mboost-dp1
HDTV uden parabol?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hvad findes der af HDTV løsninger hvor parabol er udelukket, og hvor afhængighed af et bestemt ISP også er udelukket. Jeg har Fullrate som ISP og vil foretrække at fortsætte med det indtil fiber bliver en mulighed. Den løsning som TDC leverer via YouSee er ikke tilfredsstillende.
Ingen
Når du hverken vil have fra fællesantenne eller parabol er dine muligheder lig nul, for jeg kender ingen dansk leverandør af HD over nettet og udenlandske selskaber har højst sandsynligt ingen rettigheder til at sende til dig i Danmark
Anbefalet rating: informativ
Når du hverken vil have fra fællesantenne eller parabol er dine muligheder lig nul, for jeg kender ingen dansk leverandør af HD over nettet og udenlandske selskaber har højst sandsynligt ingen rettigheder til at sende til dig i Danmark
#2 Ja, det er mere eller mindre også min konklusion.
Fællesantenne = TDCs inhabile Yousee. Samme dag som de overtog antennenettet her i Fredericia, blev signalet dårligt. Antennekablet som går under vejen "knækkede" lige pludseligt. Yeah, right. Servicen blev dyrere og signaludfald er blevet hyppigere.
Parabol er ikke tilladt. Og det er vel ikke muligt at fange et ordentligt signal med en parabol på loftet med eternittag.
Fællesantenne = TDCs inhabile Yousee. Samme dag som de overtog antennenettet her i Fredericia, blev signalet dårligt. Antennekablet som går under vejen "knækkede" lige pludseligt. Yeah, right. Servicen blev dyrere og signaludfald er blevet hyppigere.
Parabol er ikke tilladt. Og det er vel ikke muligt at fange et ordentligt signal med en parabol på loftet med eternittag.
Hvilket tag du har er ret ligegyldigt (parabolen sidder jo over det og bruger det ikke til noget), med mindre du mener at gemme parabolen under taget? For så får intet signal...
Du kan købe sådan en "lille" hvid firkantet tingest i dag, i stedet for en stor skål. Ved ikke hvad de hedder, men de er pænere end en skål med LNB på.
Du kan købe sådan en "lille" hvid firkantet tingest i dag, i stedet for en stor skål. Ved ikke hvad de hedder, men de er pænere end en skål med LNB på.
Det er ikke tilladt ifølge miljøaftalen, eller hvad det nu hedder, at sætte paraboler og eller antenner op. Så er der jo kun loftet (Altså under taget.) tilbage til at placere en parabol. Men det skal vel være en kæmpe en.
Har du et link til sådan en "lille" hvid firkantet tingest?
Har du et link til sådan en "lille" hvid firkantet tingest?
Jeg har ringet til en Viasat-tekniker, for at høre om det var en mulighed med en >120cm parabol på loftet, og hvor godt signalet kunne blive. Det var ikke noget han ville anbefale. Jeg fortalte ham at det var nemlig ikke en mulighed at sætte den op udefor pga. lokalplanen. Til det kunne han oplyse at det var en EU-rettighed at have en parabol. Yes! Første gang EU er nyttig for mit vedkommende.
Så ringede jeg til min udlejer som også kunne fortælle at det var sandt, men at man skulle søge kommunen om tilladelse. Så er den sag jo afgjort.
Så ringede jeg til min udlejer som også kunne fortælle at det var sandt, men at man skulle søge kommunen om tilladelse. Så er den sag jo afgjort.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.