mboost-dp1

HTPC problem: Overfør video over længere afstande

Gå til bund
Gravatar #1 - karga
14. jul. 2008 20:57
Halløj

Jeg har mit mediecenter stående i stuen, der overfører videosignalet til tv'et på normal vis, men tænkte om det ikke var muligt at overføre det til de andre tv, i de andre rum også

Jeg har allerede en bluetooth fjernbetjening, så jeg kan styre mediecenteret fra de andre rum, men det bruger jeg kun til musik i øjeblikket

Jeg tænkte lidt på at få det proppet ned i antenneledningen, men aner ikke om det kan lade sig gøre.. på arbejdet har jeg hørt om en eller anden løsning, der bruges til tv-signal over længere afstande, men fik ikke fat i hvad det var

På forhånd tak for hjælpen :)
Gravatar #2 - BluepaiN
18. jul. 2008 21:17
Stream det trådløst.

Dog koster sådan nogle tunere nogle bobs. Der er én her.

Mindes at jeg engang faldt over et link/guide, der bl.a. dækkede hvordan man kunne streame det fra sit mediecenter og ud i hele hytten. Poster det lige, hvis jeg finder det.
Gravatar #3 - vandfarve
18. jul. 2008 22:04
Det hedder vist bare en mediecenter repeater. De kan fåes for omkring 2.000 kroner for de billigste, med og uden HDD osv.
Gravatar #4 - 3214N
19. jul. 2008 06:10
mediacenter extender?
Gravatar #5 - vandfarve
19. jul. 2008 14:15
#4 Bingo, det var det den hed! Jeg var ikke helt nærværende, da jeg skrev den forrige besked...
Gravatar #6 - karga
19. jul. 2008 18:25
Hmm hvor kan man købe sådan en sjover? Jeg kan se en del sider snakke om at man kan bruge sin xbox til det, men sådan en sjover ejer jeg ikke
Gravatar #7 - gentox
20. jul. 2008 08:36
Karga > Hvis du søger efter ordet på dvdpriser, kommer denne ret korte liste frem.
Der eksisterer helt sikkert flere på markedet, og disse 3 minder i betænkelig grad om hinanden :)

Der var så en enkelt til her.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420...

Men hvis det ikke er nødvendigt at overføre hele mediacenter brugerfladen, og kun streame video og lyd, kan udvalget udvides en hel del.
Gravatar #8 - karga
20. jul. 2008 11:33
Ah jeg søgte kun på edbpriser, men der fandt jeg ikke noget :)

Jeg har bare brug for at overføre lyd og billede, behøver ikke at kunne styre mediecenteret fra de fjernsyn også
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login