mboost-dp1

Hjælp! HD er RAW!

Gå til bund
Gravatar #1 - Fnk
30. dec. 2009 10:34
Hey derude.

Jeg har næsten lige købt en ekstern HD med 1TB rigtig fint :)
Dog er der selvfølgelig problemer.
Jeg har prøvet ALT! for at få den til NTFS Filsystem dog uden held!
Ved man kan højre klikke på "computer" også "adminsterer" også "diskhåndtering", derinde har jeg prøvet alt også! tror jeg har formateret den 8 gange!
Min første harddisk var det meget nemmere, der skulle den bare sættes til også virkede den.

Når det er jeg ber den om at formatere til NTFS, formatere den helt fint, men når den er færdig siger den bare noget hen af "kunne ikke formatere"

Det skal siges det er en IOMEGA --> Link til Harddisk

Håber virkelig en af jer kan hjælpe mig!

Tak på forhånd

fnk.
Gravatar #2 - Fnk
30. dec. 2009 10:35
Tror jeg kom til at poste den det forkerte sted, det underkylder jeg.
Gravatar #3 - Daniel-Dane
30. dec. 2009 10:37
Det er ok.

Har du prøvet med FAT32? Du kan også prøve direkte med diskpart. Lad mig lige skrive en hurtig guide.

EDIT:
Win+R -> cmd
diskpart
list disk
select disk # (# = disk nummer)
clean
create partition primary
format fs=fat32 quick
active
assign
exit

Prøv så med fs=ntfs.
Gravatar #4 - kimx
30. dec. 2009 10:37

Prøv om du kan på en anden PC
Gravatar #5 - Fnk
30. dec. 2009 10:41
Det vil jeg lige prøve #4.
Gravatar #6 - Fnk
30. dec. 2009 10:41
og tak #3
Gravatar #7 - Fnk
31. dec. 2009 13:15
Virker stadig ikke :S

Nogen der kan hjælpe :(((
Gravatar #8 - myplacedk
31. dec. 2009 13:20
Fnk (1) skrev:
Når det er jeg ber den om at formatere til NTFS, formatere den helt fint, men når den er færdig siger den bare noget hen af "kunne ikke formatere"

Det kunne være rart at vide præcist hvad den siger der er galt, men jeg har på fornemmelsen af det er et af de tilfælde, hvor faktisk ikke står noget brugbart.

Har du prøvet at lave mindre partitioner? Har du prøvet at oprette en ny partitionstabel først?
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
31. dec. 2009 13:36
Nu har jeg været inde og kigge på deres hjemmeside, og det ser ud som om, den skulle komme som NTFS når man køber den. Men det er en underlig fejl du oplever.

Prøvede du fra en anden computer?
Gravatar #10 - Daniel-Dane
31. dec. 2009 19:39
Yes. Du skrev, at du får en fejl, når du bruger min guide. Hvad står der præcist?
Gravatar #11 - Fnk
1. jan. 2010 12:22
Hej alle..

Undskyld jeg først ser jeres svar nu..

Men ja prøvede på en anden pc. og der gjorde den bare det samme.

Når det er jeg bruger din guide, går det fint til jeg skriver Create Partition primary, så loader den og skriver dette: Diskpart har fundet en fejl: Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/0-enhedsfejl. Kontroller systemets hændelseslogfil for at få yderligere oplysninger.

Så når jeg skriver format fs=fat32 quick, som der står i din guide, skriver den dette: FAT32 understøttes ikke for den valgte diskenhed. Vælg en anden filsystemtype, og prøv igen.

Når jeg så prøver med format fs=ntfs kontrollere den procenter men det tager noget tid...

Fnk

Gravatar #12 - Daniel-Dane
1. jan. 2010 12:34
Så ser det ud til, at drevet er ødelagt. Der er vel ikke knapper på den såsom skrivebeskyttelse m.m?

Prøv evt. at gå ind i loggen og skriv, hvad der står.

Fnk (11) skrev:
Når jeg så prøver med format fs=ntfs kontrollere den procenter men det tager noget tid...
Den burde slet ikke starte, da forrige trin fejlede. Huskede du "quick" i så fald?
Gravatar #13 - Fnk
1. jan. 2010 12:54
Ja okay glemte lige quick.. men det gør jeg nu.. så nu ser vi hvad der sker.

Hvad mener du med knapper?
Gravatar #14 - Fnk
1. jan. 2010 12:55
Men mener den siger fejl når jeg skriver fs=ntfs quick.

Men nu ser vi.
Gravatar #15 - Fnk
1. jan. 2010 13:01
Okay den er færdig med det, og som jeg sagde skriver den fejl:Diskpart har fundet en fejl: forkert parameter. Kontroller systemets hændelseslogfil for at få yderligere oplysninger.
Gravatar #16 - squad2nd
1. jan. 2010 13:14

Sådan skal en ny harddisk ikke opføre sig ligegyldigt hvad du end måtte have pillet ved i Windows. Returnér drevet til den forretning hvor du har købt det.

PS: Nu har jeg checket IOMEGA's produkt-webside - det ser ikke ud til at de har lavet nogen tools der kan bruges til at finde fejl på din harddisk. Det er også lidt ringe.

Gravatar #17 - Fnk
1. jan. 2010 13:28
Okay tak for det.
Jeg returner den næste uge.
Tak for jeres tid og hjælp, så skriver jeg herinde når det er :)

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login