mboost-dp1

Hvilken CPU køler?

Gå til bund
Gravatar #1 - paradise_lost
28. mar. 2010 13:02
Vil til at have en ny CPU køler til min Socket 775 Core 2 Duo 2.13

Krav:

Lav dBA
Godt CFM
Køleprofilen må ikke være for bred helt nede ved soklen da der sidder kondenstatorer i vejen.
"Ordentlige" monterings muligheder
Fornuftig pris

Har kigget på følgende

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N8...

http://www.hardocp.com/article/2009/12/15/zalman_c...

Hvad bruger i og hvad har i gode erfaringer med folkens?
Gravatar #2 - vandfarve
28. mar. 2010 13:03
Alt fra Scythe eller TermalTake?
Gravatar #3 - paradise_lost
28. mar. 2010 13:12
#2 Nogen af dem fra Scythe ser faktisk okay ud. Men Termaltake og alt deres bling bling gejl har aldrig sagt mig noget.
Gravatar #4 - vandfarve
28. mar. 2010 13:28
paradise_lost (3) skrev:
#2 Nogen af dem fra Scythe ser faktisk okay ud. Men Termaltake og alt deres bling bling gejl har aldrig sagt mig noget.

Sorry! Jeg tager altid fejl af de to, for jeg mente selvfølgelig ThermalRight, hvor jeg bestemt kan anbefale:

- Thermalright Ultra-120 eXtreme

Af Scythe kan jeg anbefale følgende:

- Scythe Mugen 2
- Scythe NINJA 2

Priserne er dog lidt vilde på dem, men sådan er det åbenbart, hvis man både vil have en effektiv, lydløs og non-bling bling-processorkøler.

Ellers, så går jeg altid og kun efter retningsbestemte kølere, da man således kan styre luftstrømmene og derved kølingen bedre.
Gravatar #5 - vandfarve
28. mar. 2010 13:29
... og undskyld for manglende links, dårlig grammatik og alt muligt andet kedeligt. Jeg sidder på en af studiets røvlangsomme P4-computere med IE7 som eneste browser.

Hvis du har flere end 3-4 links åbne (og særligt på Newz.dk med den fancy og flotte Flash-grafik), så dør baby.
Gravatar #6 - paradise_lost
28. mar. 2010 13:40
vandfarve (4) skrev:
Scythe Mugen 2

Mugen 2 har en dBA på 26.5. Nok lige i overkanten :) Computeren står i stuen så ville gerne at CPU blæseren kommer ned på samme niveau som mine Papst kabinet kølere.

vandfarve (4) skrev:
Priserne er dog lidt vilde på dem, men sådan er det åbenbart, hvis man både vil have en effektiv, lydløs og non-bling bling-processorkøler.

Sådan er det hvis man skal have kvalitet. Nu har jeg haft 2 billige kølere de sidste 2 år og begge døde efter ca. 1 års brug.
Gravatar #7 - vandfarve
28. mar. 2010 14:09
paradise_lost (6) skrev:
Mugen 2 har en dBA på 26.5. Nok lige i overkanten :)

Scythe er notorisk kendt for at overdrive deres decibel. Jeg har læst et par reviews, der fortæller, at de ikke kan høre deres Scythe-kølere, selvom niveauet skulle være rigtig højt! :)
Gravatar #8 - vandfarve
28. mar. 2010 18:07
Yeah... Jeg havde lige glemt Noctua, som også laver lækre kølere. Især NH-U12P er et kig værd.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login