mboost-dp1
Har browser marked nogen betydning?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hey
Jeg spekuler hvilken værdi browser marked enlig har, hvad det betyder at man bruger den ene browser frem for den anden.
Den eneste jeg kan se der faktisk får penge ud af det er Firefox.
Spiller det overhoved nogen rolle, at man bruger Internet Explorer frem for Firefox, Safari, Chrome eller Opera?
Hvor er det lige de tjener penge hende? Bruger adfærd på nettet?
Jeg spekuler hvilken værdi browser marked enlig har, hvad det betyder at man bruger den ene browser frem for den anden.
Den eneste jeg kan se der faktisk får penge ud af det er Firefox.
Spiller det overhoved nogen rolle, at man bruger Internet Explorer frem for Firefox, Safari, Chrome eller Opera?
Hvor er det lige de tjener penge hende? Bruger adfærd på nettet?
Der er ikke specielt mange penge i browser markedet. Alle forsøg på at tage penge for browsere har slået fejl.
Der er en del prestige/PR i at levere populære browsere.
Og der er en afledte effekt for Google/Bing ved at en browser kommer med dem som standard søge maskine.
Der er ikke specielt mange penge i browser markedet. Alle forsøg på at tage penge for browsere har slået fejl.
Der er en del prestige/PR i at levere populære browsere.
Og der er en afledte effekt for Google/Bing ved at en browser kommer med dem som standard søge maskine.
Derudover påvirker det forbrugeren meget af at se et brand ofte - folk holder sig til de brands de kender hvis de er tilfredse. Hvis du ser Microsofts logo 10 gange om dagen vil det påvirke dig ubevidst og det vil måske være med til at påvirke dit næste valg af software hvor der er et Microsoft produkt. Dermed vil der indirekte være økonomisk gevinst for Microsoft. Jeg tænker altså at det bl.a er for marketing, altså øge kendskabsgrad, brand awareness - det er dog rent gæt.
Der er sikkert mange andre måder de tjener penge på browsere - men jeg kan på ingen måde forestille mig at det ikke direkte eller indirekte giver en form for indtjening for virksomhederne.
Der er sikkert mange andre måder de tjener penge på browsere - men jeg kan på ingen måde forestille mig at det ikke direkte eller indirekte giver en form for indtjening for virksomhederne.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.