mboost-dp1
Hjælp til køb af objektiv i Kbh
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kære newzer,
Jeg ved der findes alle mulige sjove typer herinde, så jeg tænkte på om jeg ikek kunne finde en der havde lidt foto gear viden og som er bosat i kbh.
Jeg hat set mgi lun på et objektiv på dba.dk, men sælger er bosiddende i i kbh, og vil ikke sende. Det er som sådan ganske ok, mit problem er blot følgende ..
For det første vil jeg rigtig gerne have "hands on" inden jeg køber objektivet, det er lidt svært, for jeg er bosiddende i det allermørkeste Sønderjylland, og har ikke just planer om at tage til hovedstaden.
Det andet problem, som jeg allerede har været lidt inde over, er at sælger ikke vil sende objektivet, så jeg har brug for en kjøffenhavnsk Newzer der kunne agere mellemmand ;)
Nå .. For lige at summe det op, så leder jeg efter en med lidt viden om fotogear, og som vil være mig behjælpelig med en handel af et objetktiv i kbh. Vedkommende skal sådan set blot prøve at bedømme om objektivet er i fornuftig stand, også skal han/hiun agere som afhenter og være villig til at smide objektivet i en god foret kasse og sende den til det mørke jylland.
Evt omostninger vil selvf blive dækket :)
Jeg ved der findes alle mulige sjove typer herinde, så jeg tænkte på om jeg ikek kunne finde en der havde lidt foto gear viden og som er bosat i kbh.
Jeg hat set mgi lun på et objektiv på dba.dk, men sælger er bosiddende i i kbh, og vil ikke sende. Det er som sådan ganske ok, mit problem er blot følgende ..
For det første vil jeg rigtig gerne have "hands on" inden jeg køber objektivet, det er lidt svært, for jeg er bosiddende i det allermørkeste Sønderjylland, og har ikke just planer om at tage til hovedstaden.
Det andet problem, som jeg allerede har været lidt inde over, er at sælger ikke vil sende objektivet, så jeg har brug for en kjøffenhavnsk Newzer der kunne agere mellemmand ;)
Nå .. For lige at summe det op, så leder jeg efter en med lidt viden om fotogear, og som vil være mig behjælpelig med en handel af et objetktiv i kbh. Vedkommende skal sådan set blot prøve at bedømme om objektivet er i fornuftig stand, også skal han/hiun agere som afhenter og være villig til at smide objektivet i en god foret kasse og sende den til det mørke jylland.
Evt omostninger vil selvf blive dækket :)
Jeg bryder mig ej heller meget om at man sælger den uden kvittering, det vækker en smule mistanke, det er derfor jeg gerne vil have en til at kigge på skidtet.
Når man så også ved, at man i Tyskland kan få et nyt af slagsen til knap 600€, så er prisen på 3200 for et objektiv uden kvittering også en smule skrap.
Men man har jo lov til at håbe på at det er en ærlig sjæl, man er vel (forhåbentlig) ikke dum nok til at cpr/Nem ID validere sig også sælge en stjålen vare :)
Når man så også ved, at man i Tyskland kan få et nyt af slagsen til knap 600€, så er prisen på 3200 for et objektiv uden kvittering også en smule skrap.
Men man har jo lov til at håbe på at det er en ærlig sjæl, man er vel (forhåbentlig) ikke dum nok til at cpr/Nem ID validere sig også sælge en stjålen vare :)
Jeg har stortset kun købt brugt - og jeg har faktisk kun fået en kvittering med en gang?..
My point being - jeg tror godt at du kan stole på ham :)
My point being - jeg tror godt at du kan stole på ham :)
Bachy (5) skrev:Når man så også ved, at man i Tyskland kan få et nyt af slagsen til knap 600€, så er prisen på 3200 for et objektiv uden kvittering også en smule skrap.
Har du et link. Det billigste jeg kan finde det til i Tyskland er omkring €1000.
Så billigt som objektivet er, ville jeg personligt bede om objektivets serienummer og så spørge politiet om det er meldt stjålet.
Enten det, eller også har det en defekt.
Jakob Jakobsen (7) skrev:Har du et link. Det billigste jeg kan finde det til i Tyskland er omkring €1000.
Jaa .. Problemet er man skal se sig for, de er kommet med en ny version der blot hedder Sigma 70-200mm F2,8 EX DG Makro HSM hvor den ældre model har et " II " i enden.
Men den gamle kan stadig fåes, dog var jeg lidt forkert på den, den koster 680€
Nå .. helt fejl tog jeg ikke, fandt det her til 589,95
Der står faktisk at du sparer penge, at VK-preis er 999€?
Hvad med Østrig? Jeg ved at det er længere væk, men en kollega har lige købt 5D Mk3 + BG og 3 ekstra batterier for 22.500 (inkl. fragt) :)
Der står faktisk at du sparer penge, at VK-preis er 999€?
Hvad med Østrig? Jeg ved at det er længere væk, men en kollega har lige købt 5D Mk3 + BG og 3 ekstra batterier for 22.500 (inkl. fragt) :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.