mboost-dp1

Goodbye facebook? Hello ........?

Gå til bund
Gravatar #1 - jAST
1. feb. 2010 12:48
Hej allesammen

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i andre tænker omkring facebook? Jeg har nu haft min profil deaktiveret igennem to uger -- og har ikke savnet den den mindste smule?

Jeg har oprettet en twitter-account i stedet. Men bruger den betragteligt mindre end hvor meget tid der kunne ryge på Facebook.

Hvad siger i? Er i ved at blive trætte af facebook og alt det skrammel der hører med, samt alt den tid man spilder på det?

Hvis du har slettet din profil, hvorfor har du så slettet den? Hvis du overvejer at slette den, hvorfor så det? Ville du bruge noget andet som alternativ, fordi du simpelthen er træt af facebook?

(Note: Dette indlæg er ikke et spørgsmål om at ville samle idéer til et stykke software jeg vil lave. Men blot af ren interesse for hvad andre går og tænker om facebook.)
Gravatar #2 - trylleklovn
1. feb. 2010 12:49
jAST (1) skrev:
Hvad siger i? Er i ved at blive trætte af facebook og alt det skrammel der hører med, samt alt den tid man spilder på det?

Gravatar #3 - gnаrfsan
1. feb. 2010 12:51
jAST (1) skrev:

Bruger det ikke. Jeg er bare på, fordi jeg gerne vil have venner.
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
1. feb. 2010 13:05
Er skam ikke træt af FB, kun deres applikationer, som jeg har blokeret over 450 af nu.

Bruger måske 10 minutter derinde om dagen, men står altid online da jeg bruger Messenger alternativet Digsby til at chatte med andre på FB.
Gravatar #5 - Ndrskv
1. feb. 2010 13:10
jAST skrev:

Facebook som koncept - Nej
Applications - Ja, for helvede, JA!

Jeg bruger ikke særlig meget tid på Facebook (mere).
Men synes det er hyggeligt at følge lidt med i hvad familie og venner render og laver... Men er fawking træt af at læse at min mor for gang nr. 30.000 idag har slået sin highscore i farkle... Og nej, det hjælper ikke at ignore den application, for imorgen er det ikke farkle der er "in", men farmville, og i overmorgen "hvem-kan-stirre-længst-tid-på-et-billede-af-en-kat-der-ligger-på-hovedet-uden-at-blinke"
Gravatar #6 - trylleklovn
1. feb. 2010 13:13
Ndrskv (5) skrev:
Og nej, det hjælper ikke at ignore den application, for imorgen er det ikke farkle der er "in", men farmville, og i overmorgen "hvem-kan-stirre-længst-tid-på-et-billede-af-en-kat-der-ligger-på-hovedet-uden-at-blinke"

Har du prøvet? Jeg ser slet ikke nogen applikationer i min feed længere, efter at have blokeret ikke specielt mange. Og jeg har masser af folk på min liste, som er ihærdige applikationsbrugere...
Gravatar #7 - zin
1. feb. 2010 13:18
Nu er jeg relativt ny på FB (anno 2010!), men indtil videre bruger jeg egentlig mere tid på at sidde og overbeglo tøser som (det viser sig at) jeg har været i byen med, uden at vide det.

Pludselig giver det meget mere mening, at jeg går i byen så meget. Da-yum.
Gravatar #8 - paradise_lost
1. feb. 2010 13:24
Alternativ kunne være My Opera eller MySpace

Problemet er bare på disse at næsten ingen af dem man kender er oprettet. På facebook kan man stortset finde alle, det er facebooks store fordel og det lever de godt af!
Gravatar #9 - Adagio
1. feb. 2010 13:27
Til nu er jeg ikke træt af facebook, dog må jeg sige at jeg er træt af mange af de applikationer/spil der findes på siden. Jeg er blevet utroligt træt af de quizzer der findes på siden, de fylder utroligt meget og er utroligt intetsigende. Jeg er da totalt ligeglad om Poul Hansen er Cindarella i "Hvilken Disney karakter er du" og om Pernille Jensen er farven rød... eller hvilke quizzer der nu findes. Ville være nice hvis der bare var en hvis standard for hvilke applikationer der må skrive på væggen (alle folk har jo sat det op så alle applikationer som standard må skrive... arrrg)

Nu kan jeg godt selv lide nogle af de spil der findes på siden (jeg er dog ikke med på farmville vognen). Jeg kunne godt lide spillet Cafe World i begyndelsen, men nu er det sådan at hver gang man starter spillet bliver man overdynget med popups ("Inviter dine venner så de kan se din cafe", "Hey, du har lavet lidt for mange pandekager, del nyheden med dine venner", "Hey, du har lige ansat Poul Hansen i din cafe, det skal dine venner da vide", "Hey, du har lige pillet næse, sig det straks til dine venner"). For 117. gang, så gidder jeg altså ikke dele denne information med nogen som helst
Jeg bryder mig specielt ikke om Zynga's tilgang til hvordan det skal være. Zynga vil dele ALT med alle vennerne og Zyngas måde at give gratis ting er også helt henne i hegnet. Og som en ekstra bonus så ser det ud til at alle de spil som Zynga har lavet, det har Playfish lavet bedre

Men ellers er facebook da hyggeligt. Nice lige at kunne se billeder af ens venner, som man under normale omstændigheder ikke ville have mulighed for at kunne se

Min kone bruger dog også Friendster (som er meget udbredt i hendes hjemland), men ser ud til at flere og flere af hendes venner hopper over til facebook
Gravatar #10 - Ndrskv
1. feb. 2010 13:36
Har en alenlang blokeret liste, men ser ud til at de bliver ved med at lave nye apps... Jeg tjekker oftest FB på min iPhone, og det er ikke sjældent at jeg har en hel liste i news feed kun med div. app nyheder...
Gravatar #11 - Systran
1. feb. 2010 13:37
Facebook er, hvad folk gør det til. Facebook er kun udbyderen.

Jeg er kun træt af folk. Folk, der føler sig nødsaget til at oprette en gruppe, for at komme ud med et statement, så man har en konformitet at støtte sig op af i form af en gruppementalitet ("gud, hvor jeg dog GLAD for, at jeg ikke er den eneste, der bliver sur, hver gang folk går ind foran tv'et")
http://www.facebook.com/group.php?gid=270506392177

Der er snart flere grupper og fan pages end der er brugere på siden stort set. Det kan jeg blive træt af. Det kan næppe blive mere ligegyldigt.

Jeg har dog overvejet at melde mig ind i denne gruppe, som kommer med flere forslag til grupper, man kan stifte. Der bliver remset op:

- Alle os der ønsker større CO2-udledning - push it to the max!
- Jeg bryder mig ikke så meget om mine venner
- Alle os der vil have Rommedahl på landsholdet
- Tag IKKE stilling til organdonation, det skal ties ihjel
- Så lyv dog for helvede noget mere for mig, jeg finder jo alligevel aldrig ud af det
- Mindre og dårligere ældrepleje
- Vi elsker mobning
- Domstolene skal ikke dømme, det skal pøbelvældet
- Danmark - Sverige 6. juni - VI VIL SE KAMPEN PÅ KABEL-TV!
- Vi der har en middelmådig og tyk kæreste
- Støttegruppe til den nazi-pædofile terrorist, Martin Gilleard
- Fuck the dog that got thrown off a bridge by an idiot
- Mere vold i nattelivet, tak
- Ja, jeg slår min buschauffør
- For alle os der hader Mufasa for det han gjorde mod Scar
- Kvinder og børn bliver slået alt alt alt alt for lidt
- Tag mig som jeg er, og hvis du ikke kan lide det, så kom endelig med forslag til forbedringer eller hvad jeg kan gøre anderledes
- Min minkpels skal være mishandlet

//
Jeg bruger Facebook til interaktion - og til at se billeder. Og det er det fantastisk til.
Gravatar #12 - Zombie Steve Jobs
1. feb. 2010 14:52
#11 - Alle er idioter udover mig.
Gravatar #13 - Windcape
1. feb. 2010 15:45
Nej, og jeg kan faktisk gode lide ideen om at den personlige hjemmeside er død, og vi flytter alt vores kommunikation ud i skyen.

Facebook, Twitter, Dropbox, Gmail, det kører bare.

Min kontaktbog på min telefon er linked op med folks facebook, som så er linket til min kalender. Det er fødselsdage, telefonnummer, adresse og google street view direkte ned til personens hjem.

Alt i alt, det perfekte elektroniske samfund. Og hvad der er dejligt, er at Facebook har fået ikke-nørderne med i skyen.

Alting med måde. Facebook er fin, Facebook Applikationer skal folk være mere tilbageholdende med, og MySpace er noget lort ;-)

Men umiddelbart kan jeg bedre lide facebook som kontaktnetværk, end en håndskreven telefonliste med uddaterede oplysninger.
Gravatar #14 - myplacedk
1. feb. 2010 16:02
jAST (1) skrev:
Jeg har oprettet en twitter-account i stedet.

Twitter kan stort set intet af hvad jeg bruger Facebook til. Hvis noget overhovedet.

jAST (1) skrev:

Næh, jeg ignorerer det bare. Kunsten er at få de rette applikationer og personer væk.

Fx. er der en, som skriver den slags som status-opdateringer:
-wake up call...
-is off to see the wizard, the wonderful wizard of oz!
-done done done and done! :)
-he's alive!!!! :)
-wants some more of those sweets :-P

Jeg aner ikke hvad pokker jeg skal bruge det til. Hun er på ignore. Det forhindrer mig ikke i at holde kontakten vedlige med hende gennem Facebook på nogen måde.

Jeg er dog godt træt af at forsiden er fyldt med second-level informationer. At mine "venner" er blevet "venner" med nogen jeg ikke kender, at de har kommenteret et billede som ikke har noget med mig at gøre osv. Det er for svært at finde reel information, så den del har jeg ikke rigtigt brugt siden sidste opdatering. (At det står i tilfældig rækkefølge gør bare en besværlig opgave til en nær umulig opgave. Glem det.)
Gravatar #15 - myplacedk
1. feb. 2010 16:08
Men hvad får folk til at melde sig ind i grupper som "MAN SLÅR IKKE PÅ PIGER!!!" og "gruppen for folk der er i mod UTROSKAB...!!"? Er det virkelig nødvendigt at signalere den slags over for sin omgangskreds?

Og så så jeg lige denne status-opdatering:
"ADVARSEL !!!!!!! Tilmeld dig ikke en gruppe, der nu cirkulerer på FB med titlen: at være en far eller mor er det bedste, der skete for mig. Gruppen er startet af pædofile, der forsøger at få adgang til dine billeder! Vær venlig at kopiere dette til din status så info spredes! Tak"

What?? Hvis du dele dine børnebilleder ud til højre og venstre, vil pædofile se dem før eller siden. So what? Og hvis du har et problem med det, så skal du HELT lad være med at dele ud til højre og venstre, ikke bare denne ene grupe.
Gravatar #16 - paradise_lost
1. feb. 2010 16:22
myplacedk (14) skrev:
Næh, jeg ignorerer det bare. Kunsten er at få de rette applikationer og personer væk.

Yes, hvor svært kan det lige være. Jeg får stortset intet lort mere, efter jeg har ignoreret de rette apps og personer. Men kommer da engang imellem et el andet spil, men 2 klik så er det væk.

Men noget andet er at folk kunne godt tage og lære at de ikke skal offentligøre alt. Mange mennesker tror at de skal offentliggøre alt hvad der beder om det.

myplacedk (15) skrev:
Men hvad får folk til at melde sig ind i grupper som "MAN SLÅR IKKE PÅ PIGER!!!" og "gruppen for folk der er i mod UTROSKAB...!!"? Er det virkelig nødvendigt at signalere den slags over for sin omgangskreds?
Ja det er meget in at melde sig ind i alle mulige grupper, spec hos de lidt yngere. Men på den anden side så kan det også være lidt brugbart nogenn gange. Har feks en ven der lige har meldt sig ind i gruppen "Søren Gade vi støtter dig" Så ved jeg jo allerde lidt om hans politiske holdninger.

myplacedk (15) skrev:
"ADVARSEL !!!!!!! Tilmeld dig ikke en gruppe, der nu cirkulerer på FB med titlen: at være en far eller mor er det bedste, der skete for mig. Gruppen er startet af pædofile, der forsøger at få adgang til dine billeder! Vær venlig at kopiere dette til din status så info spredes! Tak"

Åhhh ja, hader den slags crap, men folk tror jo på alt hvad de læser på facebook!
Gravatar #17 - jAST
1. feb. 2010 18:59
Alt i alt, det perfekte elektroniske samfund. Og hvad der er dejligt, er at Facebook har fået ikke-nørderne med i skyen.

Jeg forstår overhovedet ikke din brug af ordet "skyen". Med "skyen" formoder jeg du taler om "Cloud computing". Og hvis du taler om Cloud computing, så hænger din post overhovedet ikke sammen.

Cloud computing handler om at ens computerkraft ligger ved 3. part.

Måske er det mig der er dum, men jeg forstår overhovedet ikke hvad du mener?
Gravatar #18 - Windcape
1. feb. 2010 19:02

Cloud computing for forbrugeren er services i skyen. Så praktis set er det bare en måde at have en service håndtere dine data, frem for privat hosting.

Cloud computing for udviklere og virksomheder er omkring SLAs og business, det er helt korrekt. Men jeg mente fra forbrugerens synspunkt.
Gravatar #19 - Magten
1. feb. 2010 19:19
myplacedk (15) skrev:
Og så så jeg lige denne status-opdatering:
Den så jeg også lige, men jeg kan ikke finde gruppen? :D

Udover det, hvor mange børn kender så lige følelsen af at være mor eller far?
Gravatar #20 - jAST
1. feb. 2010 19:37
#18: Ok. Så du bruger "skyen" som et synonym for "internetbaserede services for private". Det ville jeg nok ikke have valgt -- det skaber jo tydeligvis lidt forvirring ;) -- men måske er det bare mig der er lidt sprogligt konservativ
Gravatar #21 - jAST
1. feb. 2010 19:40
#4: Måske skulle du oprette en gruppe der hedder "For os der satser på at få alle applikationer på Facebook blokeret inden 2012, hvor jorden går under"
Gravatar #22 - LinguaIgnota
1. feb. 2010 19:41
jAST (20) skrev:
#18: Ok. Så du bruger "skyen" som et synonym for "internetbaserede services for private". Det ville jeg nok ikke have valgt -- det skaber jo tydeligvis lidt forvirring ;) -- men måske er det bare mig der er lidt sprogligt konservativ

http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing skrev:
Cloud computing is Internet- ("cloud-") based development and use of computer technology ("computing").[1] In concept, it is a paradigm shift whereby details are abstracted from the users who no longer have need of, expertise in, or control over the technology infrastructure "in the cloud" that supports them.
Gravatar #23 - arne_v
1. feb. 2010 19:42
Windcape (18) skrev:
Cloud computing for forbrugeren er services i skyen. Så praktis set er det bare en måde at have en service håndtere dine data, frem for privat hosting.

Jo, men begrebet giver mest mening, hvis det tidligere har været brugt privat hosting.

Hvis man flytter sine tekstbehandlings dokumenter fra sin egen fil server til Google Docs, så er det ligesom nyt.

Man har aldrig haft sin online social netværk profil liggende på sin egen server af ret indlysende årsager.

Jeg synes ikke at cloud begrebet giver meget mening for services som p.g.a. deres natur skal være på internettet.
Gravatar #24 - Ronson ⅍
1. feb. 2010 19:53
jAST (1) skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i andre tænker omkring facebook? Jeg har nu haft min profil deaktiveret igennem to uger -- og har ikke savnet den den mindste smule?

Har facebookprofil og spilder ikke tid på siden. Behøver man bruge en time på siden om dagen, bare fordi man har en profil? Det må være dig der har misforstået noget.

Bruger den til at skrive til et par stykker og ellers som "kartotek" over gamle venner og bekendte, hvis jeg en dag skulle få brug for at kontakte dem.

Alle statusbeskederne tager ½ minut at skimte igennem de par gange om ugen jeg er derinde (tjekker hverken "tidligere opslag" eller "live nyheder", har ikke brug for at tjekke andres liv minutiøst).

Så svært kan det da heller ikke være.

Jeg bruger mere tid på at læse indlæg diverse steder om folk der whiner over facebook og andre sociale netværk, og om folk der har slettet deres konto og nu forveksler statusfeltet med "Opret indlæg" på f.eks. newz...
Gravatar #25 - Windcape
1. feb. 2010 20:18
arne_v (23) skrev:
Jo, men begrebet giver mest mening, hvis det tidligere har været brugt privat hosting.

Hvis man flytter sine tekstbehandlings dokumenter fra sin egen fil server til Google Docs, så er det ligesom nyt.

Man har aldrig haft sin online social netværk profil liggende på sin egen server af ret indlysende årsager.

Jeg synes ikke at cloud begrebet giver meget mening for services som p.g.a. deres natur skal være på internettet.
Facebook er jo lidt mere end bare en social netværks profil.

For mig er det billedegalleri, blog og kontaktoplysninger. Ting som mange havde lokalt eller privat hosted før.

Umiddelbart er der ingen grund til at have det hele på Facebook, men Facebook hjælper folk til at flytte ud på den platform internettet er, og begynder at bruge andre services some Google Docs eller Flickr.

Og det må vel være hvad cloud er for slutbrugeren.
Gravatar #26 - Zombie Steve Jobs
2. feb. 2010 07:13
Grunden til at der er så meget lort, a la "denne gruppe betyder at du x det og y det", på Facebook er jo, at almindelige mennesker bruger det (og almindelige mennesker er almindeligvis åndssvage). Heldigvis har facebook betydet, at mange blogs er forsvundet, og thank christ for det.
Gravatar #28 - milandt
2. feb. 2010 09:02
Jeg sletter først min profil når alle mine venner har slettet deres.. jeg ved at de har det på samme måde..

Den eneste reelle løsning på problemet er et arrangeret masse-selvmord af FB profiler, hvor alle mine venner (og alle deres venner) deltager.
Gravatar #29 - zin
2. feb. 2010 09:19
#27:
http://www.facebook.com/group.php?gid=8466681644&ref=ts skrev:
[...]ThinkPads out there, regardless if they're branded IBM or Lenovo.

Og dog....
Gravatar #30 - Windcape
2. feb. 2010 12:11
McNasty (27) skrev:
Enkelte grupper har dog sin berettigelse.
*joins*

ZiN (29) skrev:
Og dog....
Min T500 er ret lækker :) Også selvom der står Lenovo på.
Gravatar #31 - Windcape
2. feb. 2010 12:13
milandt (28) skrev:
Jeg sletter først min profil når alle mine venner har slettet deres.. jeg ved at de har det på samme måde..

Den eneste reelle løsning på problemet er et arrangeret masse-selvmord af FB profiler, hvor alle mine venner (og alle deres venner) deltager.
Jeg har ikke slettet min arto eller jubii profil endnu. Men jeg kan hverken huske brugernavn eller password ;-)

At der står nogle 10 år gamle informationer på en side er vel ligegyldig, der er jo ingen grund til at slette dem selv.
Gravatar #32 - Slettet Bruger [4217991141]
2. feb. 2010 12:15
Goodbye facebook hello... ORKUT

http://www.orkut.com/Main#Home
Gravatar #33 - zin
2. feb. 2010 15:07
#32: LOLKUT?!
Gravatar #34 - Slettet Bruger [4217991141]
2. feb. 2010 17:27
Googles udgave af facebook ^^

Bruger det ikke, Kommer aldrig til det, og det bliver nok ikke udbredt i DK sålænge facebook er der
Gravatar #35 - Systran
2. feb. 2010 17:28
Goodbye facebook? Hello ........?

Kitty...?
Gravatar #36 - qed
2. feb. 2010 18:22
milandt (28) skrev:
Den eneste reelle løsning på problemet er et arrangeret masse-selvmord af FB profiler

Der var en, der postede denne Suicide Machine i en anden tråd. Så er det bare med at komme i gang.

Angående dumme grupper: Jeg har added denne gruppe og nu behøver jeg ikke flere grupper. :)
Gravatar #37 - Systran
2. feb. 2010 18:46
qed (36) skrev:

Angående dumme grupper: Jeg har added denne gruppe og nu behøver jeg ikke flere grupper. :)

Meget i stil med denne.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login