mboost-dp1

Hvad sker der for ekstrabladet?

Gå til bund
Gravatar #1 - Fjolle
23. apr. 2008 11:27
http://ekstrabladet.dk/nationen/article999242.ece

Det kan da godt være at det er lovligt at få chippet sin konsol her i dk, men det har da aldrig været lovligt at piratkopiere spil?

Eller er der bar mig der har misforstået noget....
Gravatar #2 - myplacedk
23. apr. 2008 11:43
De siger intet om at kopi-spil er lovlige. Tvært imod snakker de om risikoen for at blive snuppet.

Men bortset fra det, er det nok lidt dumt at opfordre folk til at bryde loven på den måde.
Gravatar #3 - vandfarve
23. apr. 2008 11:51
#1-2 I beg to differ:
Med sådan en lille satan i maskinen, kan man spille kopi-spil. Spil, som man kan downloade ganske gratis fra internettet.

28-årige Søren downloader næsten alle sine spil. Det har han gjort i omkring fem år, og han er endnu ikke blevet indhentet af hverken sort samvittighed eller lovens lange arm.

– Det er jo en branche, hvor priserne er skruet op på et grotesk niveau. Nogle spil bliver opdateret hvert eneste år, og hvis jeg skulle give 600 kroner om året for at spille eksempelvis FIFA's fodboldspil, så ville jeg, undskyld mit sprog, føle mig kneppet i røven, siger han.

– Jeg har vel omkring 100 brændte spil, så 50.000 kroner er nok ikke helt ved siden af, og jeg har aldrig hørt om nogen, som er blevet taget i at spille kopierede spil, fortæller han.

Søren er et opdigtet navn. Redaktionen er bekendt med hans korrekte navn.

Der står intet direkte og eksplicit om, at det er copyright-beskyttede spil, som han henter, men som EB fremstiller det, og som han selv udtaler, så er der højst sandsynligt tale om spil, han henter og brænder ulovligt. Jeg vil ikke kunne læse det anderledes på nogen måde!

Udover det, så er det også dybt amoralsk, men det er så en anden sag - og det ville være alt for hovedløst at tage op her.
Gravatar #4 - Paris Hilton
23. apr. 2008 12:33
EB er blevet vilde med piratkopiering.

For ikke så lang tid siden reklamerede de også for gratis streaming af spillefilm over nettet. De henviste sågar til en side der ydede denne service.
Gravatar #5 - cazotaro
23. apr. 2008 14:07
kommentar #2 på linket skrev:
I så fald tror jeg, at jeg vil oprette en nyhedshjemmeside, hvor jeg indsætter alle Ekstrabladets nyheder. For det er vel ok, eller hvad?

Ja ja ja, ekstrabladet forsøger at provokere, for at få en lang og ulidelig debat igang.

I glemmer bare at advare om, at piratkopiering af spil er ulovligt og strafbart. I hæfter jer kun ved, at det er risikofrit at få en chip installeret.

brude de jo selv havde gjort opmærksom på i deres artikel, såvel som de skriver det om at Søren er et opdigtet navn. Og hvad har Søren nu gjort :P

Men priserne er måske høje, og alligevel ikke for hvor mange timers underholdning er der i en ny DVD film?
3 timers film (i de længste) + ekstramateriale, for ca. 180kr (som premiere). Kontra et nyt spil, som helt sikkert har 3 gange så mange underholdningstimer som filmen. Og så koster omtrent 3 gange så meget. I de fleste tilfælde er der også mere end 3 gange så meget underholdningstid for pengene. Så er priserne egentligt ikke rimelige nok?
Gravatar #6 - Fjolle
23. apr. 2008 14:11
De kunne også have gjort opmærksom på at man med en chip kan importere spil fra usa til ~300kr :)
Gravatar #7 - Davenport fra Filmz.dk
24. apr. 2008 13:14
Man kan jo ikke måle det på den måde. Hvad koster underholdning i timen?
Det er mere et spørgsmål om, at hvis han ikke vil betale for det, så kan han jo heller ikke spille. Det så være sig ligemeget om det koster 600 kr eller 1 kr.
Man kan være utilfreds, men det tillader jo ikke at bryde loven!
Gravatar #8 - nielsbuus
24. apr. 2008 14:37
"sådan en lille satan i maskinen".

Er det mon et seriøst medie der formulerer sig på denne måde?
Gravatar #9 - hgul
24. apr. 2008 18:38
#8 Nej, det er Ekstra Bladet ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login