsætte - selvom man måske ud fra din betragtning ikke burde.
Men hvad er det der er så slemt ved at fortsætte, når man drikker alkohol. At man ikke helt kan huske hvad der er sket eller har lidt mere hovedpine næste morgen? - tvivler på man med udelukkende alkohol ender på et hospital for paranoide skizofrene. Derfor #64's spørgsmål
Mnc (64) skrev:Tager du så også afstand fra alkohol?
Man kunne vel også sige "Jeg havde en ven, der en gang synes det der hjerterfri lød interessant, han har nu spillet sig fra hus og hjem"
Hey, hvis I vil have det sjovt, skal I prøve LSD. Det kan jeg forhåbentligt skrive under på i næste uge.
I skal huske at høre på dr. Henrik. Manden er et omvandrende føtalt alkoholsyndrom, så han må vide, hvad han taler om.
"Jamen, onkel Ignota," siger du, "hvordan kan du vide, at mor Lønbjerg var spritstiv under hele graviditeten?" - og det skal jeg såmænd fortælle dig. Hvordan ville du selv reagere, hvis Henriks fjæs dukkede op på din ultralydsskanning? Exactly...
fjols (75) skrev:Svampe er rarere da virkningen er kortere, men ellers ret ens.
Anyways, jeg er fuld og glad for det..
Tja, min ven kørte i atten timer på ét frimærke, og det blev han selv træt af til sidst. Til gengæld skulle oplevelsen være bedre (bad trip vs good trip) og kan uden den store risiko intensiveres med en ekstra dosis.
Så længe de er rene. Man skal ikke mere end knapt 50 år tilbage før man kunne købe amfetamin som opkvikkende piller i håndkøb, og de var ret almindelige. Min morfar brugte dem, når han skulle køre langt. Han blev aldrig misbruger.
(de hed feriepiller)
(de hed feriepiller)
Ah, jeg elskernår folk er vil-dumme...eller bare dumme.
Hvilken form for dum er du nu?
Derfor er de stadig anekdoter...hey jeg så Elvis...
Ronson (82) skrev:#79: Du giver ingen mening. Hvad er det at han er butthurt over i denne tråd?
Ah, jeg elskernår folk er vil-dumme...eller bare dumme.
Hvilken form for dum er du nu?
Also, læs lidt op på hvad "anekdoter" betyder.
Also also, erfaringer behøver ikke være ens egne.
Derfor er de stadig anekdoter...hey jeg så Elvis...
I min ungdom har jeg også eksperimenteret med mdma, lsd etc. men er vokset fra det.
Min opsummering er at det er ikke så slemt som mange prøver at gøre det til, men ej heller så fantastisk som mange prøver at gøre det.
Det største problem ved stoffer er den kultur der har dannet sig omkring det, da det er ulovligt.
Det eneste der sådan set tænder mig mere er hvis der tilfældigtvis dukker noget kokain op......men det sker ca. hvert andet år.
Min opsummering er at det er ikke så slemt som mange prøver at gøre det til, men ej heller så fantastisk som mange prøver at gøre det.
Det største problem ved stoffer er den kultur der har dannet sig omkring det, da det er ulovligt.
Det eneste der sådan set tænder mig mere er hvis der tilfældigtvis dukker noget kokain op......men det sker ca. hvert andet år.
Mamad (moveax1ret) (86) skrev:Min opsummering er at det er ikke så slemt som mange prøver at gøre det til, men ej heller så fantastisk som mange prøver at gøre det.
Eller rettere det er det vel?
Fordi vi reagerer jo utroligt forskelligt på forskellige stoffer, for nogle er hash bare sagen som de kan køre på de næste 50 år, hvor andre er det alt for fesent og har næsten ingen effekt.
For nogen er specifikke stoffer værre end andre, hvilket skyldes et hav af forskellige grunde, men i bund og grund kan man kun sige hvordan stofferne virker for en selv.
Dog syntes jeg selv det er "sjovt" at se 16-17 årige gå helt amok når de skal til christiania, for så kan de sku købe rigtig hash du!
Jeg mente ikke om hvorvidt rusen er fantastisk......det er den da- det kommer man ikke uden om.
Jeg taler om hele pakken.....at skulle have fat i dealers, de folk man tager stoffer med, festerne der var op til 48 timer, overophedning på dansegulve og tømmermændene dagene efter.
Det der er problemet er at hvis man tager amfetamin ender man ofte sammen med brianner der hører techno.
Kokain tiltrækker rockere og smartasses.
MDMA tilhører ikke rigtigt en ærketype, men man kan blive træt af at alle fortæller hvor meget de elsker hinanden.
LSD/svampe er svært at tage uden at støde ind i dreadlocks frisurede ultra venstre orienterede hippier der hører Sphongle.
Stoffer tiltrækker det værste skrammel af mennesker!
Jeg taler om hele pakken.....at skulle have fat i dealers, de folk man tager stoffer med, festerne der var op til 48 timer, overophedning på dansegulve og tømmermændene dagene efter.
Det der er problemet er at hvis man tager amfetamin ender man ofte sammen med brianner der hører techno.
Kokain tiltrækker rockere og smartasses.
MDMA tilhører ikke rigtigt en ærketype, men man kan blive træt af at alle fortæller hvor meget de elsker hinanden.
LSD/svampe er svært at tage uden at støde ind i dreadlocks frisurede ultra venstre orienterede hippier der hører Sphongle.
Stoffer tiltrækker det værste skrammel af mennesker!
Mamad (moveax1ret) (88) skrev:LSD/svampe er svært at tage uden at støde ind i dreadlocks frisurede ultra venstre orienterede hippier der hører Sphongle.
This.
Jeg sad lige og reflekterede om hvorvidt stoffer er fantastiske eller ej.... og kom til at tænke på en bestemt episode jeg lige vil dele med jer:
Det var en kold december aften i Kolding, mig og 12 venner havde skaffet 16 mærker, og jeg mener det var første gang jeg skulle prøve LSD.
Vi havde så også indkøbt 12 julemands kostumer på tilbud til 25 kr, og da mærkerne begyndte at kicke ind klædte vi om.
Vi havde så også hørt og troede på(det er noget vrøvl) at fordi LSD var syre skulle vi æde noget basisk for ikke at få ondt i maven, så vi havde en masse gulerødder.
Da LSDen virkeligt kickede ind og vi alle røv hallucinerede besluttede vi os for at tage ned i byen og gå en tur. Da vi så kom ned til byen stoppede alle folk op, da vi jo var en lille parade af julemænd med kæmpe pupiller og alle med en gulerod i hånden.
Folk de stillede sig ud til siden og begyndte at råbe julegave ønsker af os, mens jeg knapt kunne forholde mig til at jeg havde en krop og flere af os grinte manisk.
Der var dog en ting der plagede mig....jeg så politi OVERALT, jeg spurgte så min ven "Hvorfor er der så meget politi?" Men han trippede åbenbart mere end mig, så han sagde "Hva? Der er da ikke noget politi?".
Så jeg konkluderede at jeg blot hallucinerede politiet frem, og fik noget mindfuck.
Vi kom så ned til rådhuspladsen og dansede om juletræet.
Så besluttede vi os for at tage op til Koldinghus- da vi så ankom op af bakken til slotspladsen der så jeg 4 SWAT biler, og politi med automatiske geværer og armor.
Jeg tænkte bare:"FUCK FUCK FUCK, jeg hallucionerer for vildt nu!"
Politiet begyndte at gå hen mod os os jeg kiggede på de andre julemænd....INGEN vidste hvad vi skulle gøre- indtil en af os resolut tog armene om sig selv, og kastede sig ned af voldgravs bakken.
Han trillede hele vejen ned af bakken, landede dernede, rejste sig op, og børstede sig af. Det så ud til at det gik godt, så en efter en trillede vi bare ned af bakken, og politiet blev hvor de var.
Sidenhen fandt jeg ud af at det var fordi der var rockerfest i kolding den aften der var massivt opbud af politi......
Det var en kold december aften i Kolding, mig og 12 venner havde skaffet 16 mærker, og jeg mener det var første gang jeg skulle prøve LSD.
Vi havde så også indkøbt 12 julemands kostumer på tilbud til 25 kr, og da mærkerne begyndte at kicke ind klædte vi om.
Vi havde så også hørt og troede på(det er noget vrøvl) at fordi LSD var syre skulle vi æde noget basisk for ikke at få ondt i maven, så vi havde en masse gulerødder.
Da LSDen virkeligt kickede ind og vi alle røv hallucinerede besluttede vi os for at tage ned i byen og gå en tur. Da vi så kom ned til byen stoppede alle folk op, da vi jo var en lille parade af julemænd med kæmpe pupiller og alle med en gulerod i hånden.
Folk de stillede sig ud til siden og begyndte at råbe julegave ønsker af os, mens jeg knapt kunne forholde mig til at jeg havde en krop og flere af os grinte manisk.
Der var dog en ting der plagede mig....jeg så politi OVERALT, jeg spurgte så min ven "Hvorfor er der så meget politi?" Men han trippede åbenbart mere end mig, så han sagde "Hva? Der er da ikke noget politi?".
Så jeg konkluderede at jeg blot hallucinerede politiet frem, og fik noget mindfuck.
Vi kom så ned til rådhuspladsen og dansede om juletræet.
Så besluttede vi os for at tage op til Koldinghus- da vi så ankom op af bakken til slotspladsen der så jeg 4 SWAT biler, og politi med automatiske geværer og armor.
Jeg tænkte bare:"FUCK FUCK FUCK, jeg hallucionerer for vildt nu!"
Politiet begyndte at gå hen mod os os jeg kiggede på de andre julemænd....INGEN vidste hvad vi skulle gøre- indtil en af os resolut tog armene om sig selv, og kastede sig ned af voldgravs bakken.
Han trillede hele vejen ned af bakken, landede dernede, rejste sig op, og børstede sig af. Det så ud til at det gik godt, så en efter en trillede vi bare ned af bakken, og politiet blev hvor de var.
Sidenhen fandt jeg ud af at det var fordi der var rockerfest i kolding den aften der var massivt opbud af politi......
Det er absolut en anekdote på højde med lingu og failfarve's:)
Jeg har engang, og kun én gang, hallucineret på grund af hash, det troede jeg alligevel ikke var muligt, men hvad er oddsene for at det virkelig var Michael Laudrup der var taget på Midtfyens Festival? Og så i 86 spillerdragt.
Det er absolut en anekdote på højde med lingu og failfarve's:)
Jeg har engang, og kun én gang, hallucineret på grund af hash, det troede jeg alligevel ikke var muligt, men hvad er oddsene for at det virkelig var Michael Laudrup der var taget på Midtfyens Festival? Og så i 86 spillerdragt.
Lord Daniel-Dane (55) skrev:Man skal holde sig fra MDMA (ecstasy), da det er et amfetamin, som er værre end alkohol. Men nu har jeg prøvet det, omend der nok var blandet speed i vores piller.
MDMA og ecstasy er ikke det samme! MDMA er i krystalform som enten knuses og sniffes eller spises i bomber, hvor ecstasy er pillerne.. Har haft nogle dårlige oplevelser med ecstasy, men på MDMA er alt lykken.. I moderate mængder..
OT: Glædelig jul!
Tja, vi skal i hvert fald have noget MDMA (krystalpulver), så vi kan prøve en ren oplevelse.
orly
#86, #88
Nu er vi en lille gruppe, som prøver forskellige ting sammen for første gang, og vi har ikke endnu været på noget (inkl. alkohol) med en stereotypisk gruppe men kun samme vennegruppe.
minimuun (92) skrev:MDMA og ecstasy er ikke det samme! Det er samme stof, men i forskellig form.
orly
#86, #88
Nu er vi en lille gruppe, som prøver forskellige ting sammen for første gang, og vi har ikke endnu været på noget (inkl. alkohol) med en stereotypisk gruppe men kun samme vennegruppe.
Lord Daniel-Dane (93) skrev:Nu er vi en lille gruppe, som prøver forskellige ting sammen for første gang, og vi har ikke endnu været på noget (inkl. alkohol) med en stereotypisk gruppe men kun samme vennegruppe.
Det er også fair nok, men pas nu på den største fare af dem alle.
Det kan starte ret så uskyldigt med at i spiser nogle svampe, måske begynder en at meditere lidt bagefter, evt. snakker lidt for meget om buddhisme.
Så pludseligt tillægger han sig dreadlocks, og begynder at høre sphongle, og synes egenligt ikke at enhedslisten er så slemme.
Snart begynder han at fable om Alexander Shulgin,Stanislav Groff
og Hoffman, samt han påstår at psychedelika er den eneste måde man kan udvide sit sind på.
Til sidst går han hen og bliver vegetar eller veganer,umådeligt selvfed, får et grimt skæg, begynder at gå i laset tøj og flytter i kollektiv.
Og BAAM transformationen er sket, narko har gjort et nydeligt eksemplar af et menneske til en fucking beskidt ussel hippie der går i grimt tøj og skider flower power ud af begge ender!
Det er IMO den største fare ved stoffer.
Mamad (moveax1ret) (94) skrev:Lord Daniel-Dane (93) skrev:Nu er vi en lille gruppe, som prøver forskellige ting sammen for første gang, og vi har ikke endnu været på noget (inkl. alkohol) med en stereotypisk gruppe men kun samme vennegruppe.
Det kan starte ret så uskyldigt med at i spiser nogle svampe, måske begynder en at meditere lidt bagefter, evt. snakker lidt for meget om buddhisme.
Så pludseligt tillægger han sig dreadlocks, og begynder at høre sphongle, og synes egenligt ikke at enhedslisten er så slemme.
og Hoffman, samt han påstår at psychedelika er den eneste måde man kan udvide sit sind på.
Til sidst går han hen og bliver vegetar eller veganer,umådeligt selvfed, får et grimt skæg, begynder at gå i laset tøj og flytter i kollektiv.
Og BAAM transformationen er sket, narko har gjort et nydeligt eksemplar af et menneske til en fucking beskidt ussel hippie der går i grimt tøj og skider flower power ud af begge ender!
Du glemmer det værste: man gror et par Fivefingers permanent på fødderne!!!
Mamad (moveax1ret) (94) skrev:Lord Daniel-Dane (93) skrev:Nu er vi en lille gruppe, som prøver forskellige ting sammen for første gang, og vi har ikke endnu været på noget (inkl. alkohol) med en stereotypisk gruppe men kun samme vennegruppe.
Bare rolig, jeg skyder mig selv inden det sker.
Jeg har slet ikke i sinde at gå fra troende, til atheist, til herpherpbuddhisme.
Og kød er da fucking delish!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.