mboost-dp1

hvem stjæler fra hvem ?

Gå til bund
Gravatar #1 - vectra
14. jan. 2008 14:20
jeg har lige læst den nu afsluttede tråd (de unge siger nej tak til cd,er)de kommer lidt ind på lp,er/cd,er ...dovnloade ,eller normalt køb i butik ---copisikring/piratcopiering osv .jeg spørger atter mig selv?? ,ved folk ikke at de cd,dvd,er som folk bruger foremuer, på at samle ,faktisk står i reolen og taber informationer ,selvom man behandler dem okay ,og de aldrig får en synlig ridse,svaret er oxydering,med tiden trænger ilten gennem det beskyttende" lak /plexiglas ,og angriber de digitale informationer ,som ligger på almilium ;og det groteske ved det er ,at producenterne blot kunne lægge dem på guld,hvilket kun nogle meget få gør, og uden at produktet ville koste mærkbart mere .så hvem stjæler fra hvem?
Gravatar #2 - trylleklovn
14. jan. 2008 14:23
Har du dokumentation for, at det ikke ville koste mærkbart mere, at benytte guld?
Gravatar #3 - holmen
14. jan. 2008 14:26
http://www.yesbuy.net/kodak-gold-preservation-52x-...
Lidt over 1$ stykket koster de som brændbare. Så er der vel også afgifter og andet skidt...
Gravatar #4 - zin
14. jan. 2008 15:21
Personligt tror jeg ikke der er den store forskel om du benytter guld preservation eller ej - du udsætter jo blot det uundgåelige anyway.
Men når man køber en CD så køber du jo ikke numrene - kun selve mediet tilhører dig, så du har lov til at kopiere det og bryde kopisikring (i Danmark) for at kopiere det.
På grund af dette "stjæler" musikindustrien ikke fra nogen. De gør det bare besværligt at kopiere, som man godt kan stille til spørgsmål eftersom medier ikke varer evigt.
Gravatar #5 - trylleklovn
14. jan. 2008 15:23
#4 hmm..

infokiosk.dk skrev:

Jeg har købt en cd med en kopispærring, som jeg ikke kan spille på min cd-afspiller – må jeg så godt bryde kopispærringen?

Svar:
Ja, du må godt bryde en kopispærring for at kunne lytte til musikken.

Men du må ikke bryde en kopispærring for at tage en kopi af cd’en.
Gravatar #6 - zin
14. jan. 2008 15:25
#4: Orite.
Jeg glemmer altid den detalje. :>
Gravatar #7 - Jonasee
14. jan. 2008 18:11

det er en gode detalje at glemme :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login