mboost-dp1
God, billig hundemad?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Halløjsa. Jeg skal til at købe hundemad til min bastardhund. Pedigree var fint nok sidst, og min dyrlæge siger at jeg kan give den hvad som helst. Har før prøvet lidls den billigste, men den var dog for ringe.
Omvendt siger en tænk-test at der ikke er sammenhæng mellem pris og kvalitet. Nogen der har erfaring med en billig hundefoder der er god?
Omvendt siger en tænk-test at der ikke er sammenhæng mellem pris og kvalitet. Nogen der har erfaring med en billig hundefoder der er god?
Hvad med Chappi?..
- eller kan man overhovedet få det i Danmark o_O
http://media.tiierisch.de/large/c/chappi-vollkostb...
Hvad med Chappi?..
- eller kan man overhovedet få det i Danmark o_O
http://media.tiierisch.de/large/c/chappi-vollkostb...
http://en.wikipedia.org/wiki/Raw_feeding
Min veninde har trænet hunde i mange år efterhånden og har omvendt en stor del af hende klientel til det.
Alt efter hvor stort et kød spild du selv har i din madlavning kan det både være dyrt og billigt. Der er efterhånden en del forhandlere i Danmark der sælger råt kød til hunde (fx en kylling der er blevet for gammel eller lign.)
Når først de er vendt af med tørkosten kan deres maver klare kødet selv om det er for gammelt
Min veninde har trænet hunde i mange år efterhånden og har omvendt en stor del af hende klientel til det.
Alt efter hvor stort et kød spild du selv har i din madlavning kan det både være dyrt og billigt. Der er efterhånden en del forhandlere i Danmark der sælger råt kød til hunde (fx en kylling der er blevet for gammel eller lign.)
Når først de er vendt af med tørkosten kan deres maver klare kødet selv om det er for gammelt
Den menneskelige hundeæde er sgu ikke mange potter pis værd.
Den menneskelige hundeæde er sgu ikke mange potter pis værd.
http://www.petworld.dk/products/hundefoder.aspx
Måske? Da jeg havde rotter var deres mad derfra og der var der noget gratis når man har købt en bestemt mængde
Måske? Da jeg havde rotter var deres mad derfra og der var der noget gratis når man har købt en bestemt mængde
snesman (1) skrev:Halløjsa. Jeg skal til at købe hundemad til min bastardhund. Pedigree var fint nok sidst, og min dyrlæge siger at jeg kan give den hvad som helst. Har før prøvet lidls den billigste, men den var dog for ringe.
Hvad er det for en hund? Er det en tyksak? Doven? Aktiv? Standard?
Ved ikke om det er indenfor dine prisrammer, men kan da anbefale Magnusson.
Det sælges vist mest af folk, som køber foder med til naboer & venner, og siden udvider til at fremmede også kan komme og handle lidt.
Eks. ham her, men det er i Svinninge - nær Roskilde så vidt jeg husker.
Men du må i gang med din google-fu, og lede efter andre, hvis der er for langt. :P
Hvorfor ikke lave din egen hundemad?
Det er sundere for hunden og koster nogenlunde det samme, som billig hundemad. (Husk at godt foder rækker meget længere end billigt, da der ikke tilsættes så mange fyldstoffer.)
kog en gang ris, med en billig grønsagsblanding og noget "billigt" kød, så som hjerter, lever osv. Fisk er også godt en gang i mellem.
Tilsæt evnt. en smule olivenolie.
Du får dog en hund der bliver meget gladere for sin mad :)
Det er sundere for hunden og koster nogenlunde det samme, som billig hundemad. (Husk at godt foder rækker meget længere end billigt, da der ikke tilsættes så mange fyldstoffer.)
kog en gang ris, med en billig grønsagsblanding og noget "billigt" kød, så som hjerter, lever osv. Fisk er også godt en gang i mellem.
Tilsæt evnt. en smule olivenolie.
Du får dog en hund der bliver meget gladere for sin mad :)
Kender du en lystfisker kan du sikkert nemt redde dig en bunke afskaeringer.
Min mors elsker bugstykkerne vi ikke vil spise fordi de er saa fede og svigerfaren leverer jaevnligt oerredrogn til naboens hund.
Det giver en flot pels.
Min mors elsker bugstykkerne vi ikke vil spise fordi de er saa fede og svigerfaren leverer jaevnligt oerredrogn til naboens hund.
Det giver en flot pels.
Glemte at sige at du selvfølgelig kan lave til et godt stykke tid af gangen, og så fryse det ned i portionspakker, så du ikke skal lave det hver dag.
Husk desuden at holde dig langt fra auberginer, rosiner, vindruer, løg, tomat ,advokadoer og nødder, da de indeholder giftstoffer som hunde ikke kan tåle i forskellig udstrækning.
Min brors grand danois fik en enkelt skive aubergine, hvilket resulterede i at den fik en ekstrem allergisk reaktion, så hovedet i over en uge, var dobbelt størrelse. Ørene, som normalt er omkring 5mm tykke, lignede tennisbolde.
Min brors grand danois fik en enkelt skive aubergine, hvilket resulterede i at den fik en ekstrem allergisk reaktion, så hovedet i over en uge, var dobbelt størrelse. Ørene, som normalt er omkring 5mm tykke, lignede tennisbolde.
Og chokolade ... Jeg mener det er theobromin eller noget i den stil som hunde ikke kan tåle o_O
Dog ved Jakob Jakobsen, M.D., Ph. D. sikkert hvad jeg tænker på :D
(no offence)
Og chokolade ... Jeg mener det er theobromin eller noget i den stil som hunde ikke kan tåle o_O
Dog ved Jakob Jakobsen, M.D., Ph. D. sikkert hvad jeg tænker på :D
(no offence)
Kendte ikke lige stoffet, men vidste at chokolade er giftigt for hunde.
Skrev det bare ikke, da jeg ikke regnede med at man kunne finde på at proppe det i hundens mad. :)
Kendte ikke lige stoffet, men vidste at chokolade er giftigt for hunde.
Skrev det bare ikke, da jeg ikke regnede med at man kunne finde på at proppe det i hundens mad. :)
#21 #22
True dat - men ikke mindre relevant. Der er også en del hundeejere (eller folk generelt) der ikke var klar over at hunde ikke kan tåle chokolade.
Hellere sige det en gang for meget end at man skal begrave Fido
http://2.bp.blogspot.com/_JpJR_J-5GyQ/SnCErVRqJ5I/...
Det hedder rigtig nok theobromin - og det findes i bl.a. chokolade/kakao, samt the og andre ting.
Man kan læse lige om hvorfor dyr ikke kan tåle det (og hvor meget der skal til) her
True dat - men ikke mindre relevant. Der er også en del hundeejere (eller folk generelt) der ikke var klar over at hunde ikke kan tåle chokolade.
Hellere sige det en gang for meget end at man skal begrave Fido
http://2.bp.blogspot.com/_JpJR_J-5GyQ/SnCErVRqJ5I/...
Det hedder rigtig nok theobromin - og det findes i bl.a. chokolade/kakao, samt the og andre ting.
Man kan læse lige om hvorfor dyr ikke kan tåle det (og hvor meget der skal til) her
Jeg har intet problem med at give min hund et enkelt stykke chokolade. Den skal trods alt have en relativ stor mængde, før det er farligt.
Men jeg lader på den anden side, heller ikke en stor plade liggende fremme, så den bliver fristet af det.
Jeg har intet problem med at give min hund et enkelt stykke chokolade. Den skal trods alt have en relativ stor mængde, før det er farligt.
Men jeg lader på den anden side, heller ikke en stor plade liggende fremme, så den bliver fristet af det.
Alt efter størrelsen på hunden snakker vi jo fra 30 gram til 1 kg :)
Jeg tror hunde som f.eks St. Bernhard, Irsk Ulvehund o.l. kan spise stort set alt :)
Alt efter størrelsen på hunden snakker vi jo fra 30 gram til 1 kg :)
Jeg tror hunde som f.eks St. Bernhard, Irsk Ulvehund o.l. kan spise stort set alt :)
snesman (14) skrev:Men der er jo ingen priser?
Hmm, så vidt jeg husker... 350,- per 15kg.
Men jeg kan huske forkert.
Foderet holder dog længere end f.eks. pedigree.
http://www.24.dk/group/hundesnakkeri/forum/thread/2073000 skrev:Vi fodrer med Magnusson, som er et svensk produkt (bagt foder). Det har jeg ikke tænkt at udskifte ligemeget hvad der lokkes med ;) Er rigtig glad for det og det er anbefalet og bruges også af min opdrætter :)
Hannibal (på 7 mdr.) får Meat & Biscuit til 350 kr. for 15 kg og Ferdinand får Kennel-udgaven til 260 kr. for 15 kg (den er han vokset op på og trives fint med).
1 sæk af hver holder ca. 3 uger til 2 newfoundland, så altså 610 kroner hver 3. uge til 2 store hunde.
Jeg fandt dog også 350,-/15kg andre steder, så prisen synes at variere lidt alt efter hvor man finder foderet.
Eks. http://www.dengodehund.dk/page4.html
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.