mboost-dp1
Hvor køber jeg hund?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kæresten har snart fødselsdag og jeg overvejer at give hende en hund i gave.. vi har kigget meget på at få en hund og jeg kan se at folk tager helt horrible priser for dem på sider som dba og guloggratis..
Jeg vil gerne købe en hund hos en professionel kennel og ikke hos private, så jeg leder efter kenneler i Aalborg/Nordjylland-omegnen
Det bliver formentlig en chihauhau (jaja, hun får lov at bestemme denne gang) - ikke lige min type hund, men de er da søde nok
Ved desværre godt at hundekenneler oftest har tjenestehunde som labrador og schäfferhunde
Jeg vil gerne købe en hund hos en professionel kennel og ikke hos private, så jeg leder efter kenneler i Aalborg/Nordjylland-omegnen
Det bliver formentlig en chihauhau (jaja, hun får lov at bestemme denne gang) - ikke lige min type hund, men de er da søde nok
Ved desværre godt at hundekenneler oftest har tjenestehunde som labrador og schäfferhunde
Hvor meget er meget i dine øjne? I dag er det ret normalt at give mellem 3.000 og 14.000 for sådan et kræ. Men så har de som regel også stamtavler Det billigste løsning er som regel at kende nogle eller anskaffe sig en fra et internat.
Hvor meget er meget i dine øjne? I dag er det ret normalt at give mellem 3.000 og 14.000 for sådan et kræ. Men så har de som regel også stamtavler Det billigste løsning er som regel at kende nogle eller anskaffe sig en fra et internat.
#4 ved godt det er et totalt longshot :) men det kan være de 2 piger herinde kan svare?
#5 jeg synes 5000 er helt fair.. prisen er desværre så høj, og jeg kan ikke helt se hvordan 5000 kan forsvares, hvis vi snakker om ejermandens udgifter - med mindre man er kynisk og tæller foder/legetøj/husly med
Men jeg nægter altså at give 12000 kr for en hund.. det er helt vanvittigt, hvordan størrelsen bestemmer prisen - jo mindre, jo dyrere
#5 jeg synes 5000 er helt fair.. prisen er desværre så høj, og jeg kan ikke helt se hvordan 5000 kan forsvares, hvis vi snakker om ejermandens udgifter - med mindre man er kynisk og tæller foder/legetøj/husly med
Men jeg nægter altså at give 12000 kr for en hund.. det er helt vanvittigt, hvordan størrelsen bestemmer prisen - jo mindre, jo dyrere
Efter hvad jeg ved, så er det på grund af stamtavlerne at det bliver så dyrt, de fleste "professionelle" opdrættere rejser nærmest jorden rundt for at finde den perfekte mage til deres åndsvage køter.
Tror også du vil opleve at hvis du skal ud til private, så er dem som opdrætter hunde som regel bindegale.
Efter hvad jeg ved, så er det på grund af stamtavlerne at det bliver så dyrt, de fleste "professionelle" opdrættere rejser nærmest jorden rundt for at finde den perfekte mage til deres åndsvage køter.
Tror også du vil opleve at hvis du skal ud til private, så er dem som opdrætter hunde som regel bindegale.
Altså... I mine øjne er en Chihauha eller hvad de hedder, ikke en hund. Hvad med noget lidt mellem større og noget med lidt mere personlighed? (Ja I kan bare flame mig hvis I ikke er enige!).
Nu venter jeg så selv en hvalp her d. 5 september, og fuck hvor jeg glæder mig. Det er en finsk lapphund og er af den mellemstore type. Super dejlig hund med massere af personlighed! Ect ect.
Nå men videre i sagen. Da vi skulle søge efter hunden fandt jeg en side med en masse forskellige hunde til salg både hvalpe og dejlige voksne hunde. Dem fandt jeg inde på DBA (den blå avis).
Prøv der!
Altså... I mine øjne er en Chihauha eller hvad de hedder, ikke en hund. Hvad med noget lidt mellem større og noget med lidt mere personlighed? (Ja I kan bare flame mig hvis I ikke er enige!).
Nu venter jeg så selv en hvalp her d. 5 september, og fuck hvor jeg glæder mig. Det er en finsk lapphund og er af den mellemstore type. Super dejlig hund med massere af personlighed! Ect ect.
Nå men videre i sagen. Da vi skulle søge efter hunden fandt jeg en side med en masse forskellige hunde til salg både hvalpe og dejlige voksne hunde. Dem fandt jeg inde på DBA (den blå avis).
Prøv der!
#8 vi deler nøjagtigt samme synspunkt ang. hunde kan jeg fortælle dig :) men som sagt er det en gave til kæresten, så må hellere være flink og give hende den hund, hun gerne vil have
Hun har en eller anden fetish med enormt små og skrøbelige hunde..
Mig selv ville netop hellere have en sort labrador eller en shcäffer.. prægtige hunde, med personlighed, tempo og humør, men det er der ikke plads til i vores lille lejlighed, det ville være synd, hvis de skulle tilbringe 8+ timer indespærrede i en lejlighed, hver dag
Hun har en eller anden fetish med enormt små og skrøbelige hunde..
Mig selv ville netop hellere have en sort labrador eller en shcäffer.. prægtige hunde, med personlighed, tempo og humør, men det er der ikke plads til i vores lille lejlighed, det ville være synd, hvis de skulle tilbringe 8+ timer indespærrede i en lejlighed, hver dag
#8 Små hunde er ellers typisk dem med mest personlighed. De har tilsyneladende et eller andet at kompensere for :-P
Jeg kom på et tidspunkt ret tæt på en Chihuahua, og den overraskede mig meget hvad angår personlighed, så de er slet ikke så forfærdelige som folk gerne vil gøre dem til, selvom jeg personligt stadig er til noget større hunde.
Skulle jeg ud og investere i en hund ville jeg til hver en tid gå igennem dansk kennelklub for at undgå de værste opdrættere. Hvis man besøger DKK's opdrættervejviser på hundeweb.dk vil man få oplyst følgende kenneler i Jylland:
Skødstrup: Aros Innovation
Hovedgård: ALEN'S DREAM
Hjørring: All Unique
Hirtshals: Pequeno
Skanderborg: Labelloschis
Du må dog selv tjekke priser og om de i det hele taget har hvalpe på nuværende tidspunkt.
Jeg kom på et tidspunkt ret tæt på en Chihuahua, og den overraskede mig meget hvad angår personlighed, så de er slet ikke så forfærdelige som folk gerne vil gøre dem til, selvom jeg personligt stadig er til noget større hunde.
Skulle jeg ud og investere i en hund ville jeg til hver en tid gå igennem dansk kennelklub for at undgå de værste opdrættere. Hvis man besøger DKK's opdrættervejviser på hundeweb.dk vil man få oplyst følgende kenneler i Jylland:
Skødstrup: Aros Innovation
Hovedgård: ALEN'S DREAM
Hjørring: All Unique
Hirtshals: Pequeno
Skanderborg: Labelloschis
Du må dog selv tjekke priser og om de i det hele taget har hvalpe på nuværende tidspunkt.
4 skrev:Du kunne ligeså godtprøve og finde en homoseksuel med en bulldog. :>
homoseksuel med en bulldog
Chiuhahahchchahahcahcatjaere eller hvad helvede de hedder er mega aggressive. De har vist et eller andet mindreværdskompleks, det er totalt vanvittigt at købe det kræ.
jeg tror sgu ikke du får en, med mindre den er defekt, for 5000. De er jo over populære.
Find et eller andet venligt som du også kan gå tur med uden at dø.
Skal den pakkes ind?
#20 Det er nok fordi du ikke er betalende kunde hos gay-dogs-and-gay-owners.com eller hvad det er, #19 linker til
jeg tror sgu ikke du får en, med mindre den er defekt, for 5000. De er jo over populære.
Find et eller andet venligt som du også kan gå tur med uden at dø.
Skal den pakkes ind?
#20 Det er nok fordi du ikke er betalende kunde hos gay-dogs-and-gay-owners.com eller hvad det er, #19 linker til
20 skrev:#19: 403 Forbidden!
Jeg tænkte det nok!
Det virker hvis du refresher siden efter du har klikket på linket. Pågældende side vil åbenbart ikke acceptere at man linker til dem, og har implementeret en løsning så hvis der er angivet en refer i dit http request, så får du en 403 fejl.
Det kunne Krak have lært noget af i sin tid, i stedet for at begynde at sende opkrævninger ud til alle der linkede til andet end deres forside.
#10 Den er på 100 kvm, på 1. sal, så der er heller ingen have
#11 Lige præcis katte er da forfærdelige husdyr.. de render jo bare og passer sig selv.. og de pokkers kløer er da noget fanden har opfundet i hans vrede!
#13, 14, 15 og 16 woot?
#17 tak for de links :)
#21 Skal den pakkes ind? - selvom det er hendes gave, så har jeg nedlagt veto mod at hun køber tøj til den, så nej :)
#11 Lige præcis katte er da forfærdelige husdyr.. de render jo bare og passer sig selv.. og de pokkers kløer er da noget fanden har opfundet i hans vrede!
#13, 14, 15 og 16 woot?
#17 tak for de links :)
#21 Skal den pakkes ind? - selvom det er hendes gave, så har jeg nedlagt veto mod at hun køber tøj til den, så nej :)
http://www.justinrudd.com/moreabout.html
Justin Rudd: Gay superman at your service.
Justin Rudd is hot. And, like, perfect. It’s kinda Stepford Wife-ish. Except that unlike the animatronic Katherine Ross, he has a real heart—a real big one.
Originally from Ozark, Alabama, Rudd is an all-American boy—class president throughout high school and his senior year in college, as well as homecoming king. He was a frat boy, doesn’t drink or smoke, has read the Bible from Genesis to Revelation, and devotes his life to charitable causes and public service. Oh, yeah, and he’s gay. And taken. Sorry, y’all!
http://www.justinrudd.com/moreabout.html
23 skrev:#11 Lige præcis katte er da forfærdelige husdyr.. de render jo bare og passer sig selv.. og de pokkers kløer er da noget fanden har opfundet i hans vrede!
Det kunne man jo tage en længere debat om, hvis man gider.
Fordelen ved en kat er at den KAN passe sig selv, når man ikke selv har tid til den. Men hvis den får opmærksomhed som killing er den altså ganske selskabelig. Nogle gange må vi nærmest skælde ud for at vi kan sidde ved computeren uden der kommer en kat og lægger sig foran tastaturet. (Dvs. på vores arme.)
Og kattens kløer ridser ikke trægulve som hundeklør kan gøre. Det samme når dyret hopper op i sofaen. De er jo trukket ind, når de ikke bliver brugt.
Ja, katte kan finde på at kradse i møblerne, hvis de ikke er opdraget til at lade være. Hunde flår i møblerne med tænderne under samme betingelser (når de er færdige med at spise hjemmefutter og fjernbetjeninger).
Jeg ser ingen problemer med katteklør, især ikke i forhold til hunde.
Og nej, jeg gider ikke diskutere hvilket dyr der er bedst. Jeg er glad for at folk er forskellige. :)
#25: Det tog dælme lang tid at grave frem. :-P
Ok, du har fundet én, ud af hvor mange..? :)
#26: Det er jo altsammen relativt.
Hvis man har fint trægulv (som mine forældre netop har fået lagt i deres hus) kan hundes klør ikke få fat i træet, og så er det problem ude af verden.
Hvor vidt om hunden hopper op i sofaen er et spørgsmål om træning - en kat kan jo sådan set også gøre det, og fælde noget så grusomt.
Ikke hvis du opdrager den ordentligt. Det samme kan siges om katte, i øvrigt.
Det er det, du lige har gjort! >_<
Ok, du har fundet én, ud af hvor mange..? :)
#26: Det er jo altsammen relativt.
Og kattens kløer ridser ikke trægulve som hundeklør kan gøre.
Hvis man har fint trægulv (som mine forældre netop har fået lagt i deres hus) kan hundes klør ikke få fat i træet, og så er det problem ude af verden.
Det samme når dyret hopper op i sofaen
Hvor vidt om hunden hopper op i sofaen er et spørgsmål om træning - en kat kan jo sådan set også gøre det, og fælde noget så grusomt.
Hunde flår i møblerne med tænderne under samme betingelser (når de er færdige med at spise hjemmefutter og fjernbetjeninger).
Ikke hvis du opdrager den ordentligt. Det samme kan siges om katte, i øvrigt.
Og nej, jeg gider ikke diskutere hvilket dyr der er bedst. Jeg er glad for at folk er forskellige. :)
Det er det, du lige har gjort! >_<
28 skrev:Det er det, du lige har gjort! >_<
Nej, jeg fortæller bare at hans argumenter er noget mere subjektive end han lige giver udtryk for.
Hvis jeg svarer på dit svar begynder jeg at diskutere. ;-)
(Men mit svar kan kortes ned til "læs #26" igen, da jeg har svaret på det meste allerede der.)
-Min gamle hunds kløer ødelagde ikke gulvet hjemme hos os.
-Min hund hoppede kun, og jeg sir KUN op i sofa'en når han fik tilladelse til det.
-Min hund fattede et nej, når man sagde nej. Det har jeg langt fra oplevet en kat gøre.
- Når man kom hjem, så fik du altid en venlig hilsen.
- Du kan altid lære en hund nye tricks, og kan lære den gode vaner i stedet for dårlige... Kan man ikke med en kat med mindre man er super ultra ufattelig heldig!
Men ja du har jo ret mht at folk er forskellige med deres meninger... Ellers ville verdenen jo være ufattelig kedelig...!
-Min gamle hunds kløer ødelagde ikke gulvet hjemme hos os.
-Min hund hoppede kun, og jeg sir KUN op i sofa'en når han fik tilladelse til det.
-Min hund fattede et nej, når man sagde nej. Det har jeg langt fra oplevet en kat gøre.
- Når man kom hjem, så fik du altid en venlig hilsen.
- Du kan altid lære en hund nye tricks, og kan lære den gode vaner i stedet for dårlige... Kan man ikke med en kat med mindre man er super ultra ufattelig heldig!
Men ja du har jo ret mht at folk er forskellige med deres meninger... Ellers ville verdenen jo være ufattelig kedelig...!
Forhelvede da, han vil have en hund, så det er slet ikke oppe til diskussion hvilket dyr som er bedst. Det er jo fuldstændig ligesom når en herinde skal have en ny computer.
Bruger 1: Jeg har tænkt mig at anskaffe en computer med følgende specs
Bruger 2: Nej du skal have en Mac, de er klart overlegne fordi at bla bla bla.
Bruger 3: Mac stinker! Pc er overlegen fordi at bla bla bla.
Det er fuldstændig samme mønster, nu mangler bare at nogle bringer guldfisk på banen.
Bruger 1: Jeg har tænkt mig at anskaffe en computer med følgende specs
Bruger 2: Nej du skal have en Mac, de er klart overlegne fordi at bla bla bla.
Bruger 3: Mac stinker! Pc er overlegen fordi at bla bla bla.
Det er fuldstændig samme mønster, nu mangler bare at nogle bringer guldfisk på banen.
Katte og hunde har sådan set også de samme specs, altså begge dyr har jo hjerne, hjerte, nyrer, lunger osv.
Det er bare udenpå at de ikke ligner hinanden og så opfører de sig også forskelligt.
Katte og hunde har sådan set også de samme specs, altså begge dyr har jo hjerne, hjerte, nyrer, lunger osv.
Det er bare udenpå at de ikke ligner hinanden og så opfører de sig også forskelligt.
En Chihuahua har rigtig meget personlighed.
Nogen gange lidt for meget !
http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekonge...
En Chihuahua har rigtig meget personlighed.
Nogen gange lidt for meget !
http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekonge...
Katte kan godt opdrages. De er sværere at motivere end hunde, da de ikke er så "behage-syge".
Katte gør ikke noget fordi ejeren har lyst, men fordi de selv har lyst. Det handler om motivation.
Hvis man gør noget ud af det, kan man enda lære dem tricks:
Min seneste success er at jeg har lært mine to katte at holde sig fra deres madskåle mens jeg hælder mad i dem.
De går helt hen til skålen for at fortælle mig at den er tom, og når jeg finder kattemaden frem går de 1-2 meter væk. Der venter de så til jeg er færdig med at servere og siger "værsgo'".
Men hvis man tror man kan få dem til hvad som helst ved at sige "god kat", så skal man have en hund. ;-)
Katte kan godt opdrages. De er sværere at motivere end hunde, da de ikke er så "behage-syge".
Katte gør ikke noget fordi ejeren har lyst, men fordi de selv har lyst. Det handler om motivation.
Hvis man gør noget ud af det, kan man enda lære dem tricks:
Min seneste success er at jeg har lært mine to katte at holde sig fra deres madskåle mens jeg hælder mad i dem.
De går helt hen til skålen for at fortælle mig at den er tom, og når jeg finder kattemaden frem går de 1-2 meter væk. Der venter de så til jeg er færdig med at servere og siger "værsgo'".
Men hvis man tror man kan få dem til hvad som helst ved at sige "god kat", så skal man have en hund. ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.