mboost-dp1

Hvor køber man...

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
8. apr. 2008 05:45
Før jul købte jeg en pakke småkagedej, chocolate chip cookies, i SuperBest i Hillerød Vest. Det er en færdigblandet dej, der lå i kølemontre, og producenten var Nestle.

Jeg har nu efterfølgende forsøgt at finde frem til produktet igen, men SuperBest-medarbejderne melder med akut hukommelsestab: De har intet kendskab til det.

Nestles egen hjemmeside fortæller, at produktet findes, men de er naturligvis ikke behjælpelige med at fortælle, hvor det købes.

Nogen hjælp fra jer derude?
Gravatar #2 - MiniatureZeus
8. apr. 2008 06:44
De burde da kunne købes her, der og alle vegne?!

Vi har dem da, både cookies, muffins og noget kageværk i vores SuperBest og vores Føtex her i Køge...

Men prøv da at ringe til Nestle Danmark og spørg dem ad?
Gravatar #3 - punctilio
8. apr. 2008 06:52
prøv enten superbest nede i gågaden eller Rema1000 i hillerød
Gravatar #4 - rackbox
8. apr. 2008 06:53
#2 er du sikker på, at du ikke taler om det småkagedej, der skal tilsættes vand først?

Jeg ringer til Nestle...
Gravatar #5 - rackbox
8. apr. 2008 07:01
Nestle mener, at Føtex har det i fast sortiment.. Jeg forsøger :)
Gravatar #6 - Pølse
8. apr. 2008 07:16
Er der en, som har fået dame på, og skal dupere med hjemmebag? :P
Gravatar #7 - hgul
8. apr. 2008 07:50
#5 Det har de i hvert fald her i byen, så mon ikke de også har det i din by :-)
Gravatar #8 - rackbox
8. apr. 2008 13:55
#6 nææhh... Jeg kom bare i tanke om, at det stads var overalt i USA, da jeg var der. Og det smager fantastisk, når det ikke er bagt (ja - jeg er klam! jeg spiser også ubagt kransekagedej!) :P
Gravatar #9 - MiniatureZeus
8. apr. 2008 19:10
Bare lige for en sikkerhedsskyld, så er der ikke pasteuriseret æg i kagedejen fra Nestlé, så du kan godt risikere at blive smittet med salmonella :- )
Gravatar #10 - vandfarve
8. apr. 2008 19:16
... og SARS, fugleinfluenza, mund-og-klov-syge samt en masse andre sygedomme, som du sikkert aldrig havde hørt om!
Gravatar #11 - Mandalae
8. apr. 2008 19:25
#8,

Er ubagt kransekagedej ikke bare marcipan?

Det er sikkert det dumme spørgsmål idag, men jeg ved ikke ret meget om kager, jeg spiser dem bare...
Gravatar #12 - TullejR
8. apr. 2008 19:29
#11: Nix, det er noget marcipan-masse man bruger (hvilket ikke er ren marcipan)..
Gravatar #13 - Mandalae
8. apr. 2008 19:32
#12,

Ah, der kan man bare se :)
Gravatar #14 - MiniatureZeus
8. apr. 2008 19:32
Der er også æggehvider i kransekagedej...
Gravatar #15 - vandfarve
8. apr. 2008 19:33
#Mandalae

Rigtige kransekager bliver bagt af en særlig marcipanblanding, som hos Odense Chokolade hedder "Kranse XX". Den er kendetegnet ved et højt indhold af højtkvalitetsmandler. Jo billigere marcipanen/kransekagerne bliver, jo højere er indholdet af sukker, og jo lavere er det tilsvarende indhold af mandler.

Så jo, du havde ret, men marcipan er ikke bare marcipan. Det ville svare til at skrive "McD = BK" på dette forum, som MZ, Buch m.fl. nok ville rive hovedet af mig for at sige.
Gravatar #16 - MiniatureZeus
8. apr. 2008 20:09
#15 De hardcore marcipanelskere* laver jo deres egen mandelmel, som så bruges til at lave sin egen marcipan!! Det smager faktisk meget bedre end når man køber den fra odense, man kan dog ikke få mere end 72-74 % mandler i massen, så bliver det ikke godt ;- D
Gravatar #17 - vandfarve
8. apr. 2008 20:12
Og her gik man og troede, at man var den eneste marcipannørd på Newz.dk, og så bliver man satme overgået af dig. Hamrende unfair... ;D Sig mig, er der overhovedet noget, som du er dårlig til?

Men tak for tippet. Det må jeg sige til min mor, så hun kan begynde at lave hendes kransekager endnu bedre. Det er også alt for nemt at bage sin egen kransekage, så nu skal hun have en endnu sværere udfordring.
Gravatar #18 - helsinghof
8. apr. 2008 20:37
#16 & #17
... og så afventer vi bare en ny sub-side til newz.dk

Marci.newz.dk??
Gravatar #19 - vandfarve
8. apr. 2008 20:41
Nej nej nej, vi skal jo ikke ekskluderer alt for mange potentielle medlemmer, så jeg vil hellere kalde det kage.newz.dk, hvor vi kan bringe de største nyheder indenfor den verdensomspændende kageproduktion - bl.a. at Føtex åbenbart sælger Chocolate Chip Cookie-kagedej.
Gravatar #20 - helsinghof
8. apr. 2008 20:42
Se det er ping-pong det der!

Hvorfor så ikke bare kalde den snack.newz.dk så man også kan involvere chips etc
Gravatar #21 - Mandalae
8. apr. 2008 20:43
#19,

Evt kunne man bare købe et nyt domæne og lave sit eget kage site? :p
Gravatar #22 - rackbox
8. apr. 2008 20:52
#21 men vi vil jo ha' newz.dk... Den eneste side på nettet! Herunder også subdomæner som:

* dr. newz.dk
* tv2.newz.dk
* energiruder.newz.dk
* ikea.newz.dk
* etc.newz.dk

!!!
Gravatar #23 - Ronson ⅍
8. apr. 2008 20:53
Nu synes jeg det bliver farligt det her.. chips og snack.newz.dk?
Der findes kun en rigtig chips/snacksside i Danmark og sådan skal det forblive
Gravatar #24 - Saxov
8. apr. 2008 21:08
Newz.dk - nu som UseNet v.2.0.
Deltag i debaten på marcipan.kage.newz.dk, og gta.railgun.newz.dk..
Gravatar #25 - helsinghof
9. apr. 2008 07:16
Energiruder?? Wtf?

Hvilken side har du i tankerne
Gravatar #26 - vandfarve
9. apr. 2008 10:34
Noget i retningen af chipsguiden.dk, som jeg formoder, at Ronson også deltager i.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login