mboost-dp1
http://www.computerworld.dk/art/221507/windows-aeraen-er-slut-her-er-it-afdelingens-fremtid
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
OxxY (2) skrev:Hold da op, det er da nok en af de mest grimme og irriterende artikkel-formater jeg har set længe. Hvordan satan kan et computermagasin være tilfredse med at have noget der er SÅ grimt?
Hvis du bemærker kvaliteten af artiklerne så vil du opdage at de ikke er særlig kritiske der heller... :)
Jeg forstår ikke helt den her snak om at "PC'en er død" og det bliver en kææææmpe opgave for it-afdelingerne at følge med.
Det er jo ikke sådan så firmaerne går ud og finder nye programmer i hele organisationen bare fordi nogen vil bruge en iPad eller lignende. Programmerne bliver, efter min erfaring, nærmere flyttet til en centralt administreret løsning - VDI eller terminal server og måske endda webbaserede løsninger - som de forskellige klienter så kan koble op til.
Men det er jo ikke noget nyt, det er der mange virksomheder der har gjort i mange år. Den eneste forskel er at fx VMware skal udvikle klienter til deres View VDI til de forskellige platforme.
Vi har en (eller et par stykker faktisk) kunde hvor brugere længe har kunne bruge deres private enheder til at koble op til deres XenApp løsning. Men de har samtidig en politik om at it-afdelingen ikke skal bruge tid på OS'er der ikke er understøttet af Citrix.
Det giver nogle rimelig frie rammer for brugerne, men samtidig kontrol fra it-afdelingens side.
Det er jo ikke sådan så firmaerne går ud og finder nye programmer i hele organisationen bare fordi nogen vil bruge en iPad eller lignende. Programmerne bliver, efter min erfaring, nærmere flyttet til en centralt administreret løsning - VDI eller terminal server og måske endda webbaserede løsninger - som de forskellige klienter så kan koble op til.
Men det er jo ikke noget nyt, det er der mange virksomheder der har gjort i mange år. Den eneste forskel er at fx VMware skal udvikle klienter til deres View VDI til de forskellige platforme.
Vi har en (eller et par stykker faktisk) kunde hvor brugere længe har kunne bruge deres private enheder til at koble op til deres XenApp løsning. Men de har samtidig en politik om at it-afdelingen ikke skal bruge tid på OS'er der ikke er understøttet af Citrix.
Det giver nogle rimelig frie rammer for brugerne, men samtidig kontrol fra it-afdelingens side.
Magten (4) skrev:Jeg forstår ikke helt den her snak om at "PC'en er død" og det bliver en kææææmpe opgave for it-afdelingerne at følge med.
At PC'en er død er blevet et mantra mange steder specielt efter surface er kommet.
Det er dog primært nyhedssites der kører på med det mantra. Jeg har endnu ikke set nogen melde ud af det skifter alle deres maskiner ud med tablets.
#4-5
Forudsigelsen om PC'ens snarlige død er helt til grin.
Jeg kan godt forestille mig at en stor del af hr. og fru Jensen segmentet kan erstatte en PC med en tablet til lidt web surf, email etc..
Jeg kan godt forestille mig at en stor del af chefer kan erstatte laptop med en tablet til email, kalender etc..
Men:
- kontor ansatte
- udviklere
- system administratorer
- gamere
etc. vil ikke erstatte deres PC med en tablet - de vil muligvis supplere deres PC med en tablet.
Forudsigelsen om PC'ens snarlige død er helt til grin.
Jeg kan godt forestille mig at en stor del af hr. og fru Jensen segmentet kan erstatte en PC med en tablet til lidt web surf, email etc..
Jeg kan godt forestille mig at en stor del af chefer kan erstatte laptop med en tablet til email, kalender etc..
Men:
- kontor ansatte
- udviklere
- system administratorer
- gamere
etc. vil ikke erstatte deres PC med en tablet - de vil muligvis supplere deres PC med en tablet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.