mboost-dp1

Hvad er den dummeste ting du nogensinde har købt?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
4. mar. 2010 11:09
Hej,

Sad og tænkte på, hvad den dummeste eller mest åndsvage ting man nogensinde har købt.
Det behøver ikke være noget med computer at gøre, men kan være alt muligt, som du har købt i dyre domme, og så har det ellers bare ligget og samlet støv eller du kun har brugt 1 pct. funktionaliteten..

Mit eget køb, var en Palm IIIc jeg købte da jeg var 14 år til 1.400 kr. fra laptops.dk.. Jeg gik i folkeskole og det eneste jeg kunne bruge den til, var lommeregneren og spille en demo af et eller andet åndsvagt ubådsspil, hvor man kun kunne spille i 30 minutter adgangen og affyrer én torpedo..
Grunden til at jeg købte den, var at en af eleverne i klassen over mig havde en Palm III, altså uden farveskærm, og så måtte jeg jo have en med farveskærm!
Tror kun at interessen for den holdt i 6 måneder eller noget, og bagefter lå den bare i sin originale kasse og samlede støv, indtil at jeg solgte den til en eller anden kvinde på Bornholm for 600 kr.. :P
Gravatar #2 - Systran
4. mar. 2010 11:11
...den sidste øl i går.

Har en kammerat, der downloadede hele Gramsespektrums album ned til sin iPod Touch på busturen på vej til Val Thorens - det stod ham i 1485 kr.

Da de kom derned, fandt han ud af, at hans værelseskammerater havde taget cd'en med!
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
4. mar. 2010 11:13
En vægttræningsmaskine til 6000.
Jeg havde overvuderet pladsen i huset, så den kunne ikke bruges fuldt ud og blev desværre kun brugt i omkring 10 timer, før den stod og samlede støv for til sidst at blive solgt igen.

I stedet går jeg 3 gange ugentligt på det lokale fitnesscenter for at forme min ølvom.
Gravatar #4 - Genzo
4. mar. 2010 12:11
købte sådanne nogle nyhedser leksioner for 3 år af 600 kroner stykket altså 1800, sælger overtalte mig rimelig hurtigt og da jeg ville fortryde var det forsent.

jeg har stadig bøgerne liggende i indpakket har aldrig kigget i dem
Gravatar #5 - Colapusheren
4. mar. 2010 12:15

Haha .. Gi' ham et dummeslag fra mig! :P
Gravatar #6 - Slettet Bruger [430624638]
4. mar. 2010 12:25
en fjernstyret skummissil affyringsbandit med webcam.

Var sjovt de første 20 gange med katten når man ramte den lige i panden..

ellers: nah
Gravatar #7 - Adagio
4. mar. 2010 13:19
Bøgerne der skulle bruges til min uddannelse. De få gange jeg kiggede i bøerne fandt jeg ud af at bøgerne ikke helt passede ind med virkeligheden (selv de simple eksempler i programmeringsbøgerne virkede ikke, hvis man fulgte eksemplerne), så jeg droppede hurtigt de bøger. De fleste af bøgerne var heller ikke noget man kunne bruge i mit arbejde
Gravatar #8 - zin
4. mar. 2010 13:30
En gryde.

Som om jeg æder andet end pizza, LOL.
Gravatar #9 - XorpiZ
4. mar. 2010 13:34
Hende skøgen jeg samlede op forleden. Jeg fik ikke brugt alle funktionerne desværre - og så var hun ret dyr.

Desuden præsterede hun at smitte mig med endnu en kønssygdom. Jeg troede ellers, jeg havde det hele allerede. Gonorre, klamydia, HIV/AIDS, you name it. Men nej!

Lægen kaldte det vist "kærlighed" eller sådan noget. Tror det er latin måske.
Gravatar #10 - LinguaIgnota
4. mar. 2010 13:35
Jeg gav engang 500 kr. for en lighter, der var formet som en pistol. Selvom jeg var 12 år gammel, så var den ikke cool i meget mere end 10 min. Og så kunne lortet ikke engang holde gas.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
4. mar. 2010 13:50
LinguaIgnota (10) skrev:
Jeg gav engang 500 kr. for en lighter, der var formet som en pistol. Selvom jeg var 12 år gammel, så var den ikke cool i meget mere end 10 min. Og så kunne lortet ikke engang holde gas.

Sådan en fætter var skyld i at vi, i 9. klasse, måtte sidde i en varm og lummer bus i 5 timer ved den dansk/tyske grænse, fordi en af mine idiot-klassekammeratter havde gemt den i buksekanten gangsta-style, da vi skulle pastjekkes...
Gravatar #12 - Colapusheren
4. mar. 2010 14:53
MW2 til PC .. Det ufattelig lidt gennemtænkte serversystem har ødelagt et ellers fantastisk spil!!
Gravatar #13 - Qw_freak
5. mar. 2010 00:01
En Laid Back opsamlings cd!

Så reklamen, Elskede Sunshine reaggae, og bakerman remixed og tænkte, "den skal jeg da lige ha"..

Mage til lorte cd skal man lede længe efter!

Not going to fool me twice!
Gravatar #14 - Dreadnought
5. mar. 2010 00:40
En "lavalampe" med en tornado af små sorte plastikkugler. Den var fancy i et par dage indtil den konstante summen fra motoren gik mig på nerverne.
Gravatar #15 - Clauzii
5. mar. 2010 01:27
En fuldforkromet nøddeknækker til jul. Den knækkede ikke nødder, men knækkede selv - på en simpel valnød.

Ubrugeligt sh.. ;)
Gravatar #16 - Woller
5. mar. 2010 03:02
den første pakke smøger
Gravatar #17 - arne_v
5. mar. 2010 03:19
SlettetBruger (6) skrev:
Var sjovt de første 20 gange med katten når man ramte den lige i panden..

Pas nu på ikke at misser en dag har inviteret sin langt-ude-fætter stribet misser fra Bengalen på besøg !

:-)
Gravatar #18 - Kris
5. mar. 2010 07:30
Min tidligere bærbar. Medion - så behøves jeg vidst ikke sige mere.
Gravatar #19 - reefermadness  
5. mar. 2010 08:16
Might and magic 9.. Købte det for mine surt optjente lommepenge da jeg var 13-14 år, spillede det i fem minutter.. største skuffelse i mit liv
Gravatar #20 - BurningShadow
5. mar. 2010 08:18
Min første computer. Seriøst jeg skulle aldrig have gjort det.
Gravatar #21 - D_V
6. mar. 2010 14:20
windows xp licens...

Gravatar #22 - Windcape
6. mar. 2010 14:25
Core JavaServer Faces, Second Edition.

Og en række andre ubrugelige bøger som et led i mit studie. De fleste skrevet at forfattere med absolut nul viden omkring andre teknologier, og tit manglerende viden omkring de teknologier de rent faktisk skriver om.

De er sikkert fine at læse for folk som arbejdet har arbejdet med andet, men for folk som har er det fustrerende dumhed på tekst.
Gravatar #23 - Systran
6. mar. 2010 15:19
Jo, nu skal I filenfuckme høre. Jeg var nemlig til galla i går på mit gymnasium, og der sælger de likvider i vide mængder. Så Søren Holm skulle da selvfølgelig ikke benytte sig af tilbuddet: 5 MOKAI for 100 kr., men gange med 10 og have 50. Ja, 50.

Jeg drak naturligvis ikke dem alle sammen selv, men kylede om mig med hvide dåser med hyldeblomster. Da de så var væk, købte jeg da lige 25 til.

75 Mokai, 1500 kr. Også en slags tilbud. Og også en måde at bruge sine penge på.

Jeg kan ikke engang lide det...
Gravatar #24 - Slettet Bruger [430624638]
6. mar. 2010 15:57
#23... You discust me.

Gravatar #25 - laspe18
6. mar. 2010 16:33
50 pingvin stænger fra tyskland i sådan en firkantet plastikæske, puha min mave.
Gravatar #26 - Damsgaard
6. mar. 2010 16:43
Et webkamera til cirka 800 kr. for nogen år siden, fordi jeg mentet det kunne være mega grine og se dem jeg chattet med.. Brugte det måske max en time..
Gravatar #27 - MiniatureZeus
6. mar. 2010 16:59
Damsgaard (26) skrev:
Et webkamera til cirka 800 kr. for nogen år siden, fordi jeg mentet det kunne være mega grine og se dem jeg chattet med.. Brugte det måske max en time..

Kender næsten ingen som bruger deres webcam regelmæssigt..
Personligt synes jeg det er irriterende at modparten kan se, hvad jeg foretager mig mens jeg snakker med personen.. Tror også det er derfor at 3G video ikke blev så stort som det blev spået dengang det kom..
Gravatar #28 - gnаrfsan
7. mar. 2010 00:21
Jeg har købt så meget dyrt, ubrugeligt lort at jeg ikke ved, hvor jeg skal starte. Men så nupper jeg en random. Fujitsu Siemens PocketLoox 610 til 4500 kr, som jeg tabte efter et par måneder, og det var nok til at smadre den.
Gravatar #29 - Norrah
7. mar. 2010 00:42
Har virkelig roddet mine ting igennem for at finde noget jeg er utilfreds med..

Men jeg kan virkelig ikke komme på noget..?

Det tætteste jeg kan komme er da jeg var ung i en sommerferie kun måtte købe slik 3 gange på turen.. hvorpå jeg brugte min ene gang på en slikepind... lidt surt da de andre i 30 graders varme købte is. Ikke så god som nogle af de andres, men jeg prøvede da i det mindste!
Gravatar #30 - squad2nd
7. mar. 2010 01:16
Den dummeste ting jeg nogensinde har købt må da være en licens til Windows M.E.

Efter dén omgang, har jeg ikke vrikket med et øjenbryn når folk har sagt de kører med en ulovlig Windows licens.
Gravatar #31 - markjensen
7. mar. 2010 01:36
En lyskæde til pakkeleg. Jeg troede den kostede 15 kr, men der stod altså 150.
Gravatar #32 - Caek of Doom
7. mar. 2010 10:34
Din mor.
Gravatar #33 - vandfarve
7. mar. 2010 10:37
En newz.dk-konto med en superbruger, 100+ mails, epic trolling-kit og super karma.
Gravatar #34 - mvoigt27
7. mar. 2010 11:04
#33 Troede lige det var terracides konto da du skrev epic trolling-kit, men.... så slutter du af med super karma....
Gravatar #35 - Ndrskv
7. mar. 2010 11:31
En fransk hotdog købt i Brændegårdshaven på Bornholm, da jeg var på tur derovre i 7. klasse... Føj, for et stykke nedern fast food... Lille mig beder pænt om en fransk hotdog med fransk dressing i... Sure nedturskost bag disken vrisser noget om at det kan jeg ikke få... De har kun med ketchup OG fransk dressing..???...??? Jeg er jo sulten og må acceptere hendes herreklamme tilbud. Hun åbner en kummefryser, tager en vitawrap-indpakket pølse i fransk hotdogbrød op, pakker ud og smider 2 min. i en mikroovn... ØV! Det ringeste jeg nogensinde har brugt 20,- på... Og jeg har Sussi & Leo - The roadshow DVD'en derhjemme...

EDIT: Hov... Kom lige i tanke om en G-Star uldjakke til 1.500,- jeg købte fordi jeg synes den var vildt lækker... Gad ikke prøve den... Og har for vane at smide kvitteringer væk i samme sekund jeg får dem.
BTW, nogen der vil købe en kun-brugt-5-gange G-Star uldjakke i sort. Størrelse 2 numre mindre end hvad jeg bruger... Giv et bud...
Gravatar #36 - fidel
7. mar. 2010 11:43
En over-prized t-shirt fra SATS, da jeg en dag havde glemt at tage en med selv. Efter første vask krøb den til ukendelighed, så jeg har kun haft den på en gang :(
Gravatar #37 - zin
8. mar. 2010 09:37
#33: Terracide har, til tider (grundet nyhedsindsendelser og de sjældne gode indlæg han laver) haft super karma - ratingmæssigt. :-)

#TOPIC:
Underbukser. Hvad fanden er der godt ved dem?
Gravatar #38 - madeinrussia
8. mar. 2010 09:50
Hvad med da jeg af en perker(her må det gerne stå)mobil forretning købte en mobil til 500kr, som jeg så checkede alt på.. På vej hjem ringer den og højtaleren er i stykker. :(

Gæt om perkeren nogensinde har hørt om mig? og om jeg fik en kvittering sådan et sted?
Gravatar #39 - MiniatureZeus
8. mar. 2010 09:53
#38 Er det ikke din egen skyld.. Købe en mobil i en mobilforretning, og ikke få en kvittering, så kan man vidst sige sig selv, at der er noget galt..
Gravatar #40 - madeinrussia
8. mar. 2010 10:16
#39 Jo, det er også det dummeste jeg har købt >.< ?
Du behøver ikke at fortælle mig hvis skyld det var..ligesom jeg ikke fortæller dig at det er din egen skyld du købte en pda :p ?

Som sagt var det en indvandrer, så telefonerne var brugte.

Og skulle bruge den hurtigt, så tog en genvej..

Har også engang købt en oplader bare fordi jeg var i kbh og ikke havde strøm på mobilen. >.<
Gravatar #41 - Fjolle
8. mar. 2010 10:57
madeinrussia (40) skrev:
Har også engang købt en oplader bare fordi jeg var i kbh og ikke havde strøm på mobilen. >.<

Næste gang skal du bare gå ind på et hotel og sige at du har glemt din oplader på dit værelse :)
Gravatar #42 - siliankaas
8. mar. 2010 11:05
laspe18 (25) skrev:
50 pingvin stænger fra tyskland i sådan en firkantet plastikæske, puha min mave.

Jamen det har du da ellers gjort flere gange, så den holder ikke... :D

Gravatar #43 - DiZaster
8. mar. 2010 11:09
Fjolle (41) skrev:
Næste gang skal du bare gå ind på et hotel og sige at du har glemt din oplader på dit værelse :)

Huh? Explain please.

Dummeste ting jeg har købt. Dem er der mange af, og størstedelen skyldes delvis branderter :-)

Men alt fra en bilmotor til 21K, en kæmpe campingvogn til 14K (Med 2 andre dog, da den skulle shines op til festival besøg osv.), og selvfølgeligt ærgede jeg mig altid når man havde smidt flere tusinde efter sprut i byen :-/
Gravatar #44 - Fjolle
8. mar. 2010 11:22
Mobilopladere er den mest glemte ting på hoteller, så de har som regel en kurv med diverse glemte opladere.
Gravatar #45 - DiZaster
8. mar. 2010 11:44
Fjolle (44) skrev:
Mobilopladere er den mest glemte ting på hoteller, så de har som regel en kurv med diverse glemte opladere.

Dvs. du mener at de blot giver dem til tilfældige udefrakommende personer? Hvis ja, hvilke hoteller er det?

Spørger da de fleste hoteller som jeg har boet på sælger opladere, omformere osv., og du kan ikke smide dem på dit værelse med mindre du kan værelsesnummer + gæstens efternavn.

Du kan dog på mange hoteller låne en omformer / lader, såfremt du er gæst eller associeret med en af hotellets gæster :-)

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login