mboost-dp1

HJÆLP!!!

Gå til bund
Gravatar #1 - NioBe
9. sep. 2008 11:43
Ja, indrømmet. Nu sidder jeg altså her og piver lidt med god grund.
Jeg har fået til opgave at få en bærbar igang igen, da den ser ud til at have fået virus i sig... No problemo!!

Der er bare det... Den har fjernet: Kør, Jobliste, Administrer osv... Alt det vigtige man har brug for!!!!

Jeg har fundet virussen, men jeg kan bare ikke få lov til at slette den.
Jeg har ellers liiiiige formateret dyret, men af en eller anden grund blevet smittet igen fra min usb nøgle da min antivirus .o0(FFS!) ikke har gidet at finde virussen selv.

Har I en idé til at hvordan jeg fjerner den uden at jeg skal geninstallere?!?!
Gravatar #2 - mooboo
9. sep. 2008 11:45
Fejlsikret tilstand
Gravatar #3 - gnаrfsan
9. sep. 2008 11:45
Nogle antivirus programmer kan man sætte til at starte før windows kommer igang, for at benkæmpe sådan noget der. Måske kan dit?
Gravatar #4 - holmen
9. sep. 2008 11:46
Eller hvad med windowstast + r og så skriv control og så enter, så åbner kontrolpanelet,
Gravatar #5 - NioBe
9. sep. 2008 11:48
Fejlsikret tilstand har virussen også taget godt hånd om.. :(

#3 tror jeg ikke denne kan... sidder med firma'ets.. :S

Hvor heldig kan man være... der er ikke Windows tast på denne bærbare... og det er IBM! omg...!
Gravatar #6 - gnаrfsan
9. sep. 2008 11:51
CTRL+ESC = Windows tast
Gravatar #7 - NioBe
9. sep. 2008 11:53
Virker desværre ikke.. :/
Gravatar #8 - gnаrfsan
9. sep. 2008 12:01
Jeg ved sgu'de lige hvad du kan gøre udover at finde en boot CD eller diskette...
Gravatar #9 - Saxov
9. sep. 2008 12:03
CTRL-SHIFT-ESC (eller er det CTRL+ALT+ESC) => Jobliste..
Gravatar #10 - NioBe
9. sep. 2008 12:13
Ja har indset at det er umuligt, at få den til at køre igen... den virus er simpelthen for ond.. :( SUK!.... Nå det må blive en OM'ER! for mig...
Gravatar #11 - holmen
9. sep. 2008 12:14
Smid et tastatur med windows tast til via USB.
Gravatar #12 - gnаrfsan
9. sep. 2008 12:17
#11 Men selvom kontrol panel, jobliste mm bliver tilgængeligt, er det jo stadig ikke til at vide hvilken process, der låser filen.
Gravatar #13 - holmen
9. sep. 2008 12:30
#1 gav indtryk af at hun gerne ville have disse frem.

#1 Start ->
Programs ->
Accessories->
System Tools->
Systemm Restore (System gendannelse på dansk vist)
Og så gendan computeren til et tidspunkt før virus'en.

Det har lige hjulpet min kammerat med et problem der minder om det her.
Der var de før vænvte menuer også forsvundet.
Ved ikke om det var samme problem. (Han havde installeret et "codec" til en video-fil han havde downloadet...)
Gravatar #14 - Pernicious
9. sep. 2008 13:53
Lav en BartPE boot-cd med ny udgave af et antivirusprogram på, boot op på den og rens computeren. Alternativt kan du, hvis du ved hvilken virus det drejer sig om, sikkert finde en liste over hvilke filer den opretter hos en af antivirusproducenterne og så slette dem manuelt.

Der er vejledning til hvordan en Bart PE skive laves her: http://nu2.nu/pebuilder/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login