mboost-dp1

Hakkedrenge med fyld - forslag?

Gå til bund
Gravatar #1 - Emil
13. okt. 2008 09:01
Hej, jeg står og skal lave lidt hakkedrenge i aften, men jeg har ikke nok kød til at lave så mange, at jeg kan få til min middagsmad i morgen også, og jeg gider ikke til at bevæge mig ned i Fakta efter noget mere.

Så mit spørgsmål er så, kan man smide noget fyld i hakkedrengene, uden det ødelægger dem, ligesom man kan proppe alverdens lort i frikadeller (gulerødder, havregryn, squash osv.) uden at de kommer til at smage ringere af det?
Gravatar #2 - buch
13. okt. 2008 09:09
næ, gå du ned i fakta og køb deres dyre fedtet kød.. :D
Gravatar #3 - holmen
13. okt. 2008 09:14
Bacon.
Cocktailpølser (som en slags suprise).

Du kan spejle nogle æg og spise til.
Gravatar #4 - milandt
13. okt. 2008 10:28
bland havregryn og revet gulerod i farsen.
Gravatar #5 - myplacedk
13. okt. 2008 10:47
Emil (1) skrev:
ligesom man kan proppe alverdens lort i frikadeller (gulerødder, havregryn, squash osv.) uden at de kommer til at smage ringere af det?

Det kan man ikke. I min husstand er forsøget en forbrydelse på linje med at pisse på gulvet med vilje uden at tørre op.

Men bortset fra det...

Hakkedrenge (af rent oksekød) er vist næsten lige så synd at ødelægge som frikadeller. Som #3 er lidt inde på vil jeg nok også hellere lave mere tilbehør.

Den nemmeste måde at strække maden er nok at tage nogle flutes fra fryseren og smække dem i ovnen. Det tager sekunder, og strækker temmeligt godt i forhold til indsatsen.

Men ellers ved jeg ikke hvad du har tænkt dig at servere til. En ekstra god sovs (måske lidt ekstra tyk) får mange til at spise flere kartofler. En salat gør også noget. Med det rette maskineri kan man nemt lave en fin "salat" ved at at rive nogle gulerødder, hælde lidt rosiner i og en lille skvæt citron saft.

Med kartofler, en god sovs, salat og brød er det ikke meget kød der ryger ned, medmindre man har en kræsen fætter til bords.
Gravatar #6 - Emil
13. okt. 2008 11:03
#4 > Sikker på, at det kan lade sig gøre med hakkedrenge? I så fald skal det da prøves.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
13. okt. 2008 11:14
Hvorfor ødelægge god mad, med at putte ragelse i det??
Gravatar #8 - Magten
13. okt. 2008 11:26
myplacedk (5) skrev:
Det kan man ikke. I min husstand er forsøget en forbrydelse på linje med at pisse på gulvet med vilje uden at tørre op.
Så man må godt pisse på gulvet med vilje, bare man tørrer op? Kan jeg leje et værelse?

Udover det må jeg erklære mig enig med #5 og #7.. Hakkedrenge er hakkedrenge, og skal ikke fyldes med mærkelige ting! :)
Gravatar #9 - Bachy
13. okt. 2008 12:05
Magten (8) skrev:
Udover det må jeg erklære mig enig med #5 og #7.. Hakkedrenge er hakkedrenge, og skal ikke fyldes med mærkelige ting! :)

Hakkedrenge er kød, lad mig stave det .. K som krone, Ø som øvelse, og til sidst D som dum .. KØD!

Ikke gulerødder, ikke alt muligt andet grønt snaks .. hakkedrenge er kød :)

Man kan så evt vedlægge diverse grønne snaske ting i tilfælde af at der skulle være en kvinde med ved bordet :)

Og nu hvor jeg så lige gennemlæser mit indlæg, så ser det ud som om jeg hakkede (Fik i den?) på #8, hvilket så aboslut ikke var hensigten, tvært imod, så er jeg 1233477% enig :)
Gravatar #10 - MiniatureZeus
13. okt. 2008 12:34
#9 Hvis jeg kunne rate, havde du fået en relevant!

#1 (flamespammer...!) Lav evt. cowboy-toast hvor du imellem to stykker toast (ordentlig toast, altså det fra Irma) ligger en god stor hakkebøf i en ordentligt kvalitet (kan nu næsten gætte mig frem til, at du vil lave hakkedrenge af 12-16% kød, hvis du er så opsat på at ødelægge den) og så ind i en forvarmet ovn på 210 grader i ca. 15 min eller til de er gyldenbrune og lækre. Server med Heinz (Ketchup = Heinz, og intet andet!), hakkede pickles, hakkede rødbeder og et spejlæg...
Jeg kan dog bedst lige dem, hvis man lige brænder bøffen af på en hed pande i en god olivenolie, så den får lidt overflade og karakter
Gravatar #11 - Emil
13. okt. 2008 12:42
#10 > Når man steger hakkedrenge, gør det ikke rigtig den store forskel, om man anvender kød med lidt eller meget fedt, da det alligevel bliver stegt væk. Jeg har hørt flere kokke argumentere for, at 18-22 % er det bedste, fordi fedtet alligevel steges væk, men den gode smag bliver hængende. Det eneste, man så skal være opmærksom på, er, at de skrumper voldsomt meget.

Og jeg skal så absolut ikke ødelægge dem ved at blande hverken toast eller fryse-flutes ind i det. Danske øko-kartofler og en gang bløde løg med en hjemmelavet brun sovs af økoprodukter til, det er noget der dur!

Og min pointe er ikke at ødelægge dem, jeg opretter netop forummet for at høre, om der er noget man kan gøre, uden at ødelægge dem. Det lader så tilsyneladende til, at der ikke er det, ud over milandts råd :/
Gravatar #12 - Bachy
13. okt. 2008 12:52
Emil (11) skrev:
Det lader så tilsyneladende til, at der ikke er det, ud over milandts råd :/

Masser af god sovs til, et par ekstra kartofler, gerne fra egen avl, et par rødbeder og til dem der bryder sig om det, en ordentlig portion bløde løg.

Jeg vil sige, hakkedrenge er guf, men sammen med ovennævnte, bliver guffet bare lige det ekstra tand guf :)
Gravatar #13 - holmen
13. okt. 2008 17:01
Hvis du har meget bacon, så skær det ud i små stykker, steg det og bland det i farsen.

Har aldrig prøvet det, men det lyder nice...
Gravatar #14 - Alund
15. okt. 2008 17:18
Ja, nu er det nok lige lidt for sent, men til en anden god gang så.

Jeg plejer altid at putte lidt creme fraise i, og skalotteløg (Evt. bare normalt løg) Det gør at hakkedrengen ikke bliver så tør i det, som en hakkedreng til tider gør. :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login