mboost-dp1

Hvad ønsker i jer til jul?

Gå til bund
Gravatar #1 - Nytz
13. dec. 2009 13:39
Så hvad ønkser/køber i til jul?

Indtil videre har jeg fundet frem til:
Logitech Z-2300 Speakers
L4D2
Tøj
ATI 5890
Gravatar #2 - cyandk
13. dec. 2009 13:40
Har allerede fået min gave så jeg er glad, mangler ikke mere :D

Den her satan

Så må jeg selv købe nogle DX11 kort i det nye år :)
Gravatar #3 - slemmebirk
13. dec. 2009 13:41
Fik os en kombineret jule/fødselsdagsgave som var en lakering af bilen, så jeg er glad og tilfreds.. Af resten af familien har jeg ønsket mig tøj :)
Gravatar #4 - Systran
13. dec. 2009 14:00
Penge, naturligvis, en ny telefon, Roskilde Festival-billet, og alt muligt praktisk gøjl, der giver et godt grundlag for snart at flytte hjemmefra (når eller hvis man bliver student hehe).

Ellers er penge altid det alt overskyggende ønske.

Fik dog en kvali-regnjakke for et par uger siden, jeg har ikke behov for at blive overrasket juleaften, så derfor fik jeg en ny jakke af min mor, da jeg stod og havde brug for den, da jeg har smidt min anden væk. Den gør nu engang mere gavn på kroppenen under træet hele december :)
Gravatar #5 - themuss
13. dec. 2009 14:08
Fred i verden og mere kærlighed til alle!
Gravatar #6 - Systran
13. dec. 2009 14:58
Og en nat Chantal Mouffe. Fantastisk kvinde!
Gravatar #7 - MiniatureZeus
13. dec. 2009 15:01
Ønsker mig primært penge, men da ingen i min familie giver penge til jul, så bliver det nok noget tøj og køkkengrej som jeg kan åbne juleaften. Hvilket også er helt fint. Og da jeg havde fødselsdag i går fik jeg også en del penge, som jo så skal bruges på ny computer (forhåbentlig ikke) i stedet for nyt fjernsyn..
Gravatar #8 - Norrah
13. dec. 2009 15:50
Ville ønske at min Magic mouse snart ville komme.. Har kun haft den i bestilling siden den blev annonceret.

Måske lidt bestik i samme serie som den jeg har.
Lidt porcelæn!

Nogle ting som jeg allerede har, som jeg så kan få flere af med andre ord. Tøj skal de ikke købe, da jeg selv vælger, og jeg køber stort ind her til januar udsalget.

Er ikke ret god til de her lister :)

Måske en reperation af min skærm.
Gravatar #9 - Magten
13. dec. 2009 15:57
Har primært ønsket mig køkkengrej og nogle andre småting til lejligheden.. Gider ikke ønske mig HW, det vil jeg selv købe, ellers får jeg bare noget forkert :)

Min egen julegave til mig selv blev en Pioneer DEH-P5100UB headunit :D
Gravatar #10 - terracide
13. dec. 2009 16:32
At blive fri for Jul...
Gravatar #11 - Windcape
13. dec. 2009 16:37
terracide (10) skrev:
At blive fri for Jul...
Hvis vi bare kunne nøjes med maden :-)
Gravatar #12 - Norrah
13. dec. 2009 16:41
Er egentlig ret ligeglad med hvad jeg modtager, syntes det er langt federe at give.
Gravatar #13 - Sir Night
13. dec. 2009 16:52
et godt huse til lej men det skal ikke lige på en trafikkevej og der skal ikke være nogle naboer i nærhed. også et spil jeg ikke kan få
Gravatar #14 - Daniel-Dane
13. dec. 2009 18:12
Jeg har intet ønsket mig, da jeg ikke føler, at jeg mangler noget.
Gravatar #15 - Dreadnought
13. dec. 2009 18:32
Norrah (12) skrev:
Er egentlig ret ligeglad med hvad jeg modtager, syntes det er langt federe at give.

Du er hermed inviteret til jul sammen med mig. :D
Gravatar #16 - Norrah
13. dec. 2009 18:53
#15 Mener det skam, elsker at bruge tid på at finde gode gaver.
Det er fedt at finde en ting man bare ved vil gøre en anden person glad.
Jeg glæder mig mere til at se dem pakke gaven op, end jeg gør på at modtage pakker selv.

Men hvor bor du da?
Og jeg er vegetar, så gør klar!
Gravatar #17 - Magten
13. dec. 2009 18:58
Norrah (16) skrev:
En juleaften uden svin og fugl på bordet? No way! Så hellere undvære gaver :D
Gravatar #18 - LinguaIgnota
13. dec. 2009 19:42
Norrah (16) skrev:

Vi kan ikke være venner mere, dit perverse svin. Dét havde jeg sgu alligevel ikke troet om dig.
Du kan gøre klar. ...klar til en hatecrime, kødfornægter!

Og for at tale om noget helt andet, der på ingen måde relaterer til det ovenstående: Er der nogen der ved hvordan, man laver en brevbombe?
Gravatar #19 - Norrah
13. dec. 2009 19:45
Spiser lidt kylling i ny og næ.
Så er kun 6/7 vegetar.
Gravatar #20 - DiZaster
13. dec. 2009 19:46
LinguaIgnota (18) skrev:
Er der nogen der ved hvordan, man laver en brevbombe?

Sådan her måske?

Gravatar #21 - terracide
13. dec. 2009 19:50
#20:
Thermite er ikke en bombe...den første del af guiden:

Hvad de andre ting angår, så er de gode opskrifter på selv at komme til skade under fremstilling..so by all means, slå jer løs 0:)
Gravatar #22 - LinguaIgnota
13. dec. 2009 19:54
Norrah (19) skrev:
Så er kun 6/7 vegetar.

Kylling er noget nær det eneste dyr, jeg ikke æder. Jeg plejede at spise kylling i store mængder, indtil DR2 var så uvenlige at sende en dokumentar om industrikyllingers forhold. Vidste du, at der må gå over 9000 (ja, okay, jeg husker så ikke lige det præcise antal) kyllinger pr. kvm.? Vidste du, at når de fremavlede mutantkyllinger vokser op, så sker det i så højt tempo, at deres små skællede ben ikke kan følge med, hvorfor de kommer til at ligge i deres eget pis med kemiske brandsår på benene til følge? Selv hvis de små svin kunne rejse sig, så ville der ikke være plads til andet end at skide og æde.

Da det nærmest er umuligt at opstøve en fritgående kylling i supermarkederne, så måtte jeg droppe fjerkræet. Og så er jeg holdt op med at tænde for tv'et, uden først at checke tvguide.dk. De skal fandeme ikke hav lov til at ødelægge min fornøjelse ved okse og svin!
Gravatar #23 - holmen
13. dec. 2009 19:58
Logitech G9x
Bukser
Indesko
Flonel sengetøj i ekstra længde (220 cm)
Kontanter
Arbejdshandsker

Synes det er svært at finde på ønsker, og det bliver ikke lettere når fødselsdagen er 8 dage før jul.

Nu har jeg tænkt lidt over det, og det kunne være jeg skulle ønske mig et reb. Man ved aldrig hvornår man skal bruge sådan et. Så kan det ligge bag i bilen, sammen med handskerne.
Gravatar #24 - noramskull
13. dec. 2009 20:07
Jeg ønskede mig en hvid jul.

Og det ønske gik i opfyldelse sidste lørdag.

Jeg anede ikke hvad jeg lavede i flere dag bagefter :D
Gravatar #25 - Caek of Doom
13. dec. 2009 20:10
Left4Dead2.
Og en æggekoger.
Gravatar #26 - Norrah
13. dec. 2009 21:02
#22 Ja det er ihvertfald ikke af etiske årsager at jeg ikke spiser kød.
Gravatar #27 - gentox
13. dec. 2009 22:12
Har ingen ønsker, det jeg har lyst til køber jeg, længere er den ikke.

I det hele taget kan jeg ikke rigtigt se meningen med at give gaver til jul, da det ikke er noget den kristne tro har påtvunget os, så hvordan det har kunnet udvikle sig til det det er i dag, finder jeg mildest talt besynderligt.

Hvis vi endelig skulle fejre noget, var det vel solhverv, som falder et par dage tidligere, og det er vel egentlig også indgangen til det nye år, da vi begynder at få flere sol timer fra det tidspunkt igen?
Gravatar #28 - Corholio
13. dec. 2009 22:32
LinguaIgnota (22) skrev:
Vidste du, at der må gå over 9000 (ja, okay, jeg husker så ikke lige det præcise antal) kyllinger pr. kvm.?

Tror du får problemer med at få proppet 9000 kyllinger på en kvadratmeters plads, muligvis kan du lave en 9000-kyllinge-smoothie og opbevare den på en kubikmeters plads...

... men det er ren spekulation ?

Edit: Nårh ja, og listen:

- Lamper.
- T-shirts.
- Raadvad brødkniv
Gravatar #29 - LinguaIgnota
13. dec. 2009 22:43
Corholio (28) skrev:
Tror du får problemer med at få proppet 9000 kyllinger på en kvadratmeters plads, muligvis kan du lave en 9000-kyllinge-smoothie og opbevare den på en kubikmeters plads...

Du vil virkelig gerne have, at jeg googler, hva'? :(

http://www.bbc.co.uk/food/food_matters/chicken.shtml skrev:
To keep us supplied with bargain birds, farmers pack up to 50,000 (and typically around 25,000) chicks into sheds, dimly lit to discourage movement and ensure they put on weight at an unnaturally fast rate. After reaching the required size twice as quickly as factory farmed chickens did just 30 years ago, the average intensively reared bird is ready for slaughter at 5-6 weeks old. By then there could be up to 19 birds per square metre.

Because the chickens have grown so quickly, their bones can be weak, joints can become infected and some have difficulty walking. Ammonia from the build-up of faeces and urine in the litter on which they sit can cause breast blisters and burns on their feet and legs. The tell-tale 'hock burn' and breast blisters are evidence of poor conditions.

Det er selvfølgelig en britisk artikel, og programmet var også britisk - men jeg kan ikke tro, at det skulle foregå meget anderledes i Danmark.

OT: Jeg ønsker mig en glad kylling til jul. En glad og velsmagende kylling. Gerne i en chili-cheddar-bagel med lidt cream cheese, bacon, salat, tomat, agurk, rødløg og karrydressing.
Og enten en root beer eller en cream soda. Tak.
Gravatar #30 - Tumleren
13. dec. 2009 22:53
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal ønske mig.

Højttaler-sæt tør jeg ikke, det bliver sikkert et forkert et.
Ekstern tør jeg ikke, det bliver sikkert en forkert en.
Mus tør jeg ikke, det bliver sikkert en forkert en.
Skijakke, skibukser, handsker, hjelm har jeg, støvler ved jeg ikke nok om til at kunne ønske mig, og snowboard aner jeg slet ikke nok om for at kunne ønske mig.
Duftevand tør jeg ikke, jeg ved ikke hvad jeg kan lide.
Gavekort er en mulighed.

Jeg ønsker mig penge.
Nå ja, og et DSLR men det får jeg alligevel ikke
Gravatar #31 - apkat
13. dec. 2009 22:59
Norrah (16) skrev:
[...]

Norrah (19) skrev:
Så er kun 6/7 vegetar.

Jeg græder. Det mener du ikke, vel?
Gravatar #32 - Kris
14. dec. 2009 07:56
Wacom board er det eneste jeg virkelig ønsker mig til jul.

Ellers er jeg lige så fjollet som de fleste her i tråden og synes det er ti gange sjovere at give gaver. Er da ved at dø af spændning over hvorvidt kæresten bliver lige så glad for gaven i år som sidste år.
Gravatar #33 - NioBe
14. dec. 2009 08:46
Ønsker at der ikke var nogle unger i familien man skulle give julgaver til...
Gravatar #34 - MiniatureZeus
14. dec. 2009 12:34
LinguaIgnota (22) skrev:
Norrah (19) skrev:
Så er kun 6/7 vegetar.

Kylling er noget nær det eneste dyr, jeg ikke æder. Jeg plejede at spise kylling i store mængder, indtil DR2 var så uvenlige at sende en dokumentar om industrikyllingers forhold. Vidste du, at der må gå over 9000 (ja, okay, jeg husker så ikke lige det præcise antal) kyllinger pr. kvm.? Vidste du, at når de fremavlede mutantkyllinger vokser op, så sker det i så højt tempo, at deres små skællede ben ikke kan følge med, hvorfor de kommer til at ligge i deres eget pis med kemiske brandsår på benene til følge? Selv hvis de små svin kunne rejse sig, så ville der ikke være plads til andet end at skide og æde.

Da det nærmest er umuligt at opstøve en fritgående kylling i supermarkederne, så måtte jeg droppe fjerkræet. Og så er jeg holdt op med at tænde for tv'et, uden først at checke tvguide.dk. De skal fandeme ikke hav lov til at ødelægge min fornøjelse ved okse og svin!

Må indrømme at vi spiser heller ikke kylling mere, og hvis vi gør så er det kun fritgående fra de fem gårde fra Irma hvor de ret tit er på tilbud.

Desuden så prøver jeg også at undgå at ikke-fritgående dyr når jeg leder efter oksekød og svinekød, men nu er det desværre sådan at jeg igennem min mors arbejde kan købe 3,5 kilo friskhakket oksekød med en fedt procent på maks 4, til 80-90 kr., så det er svært at skulle give 36 kr. for 400 gr. fritgående økologisk oksekød som er Langtidspakket...

Desuden var det en virkelig god udsendselse som på DR2 hed Hugh's kamp for kyllingerne
Gravatar #35 - terracide
14. dec. 2009 12:38
Tror jeg vil have kylling til aften...al den snak om kylling har givet mig lyst til kylling.
Gravatar #38 - noramskull
15. dec. 2009 15:37

Nogle gange tilbereder jeg et kilo kylling mere end jeg kan spise, som jeg så bare smider ud.

Fordi at jeg kan.
Gravatar #39 - Adagio
15. dec. 2009 16:30
Lidt svært at komme med ønsker lige nu, havde bryllup for lidt under 2 uger siden, hvor vi blev overdynget med gaver :)

Så det eneste jeg ønsker mig er en jul med min kone ved min side :)

Jeg er så også den type som bedre kan lide at give end at modtage gaver. Jeg elsker jul*

*hvis man lige ser bort fra julemaden, har svært ved at finde mere kedeligt mad end typisk julemad :(
Gravatar #40 - xXgmzorXx
15. dec. 2009 16:36
Altså helt klart den her satan: http://fcomputer.dk/?show=system_show&systemli...
...
Eller den nye Radeon 5970....
Gravatar #41 - MiniatureZeus
15. dec. 2009 18:45
Adagio (39) skrev:
Så det eneste jeg ønsker mig er en jul med min kone ved min side :)

Har din kone adgang til din newz.dk-profil?
Gravatar #42 - reefermadness  
15. dec. 2009 19:21
1K og 10K ohm modstande.

En digital til analog konverter med hurtig omskiftningstid

Tellymate shield til arduino

District 9 på DVD

Og en masse andet bras
Gravatar #43 - Adagio
15. dec. 2009 20:35
MiniatureZeus (41) skrev:

Hun kender ikke siden... hvorfor?
Gravatar #44 - DiZaster
15. dec. 2009 22:50
Norrah (8) skrev:
Ville ønske at min Magic mouse snart ville komme.. Har kun haft den i bestilling siden den blev annonceret.

Måske et dumt spørgsmål. Men hvor har du bestilt den?

Ser ud som om at den har været tilgængelig i apples butikker flere steder (inkl. DK) i nogen tid nu? ( 14+ dage. Baseret på købernes anmeldelser)
Gravatar #45 - Norrah
15. dec. 2009 23:49
#44 Atea, og den er udsolgt over alt.
Gravatar #46 - BluepaiN
16. dec. 2009 20:00
De eneste ønsker jeg har, er i den størrelsesorden, at jeg ved at jeg ikke får dem i julegave, da vi ikke giver så store gaver i familien. Så må nok selv lette dollarpungen, hvis jeg vil have den nye xbox elite med forza 3 eller nye højtalere.

Derudover er det div. småting som bøger, film og et par spil til wii'en.
Gravatar #47 - noramskull
16. dec. 2009 21:14
At sne inde så jeg ikke kan rejse hjem til familien og holde jul med dem.

Sweet
Gravatar #48 - squad2nd
16. dec. 2009 21:52

Hvorfor snakker I om koner? Det er meningen at julen skal være en glad, fredfyldt og positiv oplevelse.
Gravatar #49 - zin
17. dec. 2009 03:22
#1:
Næsehårstrimmer
Busker
DVD'er (BD sucks anyway!)
Ikke at vågne op med sne i min seng, juledag
Gravatar #50 - Daniel-Dane
17. dec. 2009 12:28
ZiN (49) skrev:
Busker
Hvis det ikke var en slåfejl, så er det i hvert fald engelsk for "gadesanger", hvilket jeg nok ikke ville ønske mig til jul.

Hvis du virkelig ønsker bukser til jul, så er der vist værre problemer på spil.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login