mboost-dp1
Hvor solid er min sag?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej jeg har set mig varm på et domæne, men desværre er dette domæne optaget og bruges til trafik boosting af diverse sider.. Jeg kontaktede ejeren af domænet og han tilbød at leje domænet ud til mig, eller sælge det for 25.000 Kr.
Jeg vil sige at det ville stride imod dk-hostmaster politik vedrørende:
Hvad mener i ? Hvor godt står jeg som iværksætter med drømme om domænet?
(skal siges jeg ikke har firma med navnet, eller på anden måde er berretiget til det, andet end navnet har relevans for mit foretagende)
Jeg vil sige at det ville stride imod dk-hostmaster politik vedrørende:
$12 Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.
Hvad mener i ? Hvor godt står jeg som iværksætter med drømme om domænet?
(skal siges jeg ikke har firma med navnet, eller på anden måde er berretiget til det, andet end navnet har relevans for mit foretagende)
#2 Det er jo det !
Men hans politik omkring domænet er jo tydeligvis at leje det ud... derfor er jeg lige så berretiget til det som du er,
men hans omgang med domænet må vel stride imod dansk lovgivning, når han så tydeligt er interesseret i at sælge det med kæmpe gevinst.
Men hans politik omkring domænet er jo tydeligvis at leje det ud... derfor er jeg lige så berretiget til det som du er,
men hans omgang med domænet må vel stride imod dansk lovgivning, når han så tydeligt er interesseret i at sælge det med kæmpe gevinst.
Og hvordan giver det dig mere lov til at have domænet fordi han bruger de til det formål?
Hvad vil du vurdere værdien af den trafik han får gennem det domæne til at være?
Gør op med dig selv om du objektivt kan påvise at du har mere krav på det domæne end den nuværende ejer.
Og hvordan giver det dig mere lov til at have domænet fordi han bruger de til det formål?
Hvad vil du vurdere værdien af den trafik han får gennem det domæne til at være?
Gør op med dig selv om du objektivt kan påvise at du har mere krav på det domæne end den nuværende ejer.
3 skrev:Men hans politik omkring domænet er jo tydeligvis at leje det ud... derfor er jeg lige så berretiget til det som du er,
Kan du jo teknisk set ikke udlede fra hans besked
3 skrev:men hans omgang med domænet må vel stride imod dansk lovgivning, når han så tydeligt er interesseret i at sælge det med kæmpe gevinst.
Faktisk, hvis han bruger det til traffic boosting kan han jo argumentere for at det er hans primære behov, og at det vil koste ham de 25.000,- at sælge domænet til dig. Men at han er åben for forslaget. Altså ikke købt for at leje eller sælge, men købt for at tjene penge på referers.
#8 - men strider hans brug af domænet ikke imod:
$12 Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.
Jeg siger ikke at jeg er mere berettiget til det end nogen andre, men han overholder ikke reglerne, og så er han vel den eneste der ikke er berretiget til det.
Jeg siger ikke at jeg er mere berettiget til det end nogen andre, men han overholder ikke reglerne, og så er han vel den eneste der ikke er berretiget til det.
Men har jo ikke videresalg for øje.
Han bruger domænet til at dirigere trafikken videre.
At du så tilfældigvis spørger omkring domænet, gør at han på baggrund af den kontakt tilbyder at leje/sælge dig domænet.
Sagen ville være staks anderledes, hvis der på siden stod "Dette domæne er til salg."
Men har jo ikke videresalg for øje.
Han bruger domænet til at dirigere trafikken videre.
At du så tilfældigvis spørger omkring domænet, gør at han på baggrund af den kontakt tilbyder at leje/sælge dig domænet.
Sagen ville være staks anderledes, hvis der på siden stod "Dette domæne er til salg."
Jeg synes at den burde være klokkeklar - han hamstre domæner for at sælge dem senere til en højere pris. Det er grunden til at langt de fleste gode domæner aldrig nogensinde bliver brugt :(
Der er godt nok taget højde for det i DK-Hostmasters regler, men jeg har endnu aldrig set nogen få frakendt et domæne med den begrundelse... med mindre det er firmanavne som har været brugt til direkte afpresning.
En skam, men jeg vil sætte din chance til 0-0.1%...
Der er godt nok taget højde for det i DK-Hostmasters regler, men jeg har endnu aldrig set nogen få frakendt et domæne med den begrundelse... med mindre det er firmanavne som har været brugt til direkte afpresning.
En skam, men jeg vil sætte din chance til 0-0.1%...
Det goer han da ikke?
Han har hverken sat det til salg eller udbud.. Han omdirigerer trafik og tjener lidt paa dette, hvilket umiddelbart ikke er i strid med reglerne.
Jeg synes at den burde være klokkeklar - han hamstre domæner for at sælge dem senere til en højere pris.
Det goer han da ikke?
Han har hverken sat det til salg eller udbud.. Han omdirigerer trafik og tjener lidt paa dette, hvilket umiddelbart ikke er i strid med reglerne.
#16 Hvis du spørger folk om råd, skal du også være klar til at tage imod deres råd, selv hvis du ikke kan lide rådet.
Derudover er jeg enig med de andre nej-sigere, din sag er solid som luft.
At han gerne vil leje/sælge domænet til dig, beviser ikke at han kun har haft dette for tanke fra starten.
Og at linke videre fra et domæne til et andet, er ikke det samme som at leje det ud.
Derudover er jeg enig med de andre nej-sigere, din sag er solid som luft.
At han gerne vil leje/sælge domænet til dig, beviser ikke at han kun har haft dette for tanke fra starten.
Og at linke videre fra et domæne til et andet, er ikke det samme som at leje det ud.
#17 - det er jo det jeg er klar over... men hvem er politibetjent over den slags registranter?
jeg ved godt at det ikke ville nytte at klage til domæneklagenævnet. for jeg har ABSOLUT ingenting der gør mig mere berretiget end NOGEN anden.
Men det han gør er stadig imod reglerne.. Hvad gør DK-hostmaster ved den slags "kunder" giver de dem en løftet pegefinger og et klap i måsen?
De straffer dem ihvertfald ikke!
Og hvis de ikke agter at straffe folk der overtråder paragrafferne så kan de ligeså godt fjerne dem fra loven!
jeg ved godt at det ikke ville nytte at klage til domæneklagenævnet. for jeg har ABSOLUT ingenting der gør mig mere berretiget end NOGEN anden.
Men det han gør er stadig imod reglerne.. Hvad gør DK-hostmaster ved den slags "kunder" giver de dem en løftet pegefinger og et klap i måsen?
De straffer dem ihvertfald ikke!
Og hvis de ikke agter at straffe folk der overtråder paragrafferne så kan de ligeså godt fjerne dem fra loven!
Og det skal lige siges at han ikke linker fra den ene side til den anden, men direkte omdirigerer trafikken via dns.
Han har også en del typosquatting domæner, men det er vel irrelevant for denne sag.
Jeg ved godt den slags markedsføring er brugt af alle store spillere på nettet.. f.eks har cybercity også en stak lukrative domæner, men forskellen på cybercity og denne person er:
1. Cybercity dirrigerer trafikken til sig selv, dvs. at de ikke sælger eller lejer deres domæne ud (og på den måde overholder de $12 stk 2)
2. Cybercity bruger kun relevante domæner der indeholder keywords som feks telefoni.dk.. Det kan man ikke sige om denne person, der via tilfældige ordlister opkøber domæner.
Han har også en del typosquatting domæner, men det er vel irrelevant for denne sag.
Jeg ved godt den slags markedsføring er brugt af alle store spillere på nettet.. f.eks har cybercity også en stak lukrative domæner, men forskellen på cybercity og denne person er:
1. Cybercity dirrigerer trafikken til sig selv, dvs. at de ikke sælger eller lejer deres domæne ud (og på den måde overholder de $12 stk 2)
2. Cybercity bruger kun relevante domæner der indeholder keywords som feks telefoni.dk.. Det kan man ikke sige om denne person, der via tilfældige ordlister opkøber domæner.
#24 - spørger så igen, hvad er det? og hvad skal der til?
Kan email korrespondance modbevises? ja det kan den jo nok...
En telefon samtale der er optaget via f.eks CBB's mobilsvar ? Han kan jo altid påstå at det ikke er ham
screenshots? nej vel ;-)
en log over de forskellige sider han har sendt "trafik" til? som du selv siger så nej!
Kan email korrespondance modbevises? ja det kan den jo nok...
En telefon samtale der er optaget via f.eks CBB's mobilsvar ? Han kan jo altid påstå at det ikke er ham
screenshots? nej vel ;-)
en log over de forskellige sider han har sendt "trafik" til? som du selv siger så nej!
Bevis != noget han har "sagt" eller "skrevet"..
Bevis == kopi af hans leje aftale eller lignende..
Men altsaa, du behoever jo som saadan ikke reelle beviser for at starte en sag.. Mistanken kan sikkert ogsaa bruges til bare at starte sagen..
En klage er jo bare en "jeg tror ham der fusker!!"-seddel, saa at sige..
Saa hvis der er mange der klager, saa kigger de nok naermere paa det :P
Bevis != noget han har "sagt" eller "skrevet"..
Bevis == kopi af hans leje aftale eller lignende..
Men altsaa, du behoever jo som saadan ikke reelle beviser for at starte en sag.. Mistanken kan sikkert ogsaa bruges til bare at starte sagen..
En klage er jo bare en "jeg tror ham der fusker!!"-seddel, saa at sige..
Saa hvis der er mange der klager, saa kigger de nok naermere paa det :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.