mboost-dp1

Hvor skaffer jeg et serial kabel?

Gå til bund
Gravatar #1 - trylleklovn
18. nov. 2010 15:56
Ja jeg står og skal bruge noget så gammeldags som et Straight DB9 serial cable, til at interface min radio (Yaesu FT-450AT) med min computer. Det skal være et Straight kabel hvor hver pin går til hver pin i den anden ende, altså ikke et null modem kabel, hvor to af dem er byttet rundt.

Jeg har allerede købt et kabel uden at være opmærksom på denne forskel (butikken var vist ej heller opmærksom på forskellen), fra en netbutik, hvor det ikke var på lager, så det tog et par uger før jeg fik det, og så skulle jeg desuden betage fuld fragt (75kr) plus kablets værdi (vist en tyver?).

Så det er jeg ikke så vild med at prøve igen, for blot at ende op med endnu et kabel, der ikke virker.

Så nu spørger de altvidende newz.dk folk, hvor kan jeg købe det, helst uden latterlig dyr porto. Måske er der endda nogen, der ligger inde med et kabel de ikke bruger, som de vil sende, evt. blot i brevpost. Jeg betaler gerne portoen.

edit: det skal være hun stik i begge ender.
Gravatar #2 - BlackFalcon
18. nov. 2010 16:06
Min første tanke var om du ikke kunne modificere det kabel du har købt? Min lokale kabel-pusher har ikke det kabel du vil have, så der kan jeg ikke hjælpe.
Gravatar #3 - trylleklovn
18. nov. 2010 16:22
Jeg er ikke indehaver af et multimeter og ved ikke om det er et simpelt null modem kabel, eller om der også er handshaking i, så jeg forudser at resultatet bliver et kabel, der er hugget i stykker og øget frustration hos mig.
Gravatar #4 - D_V
18. nov. 2010 16:26
Er det ikke at tage et kig hos brinck-elektronik..

http://www.brinck.dk/?page=cat&PrCatNo=1626

Der kan du ihvertfald ringe og høre dem ad, og de ved hvad forskellen på et null-modem kabel er..
Gravatar #5 - trylleklovn
22. nov. 2010 15:47
Brinck havde ikke noget, men faldt tilbage på en af de gamle trofaste når det gælder kabler, nemlig av-cables.dk

Der fandt jeg det jeg søgte: http://www.av-cables.dk/computer_kabler/seriel_kab...
Gravatar #6 - paradise_lost
22. nov. 2010 16:14
danbit.dk måske. De plejer at have alt muligt special halløj.

Edit: Ups, du havde fundet et kabel :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login