mboost-dp1
GPS - Hvad skal man vælge?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Min far har spurgt mig til råds omkring valget af GPS til bilen. Jeg har aldrig ejet en GPS (eller et GPS navigations anlæg, som det vel egentlig hedder) så jeg aner intet om det.
Mener at have læst en tråd hvor garmin bestemt ikke virkede som noget man skulle investere i.
Krav:
Skal ikke indbygges.
Skal være i stil med de der sættes på ruden med en sugekop
Danmarkskort er det vigtigste, men hvis skandinavien er dækket er det fint.
Minimum 3.5" skærm.
Budget: Cirka 1500 kr. (+/- et par hundrede).
Mener at have læst en tråd hvor garmin bestemt ikke virkede som noget man skulle investere i.
Krav:
Skal ikke indbygges.
Skal være i stil med de der sættes på ruden med en sugekop
Danmarkskort er det vigtigste, men hvis skandinavien er dækket er det fint.
Minimum 3.5" skærm.
Budget: Cirka 1500 kr. (+/- et par hundrede).
TomTom eller Garmin.
Er personligt selv mest til TomTom da de har et mere æstetisk finish og look.
Hvis han vil lidt højere op forslår jeg en TomTom Go 730, sådan en har jeg selv.
Hvis ikke så kan han prøve en: TomTom ONE XL
Har jeg hørt godt om, men læs altid reviews af dem først.
Det er det bedste tip jeg kan give dig.
Er personligt selv mest til TomTom da de har et mere æstetisk finish og look.
Hvis han vil lidt højere op forslår jeg en TomTom Go 730, sådan en har jeg selv.
Hvis ikke så kan han prøve en: TomTom ONE XL
Har jeg hørt godt om, men læs altid reviews af dem først.
Det er det bedste tip jeg kan give dig.
.. bare husk at telefonerne ikke virker med TomTom, efter som TomTom ikke understøtter de indbyggede GPS'er
men er personligt meget glad for min Nokia N82, som jeg har brugte da jeg kørte runt i USA, virkede rigtig godt, med undtagelse af i san francisco, hvor der var lidt problemer.
men er personligt meget glad for min Nokia N82, som jeg har brugte da jeg kørte runt i USA, virkede rigtig godt, med undtagelse af i san francisco, hvor der var lidt problemer.
Jeg vil klart anbefale en Nokia 6110 Navigator. Købte sådan en for nogle måneder siden, og det fungere bare helt perfekt.
Kortet er leveret af Route 66, og altså ikke Nokias bras som er i den. Sammenlignet med min mors GPS, som er sådan en som du beskriver i #1, så vil jeg sige min virker bedre.
Samtidig er det meget let at ligge nye kort over på flashkortet.
Det bedste ved at have det på mobiltelefonen er, at du altid har den med dig. En almindelig GPS vil ofte komme til at ligge derjemme, da man er bange for at få den stjålet fra bilen.
Kortet er leveret af Route 66, og altså ikke Nokias bras som er i den. Sammenlignet med min mors GPS, som er sådan en som du beskriver i #1, så vil jeg sige min virker bedre.
Samtidig er det meget let at ligge nye kort over på flashkortet.
Det bedste ved at have det på mobiltelefonen er, at du altid har den med dig. En almindelig GPS vil ofte komme til at ligge derjemme, da man er bange for at få den stjålet fra bilen.
jeg har en Garmin 310T med Tmc modtager, og 2008 europa kort, jeg syntes den fungere ret så godt... men som det ser ud nu syntes jeg at tomtoms modeller er mere tiltrækkende.. også med deres mapshare teknologi :)
Xill (4) skrev:.. bare husk at telefonerne ikke virker med TomTom, efter som TomTom ikke understøtter de indbyggede GPS'er
Hm.. Det da vist en løgn, kører fint på min telefon med indbygget gps:
HPIM0777.JPG
Ganske vist ikke det bedste signal indendørs, men det virker da perfekt. Da jeg kørte rundt i Hamborg var det endda det bedste af de 4 jeg har installeret (Tom Tom, Google Maps, Sygic Drive og iGo)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.