mboost-dp1

Hvad gør man ved naboen der spiller?

Gå til bund
Gravatar #1 - helsinghof
22. dec. 2007 21:16
Argh, er fandeme så træt af vores underbo...

Gennem de to år han har boet i ejendommen, har han spillet musik (HØJ musik) næsten hver weekend. Nogle uger også i hverdagene, og til midt om natten...

Nu har han efter adskillige klager og skriftlige advarslet, fået at vide at han skal flytte hurtigst muligt: Resultat = han giver den lige EKSTRA meget gas inden han skal flytte.

Hvad fanden kan man gøre? Er ved at blive sindsyg af det, og har mest lyst til bare at flytte...
Gravatar #2 - MiniatureZeus
22. dec. 2007 21:19
Har samme slags underbo, og umiddelbart er der vidst intet at gøre...
Gravatar #3 - rackbox
22. dec. 2007 21:22
#1 du må leve med det :(
Gravatar #4 - Norrah
22. dec. 2007 21:23
#3 jeg ville købe nogle større højtalere end hans og sætte den sidste SOAP cd på.
Gravatar #5 - Azuria
22. dec. 2007 21:24
Damen havde en tilsvarende gut på kollegiet... Der lykkes det mig gentagne gange at slukke for strømmen. :)
Prøv om du ikke kan finde en løsning i den retning ;)
Har i ikke en hovedsikrings boks et sted?
Gravatar #6 - Azuria
22. dec. 2007 21:25
Hust at det måske ikke kan være helt lovligt, så bed om hans tilladelse først. :p
Gravatar #7 - fidomuh
22. dec. 2007 21:42

Eh?

*Stating the obvious*

"Ring til politiet" ....?

Det er rent faktisk forbudt ved lov og han kan sigtes for stoej-forurening og at "forstyrre freden" .. :)

Hvis han har gaester, saa er det jo oplagt at ringe til politiet og give den en ekstra tand ogsaa..
Gravatar #8 - rackbox
22. dec. 2007 21:44
#7 svjv er det kun ulovlit "for åbne vinduer"
Gravatar #9 - rackbox
22. dec. 2007 21:44
...og jeg staver som en brækket arm
Gravatar #10 - fidomuh
22. dec. 2007 22:03

Nopes, du maaler ikke ulovligheden efter om vinduerne er aabne.. Fx kan jeg snildt, herhjemme, yde et lydtryk der ville goere alle min naboer ekstremt sure..

Derfor maaler man, sjovt nok, efter hvor mange der generes af det.. :)

Ellers kunne jeg jo fylde mit hus op med 21" basser, saette dem alle til at hamre metallica afsted og saa tage paa ferie.. :P
Gravatar #11 - Scherlund
22. dec. 2007 22:14
#10 Har du nogen kilde på det. For jeg mener, som #8, at så længe man holder døre og vinduer lukkede så kan politiet ikke gøre andet end at bede dig pænt om at skrue ned.

Kan sagtens se problematikken i at en idiot skruer op for anlægget og så ellers tager på ferie.
Gravatar #12 - fidomuh
22. dec. 2007 22:23

... Er det ikke nok at politiet beder ham skrue ned?

Han bliver selvfoelgelig ikke sigtet hvis der staar 10 bedstemoedre og tuder, men hvis en hel boligblok samtidigt ringer til politiet, saa er det nok noget helt andet..

Han bliver naeppe slaebt med paa stationen, men i sidste ende saa kan han sigtes for at forstyrre freden..
Stoej-forurening kan du sigtes for, ved at koere rundt i din bil med et stort anlaeg inde i bilen, saa mit gaet er at det samme er gaeldende ved din lejlighed..

Alternativt saa kan boligforeningen ogsaa vaelge at melde ham til politiet for bevidst at "terrorisere" naboerne..
Chikane, etc..

Masser af muligheder, bottom-line:
Ring til politiet.

( Jeg vil gerne paapege at jeg har haft rimeligt frekvente besoeg af politiet i forbindelse med at se film / holde fest :P )
Gravatar #13 - rackbox
22. dec. 2007 22:33
Klagevejledning fra Herning kommune: http://www.herning.dk/Borger/Bolig/Klage%20over%20...
Gravatar #14 - rackbox
22. dec. 2007 22:36
Gravatar #15 - The-Lone-Gunman
23. dec. 2007 00:56
Tag en ramme under armen og tilslut dig festen?
Gravatar #16 - themuss
23. dec. 2007 01:04
Du må larme lige så tosset, du vil, så længe det er for lukkede døre og vinduer.
Gravatar #17 - fidomuh
23. dec. 2007 02:01

Aha? Saa naar politiet kommer og siger du ikke maa, hvad saa? :)
Gravatar #18 - MiniatureZeus
23. dec. 2007 08:59
Ja, så har han jo åbnet døren, for at tale med politiet, uden at skrue ned vel og mærke, og så er det jo ikke lovligt mere! o_O
Gravatar #19 - themuss
23. dec. 2007 11:35
#17 Ja så viser du politiet at døre og vinduer er forsvarligt lukkede og så skal de gå igen.

Du tror måske, de har ret til at anholde dig for at spille højt musik?
Gravatar #20 - fidomuh
23. dec. 2007 11:44

Nej, tilgengaeld saa ved jeg at politiet har ret til at bede en skrue ned :)

Det hjaelper nok heller ikke paa hans "sag" at han allerede er blevet smidt ud af boligblokken, netop pga larm og stoej :)

Saa naar politiet beder dig skrue ned og du saa siger "NAEH! Jeg har ret til at genere alle dem jeg har lyst til", hvad tror du saa politiet siger ?
Gravatar #21 - themuss
23. dec. 2007 11:46
Heh, jamen jeg siger bare, hvad politiet på Frederiksberg siger. Hvis man har lukkede døre og vinduer, er der intet, de kan gøre ved støjen.

Så må man igennem at klage til boligforening/andelsforening etc. og på den måde få personen til at holde op med at spille musik i ejendommen (ved at få ham/hende smidt ud).
Gravatar #22 - fidomuh
23. dec. 2007 11:50

Hehe, han er jo allerede smidt ud..

Hvis du modsaetter dig at skrue ned, saa er det jo op til politiet at vurdere om det kan kaldes chikane..

Nu ved jeg ikke hvor meget han reelt larmer, men hvis han larmer "nok", saa kan jeg snildt se lovhjemmel for at han bliver sigtet for at forstyrre freden eller stoej-forurening :)

Men jeg er ikke advokat, jeg gaar bare ud fra at det ikke er lovligt at genere en hel boligblok 24/7 :D
Gravatar #23 - themuss
23. dec. 2007 11:58
Hehe, han er jo allerede smidt ud..
Ja #1 må bare holde ud ;)

Altså så vidt jeg forstå, så kan man ikke sigte ham for at forstyrre den generelle ro og fred (eller hvad det lige præcis hedder), når han larmer i sin egen lejlighed.

Hvis han holder gårdfest med sine venner, så er det selvfølgelig en anden sag.
Gravatar #24 - fidomuh
23. dec. 2007 12:06

Myeh, jeg tror nu heller ikke at politiet kommer og sigter ham med det samme, men hvis det er hver dag?
Og der staar en hel boligblok og klager til politiet..?

Men ja, i sidste ende saa kan han jo altid proeve at se om politiet kan hjaelpe og ellers maa han bare holde ud :)
Gravatar #25 - squad2nd
23. dec. 2007 13:04
#1 Smør hans dør ind i afføring!
Gravatar #26 - engfeh
23. dec. 2007 14:46
Videreudvikling af #25:
Køb 4 monster-subwoofere, nogle forstærkere og en tonegenerator, ret dem mod hans lejlighed, find "The Brown Note" og sæt den på for fuld hammer.
Barrikader lejligheden og tag på en to ugers ferie langt, langt væk...
Gravatar #27 - engfeh
23. dec. 2007 14:48
Hvis du er rigtig ond barrikaderer du også hans lejlighed - mens han er derinde...
Gravatar #28 - squad2nd
23. dec. 2007 15:19
#1 Jeg har fået en fed ide!
Find ud af hvor han er henne nytårsaften m.m... hvis han kommer fuld hjem, så få fat i ham... tag noget stærkt lim og fyr det en omgang rundt på toppen af en åben ølflaske... så bliver hans læber klæbet fast...

Endnu bedre... hvis han falder om og er fuld udenfor... træk bukserne ned og pis og skid på ham!!! Og læg billederne ud på nettet
Gravatar #29 - holmen
23. dec. 2007 16:10
#1 Er du større og stærkere end din underbo?
Gravatar #30 - MiniatureZeus
23. dec. 2007 16:21
#28 Nu begynder det at bevæge sig over på kanten af det ulovlige tror jeg... for ikke at sige klamme også!
Gravatar #31 - UpDownloading
23. dec. 2007 17:03
Jeg fandt lige en link som omhandler dette problem :)

http://dklf.dk/rettigheder/_rettigheder/Stoejgener...
Gravatar #32 - squad2nd
23. dec. 2007 17:16
#31 Det link opfordrer til at 'snakke om tingene'.
Der skal ikke snakkes om tingene... det ligger lige for. Det glæder mig faktisk at se at de fleste Newz.dk brugere går ind for hævnangreb! :-P

"Newz.dk - Nøgleordet er handling!"
Gravatar #33 - holmen
23. dec. 2007 20:21
Selvtægt er veltægt.
Gravatar #34 - squad2nd
23. dec. 2007 21:12
#30 BEVIS! Jeg fucking VIDSTE det var effektivt:

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article371989.ece
Gravatar #35 - themuss
29. dec. 2007 18:47
HEY jeg ved hvad du skal bruge....

http://en.wikipedia.org/wiki/Long_range_acoustic_d...

Carl Gruenler, [....], says that being within 100 yards (90 m) of the device is extremely painful, but its use should be limited to 300 yards (270 m) to be effectively used. He concedes that the device is powerful enough to cause permanent auditory damage, but that it is only meant to be used for a few seconds at a time.

Så kan han lære det
Gravatar #36 - helsinghof
29. dec. 2007 18:57

Ouh yeah, det er da sådan en jeg skal bytte mine julegaver til!!
Gravatar #37 - myplacedk
29. dec. 2007 19:51
Jeg havde et lignende problem, hvor jeg også prøvede politiet. De sagde at høj musik i hjemmet ikke var noget de kunne gøre noget ved, men hvis et vindue el. lign. bare står på klem, og støjen er høj nok, er det gade-uorden.

Så gik jeg ned for at kigge, og der stod faktisk noget på klem. Jeg ringede igen, og de sagde de måske ville kigge på det hvis de fik tid og gad. Det gjorde de åbenbart ikke.

Boligforeningen mente ikke at sådan en pæn ung mand og hans narko-venner kunne give nogen form for problemer.

Løsning: Jeg flyttede, med støjen som en af de primære årsager.
Gravatar #38 - squad2nd
29. dec. 2007 20:58
#37 Var det dig?
Gravatar #39 - Dreadnought
29. dec. 2007 21:35
Hvad gør man ved naboen der spiller?

Man tager sit baseballbat og banker på døren.
Gravatar #40 - bjerh
29. dec. 2007 21:36
#14.. freaky.. :\
Gravatar #41 - madeinrussia
29. dec. 2007 23:34
Er der ikke noget med man bekæmpter ondt med ondt, og er der ikke noget der hedder at højtalere aldrig er for store?..

overvej lige en "junky" underbo der får lov til at høre QUEEN top 10 en hel nat.. og hvem skulle brokke sig? dit vindue er jo lukket `;) ( at du så har lagt dine højtalere ned, siden loven intet om :)
Gravatar #42 - TullejR
29. dec. 2007 23:38
Her er hvad du gør: Du kontakter dit nærmest PA-udlejningsfirma, og beder om nogle bundkasser med et caradoidt udbredningsmønster, og retter dem så direkte mod idioten.
Gravatar #43 - fidomuh
29. dec. 2007 23:52
Hvis det er, saa har jeg et rimeligt stort PA-anlaeg i min stue som jeg gerne vil stille til raadighed :P

4 x 15" basser burde nok kunne ryste ham lidt om oererne :P
Gravatar #44 - holmen
30. dec. 2007 00:44
Jeg holder på den med battet. Brug evt. en machete. Økser skal man heller ikke gå af vejen for...
Gravatar #45 - Saxov
30. dec. 2007 15:08
Hvis nu du "taber" en sten igennem hans rude, så er vinduet vel teknisk set åbent, ikke.. ?
Og så er hans støj gade uorden, ellers kan du kontakte APG, og sige du har mistanke om pirat musik, eller KODA og sige at han holder offentlig koncert, og om han har betalt afgift.. :P
Gravatar #46 - holmen
30. dec. 2007 16:26
Gravatar #47 - helsinghof
30. dec. 2007 18:02
MWUAHAHAH, jo det er mig... Eller - fæler i hvert fald lysten melde sig!

Bare ligge en revolver og spørge om han har set deerhunter!
Gravatar #48 - myplacedk
30. dec. 2007 19:00
Arh hvad, hvor har jeg haft lyst til det. Men hvis det ikke hjælper at være høflig, plejer det at hjælpe hvis de kan se at jeg har lyst til det. :)
Gravatar #49 - themuss
31. dec. 2007 00:34
GO AHEAD NICKY!!!!
Gravatar #50 - punctilio
4. jan. 2008 13:13
jeg havde også en der boede over mig på et kollegiet, han spillede så højt at alt inde på mit værelse rystede, en dag fik jeg nok så jeg gik ud i el skabet fandt hans værelse nr og slukkede for strømmen. Det gjorde jeg 2 gange også stoppede han.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login