mboost-dp1

HTX Linje-information.

Gå til bund
Gravatar #1 - Strauss
18. nov. 2009 21:56
Hej, er der nogen herinde fra Newz, der er i gang med en uddannelse, har været, eller bare ved noget om følgende linje?

Kommunikation og IT A / Engelsk A

Den overvejer jeg :-)
Gravatar #2 - MiniatureZeus
18. nov. 2009 22:11
Hvad vil du vide?

Gik på HTX i Køge 2008 (tror jeg nok) med samme som linjefag..
Gravatar #3 - JesperZ
18. nov. 2009 23:21
Jep, har selv har taget den. Hvad vil du vide?
Gravatar #4 - Caek of Doom
19. nov. 2009 09:03
Ja, jeg gik på Kom/it og engelsk linjen på HTX i Holstebro :)
Gravatar #5 - Tumleren
19. nov. 2009 09:11
Acid (3) skrev:
Jep, har selv har taget den. Hvad vil du vide?
Gravatar #6 - Strauss
19. nov. 2009 10:00
Hvad henholdsvis kommunikation og IT fagene går ud på :) Hvis i ved hvad jeg mener :)
Gravatar #7 - Caek of Doom
19. nov. 2009 10:02
Kommunikation/IT er ét fag...
Men det er meget forskelligt fra skole til skole hvad fanden man skal lave... xD
Gravatar #8 - Windcape
19. nov. 2009 10:05
Caek of Doom (7) skrev:
Men det er meget forskelligt fra skole til skole hvad fanden man skal lave
Ret meget endda.

Linjenavnene er typisk ret abstrakte, og man skal alligevel lave præcis det samme som alle andre gymnasiele uddannelser. Forskellen er et højere fokus (+ 1-2 timer om ugen) på den valgte linjes fokus.
Gravatar #9 - Tumleren
19. nov. 2009 10:14
I Komm.-/IT på vores skole har vi lavet meget med reklamer, brugervenlighed, design af brochurer, og vi er PT igang med projekt med et virtuelt museum. Vi har lavet en vejledning til noget Lauritz Knudsen hardware, en brochure til et trævarefirma, som blev fremlagt for en mand derindefra.
Det hele er meget fokuseret på hvordan man gør det i det virkelige liv - Hele processen med hvordan man går fra at møde sin kunde til hvordan man bliver enige om hvad kunden vil have og hvordan det skal udføres.
På første år og første halve år af 2.g var det mere teoretisk, hvor vi lærte om målgrupper, afsender, hvordan man skriver HTML, CSS, hvordan man bruger Dreamweaver, Photoshop og Illustrator.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
19. nov. 2009 14:28
#9 har haft samme undervisning som dig, dog med nogle andre opgaver.
Gravatar #11 - kinaholm
19. nov. 2009 14:52
Har også lavet noget lignende #9 på samme linje, i Frederikshavn.
Gravatar #12 - Windcape
19. nov. 2009 16:23
Tumleren (9) skrev:
Hele processen med hvordan man går fra at møde sin kunde til hvordan man bliver enige om hvad kunden vil have og hvordan det skal udføres.
På første år og første halve år af 2.g var det mere teoretisk, hvor vi lærte om målgrupper, afsender, hvordan man skriver HTML, CSS, hvordan man bruger Dreamweaver, Photoshop og Illustrator.
Jeg håber ikke det er datalogi eller datamatik der anbefaler folk at søge ind på bagefter så ;-)
Gravatar #13 - Strauss
19. nov. 2009 16:43
#11:

Interessant, første Frederikshavner jeg har set på Newz. Dit indlæg er yderst relevant, da jeg selv skal gå i Frederikshavn, hvis det er. :)
Gravatar #14 - kinaholm
20. nov. 2009 12:07
#13 - hvis du er virkelig skarp og vil fremad, så vælg gymnasiet istedet :P Det er i al fald min ærlige mening, hands down, så ville jeg have valgt gymnasiet, hvis jeg skulle starte forfra.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login