mboost-dp1

Ideer til Specialeprojekt

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
1. dec. 2009 23:44
Hej

Jeg sidder i disse dage og leder efter et speciale projekt til afslutningen på datamatiker studiet. Men desværre ikke med særlig meget held endnu.

Da det er ved at være tid, så ville jeg lige høre mig her, om der er nogen som har gode ideer til at finde en virksomhed til at lave et samarbejde med.

Mine hovedkompetencer er i .NET, med ekstraordinært stærkt kendskab til C# og WPF. Samt erfaringer med de fleste underteknologier på .NET platformen.

Så det jeg leder efter et en virksomhed at lave en cirka. 3 måneders opgave for, helt gratis. Udover min egen arbejdskraft har jeg mulighed for at bringe 1-2 mand mere med i gruppen, hvis opgaven er tilpas stor.

Forløbet foregår i Januar til April 2010, og jeg skal have fundet en samarbejdspartner inden Mandag d. 7 December.

Hvis i vil kontakte mig direkte er jeg tilgængelig på

Email: [email protected]
Mobil: 30 13 27 32

Projektet er superviset af en vejleder fra Århus Erhvervsakademi (http://akademiaarhus.dk/).
Gravatar #2 - Fjolle
2. dec. 2009 00:14
Kan du ikke fixe double-quote buggen for newz? :)
Gravatar #3 - zin
2. dec. 2009 07:42
#2: Desværre er newz skrevet i PHP, så det bliver nok svært for Windcape. :-P
Gravatar #4 - johanmw
2. dec. 2009 07:46
Af ren interesse, og uden at hijacke tråden, så vil jeg da lige spørge om det er nødvendigt at det er et firma-samarbejde når det er til et specialeprojekt?
Gravatar #5 - Windcape
2. dec. 2009 13:34

Det er det, et rent akademisk projekt tillades ikke.
Gravatar #6 - johanmw
2. dec. 2009 14:28
#5 Ok - virker sgu en smule mærkeligt, men det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Gravatar #7 - arne_v
2. dec. 2009 15:36

Nogen uddannelser prioriterer det praktiske element og så giver det lidt mening at det skal være et projekt med virkelige brugere.
Gravatar #8 - hgul
2. dec. 2009 17:07
Jeg runder lige en samarbejdspartner jeg har, og så får du nok en mail en af dagene.
Gravatar #9 - lorenzen
2. dec. 2009 22:05
Overvej at kontakte Systematic, de har gerne projekter sammen med studerende.

Og før i tiden lå de inde med et helt idekatalog til studieprojekter.

Send evt en pm, og jeg kan give dig en mail adresse på hvem der hvertfald tidligere har stået for studiekontakten og projekter.
Gravatar #10 - Windcape
7. dec. 2009 10:17
Et kontakt/opgave fra i Fredags er blevet afvist af skolen her til formiddag.

Men skolen har præciseret datoerne, og det skal helst være før d. 18 December, og ikke i dag.

Altså vi snakker bare en løs aftale og ide om hvad der skal laves, for at så først gå i gang d. 11 Januar.

(Og det manglede mulighed for en ren akademisk opgave irritere mig meget. Ikke alle er super fantastiske til at finde kontakter.)
Gravatar #12 - Daniel-Dane
10. dec. 2009 18:48
Den er fikset. I vil se den i næste udgave af Newz.
Gravatar #13 - squad2nd
12. dec. 2009 00:03

Hmm... lyder mærkeligt. Er de strikse nede i Århus? I Aalborg "foretrak" de, at man fandt et firma, men ellers måtte man da gerne selv finde på en problem-stilling. Så vi kunne i teorien lave et 3D program der beregnede molekylerne i en hundelort.

Det er tit at små firmaer de har outdatede system som de gerne vil have opdateret. Flere bil-forhandlere har stadig gamle gamle systemer. Det kunne være en mulighed og gribe knoglen og ringe til en af dem.
Gravatar #14 - Windcape
12. dec. 2009 10:54
squad2nd (13) skrev:

Hmm... lyder mærkeligt. Er de strikse nede i Århus? I Aalborg "foretrak" de, at man fandt et firma, men ellers måtte man da gerne selv finde på en problem-stilling.
Et selv-stillet projekt bliver ikke godkendt, så nej.

Men problemet er muligvis løst, det får jeg at vide i starten af næste uge.
Gravatar #15 - Windcape
18. dec. 2009 17:31
Fik et projekt hos Systematic, jeg takker for forslaget.

(Og så er det ellers pænt tys tys hvad jeg rent faktisk skal lave :D)
Gravatar #16 - arne_v
18. dec. 2009 18:40

Kan du afsløre om jeres projekt skal laves efter CMMI level 5 principper?

:-)
Gravatar #17 - arne_v
18. dec. 2009 18:40

Og du kan da sagtens fortælles os det der er tys tys - du bliver bare nødt til at slå os alle sammen ihjeld bagefter ....

:-) :-) :-)
Gravatar #18 - Fjolle
18. dec. 2009 19:01
Når du nu skal lave det er missil-styring, så husk at lave din data konverteringer rigtigt :)
Gravatar #19 - arne_v
18. dec. 2009 19:09

Missilerne bliver programmeret til at søge efter Gnome desktops !

:-)
Gravatar #20 - Windcape
18. dec. 2009 19:34
arne_v (16) skrev:
Kan du afsløre om jeres projekt skal laves efter CMMI level 5 principper?
Vi skal ihvertfald dokumentere vores arbejde grundigt, og de vil hjælpe til at sørge for at vi gør det. (En slags "ja", selvom jeg godt er klar over hvad CMMI er.)
Gravatar #21 - dyg
18. dec. 2009 19:49
Jeg skrev selv afgangsprojekt fra ingeniørhøjskolen i samarbejde med SSE for 3½ år siden, og der var i hvert fald absolut intet CMMi 5 over det :)

@Windcape - Sørg for at få holdt nogle frokost-møder på SSE, vores kantine er normalt rigtig god :) Mange gange bedre end kantinen på Sønderhøj var det, da jeg hyggede mig der for 6-7 år siden.
Gravatar #22 - lorenzen
18. dec. 2009 19:51
Og markant bedre end den ordning vi har længere oppe af bakken.

Røvhuller, men ja sørg for at holde så mange forkost møder som muligt. Eller endnu bedre, nogle har fået en plads nede på SSE i forbindelse med skoleprojekter, få det samme, så har du super super super lækker frokost hver dag.
Gravatar #23 - Windcape
18. dec. 2009 22:27
#21 / #22

Da vi skal arbejde med noget internt, var der snak om at vi sandsyneligvis skal sidde og arbejde hos dem. Det ville de ihvertfald gerne have, hvis de kunne finde plads.

Jeg gælder mig også. Nu skal julen og alt det der lige overståes, og så en eksamen i Systemudviklingsmetoder, og så begynder det hele.

Jeg er glad for det ikke er et solo projekt.

nayze (21) skrev:
Jeg skrev selv afgangsprojekt fra ingeniørhøjskolen i samarbejde med SSE for 3½ år siden, og der var i hvert fald absolut intet CMMi 5 over det :)
Ha ha ja. Der er også flere CMMI procedurer end man vil kunne nå at overskue på 3 måneder.

Men de lagde kraftigt op til seriøst dokumentation af forløbet og udviklingen. Andre på min årgang har kontakt med virksomheder som har svaret "dokumention? det bruger vi ikke her".

Men umiddelbart er det et udviklingsprojekt, så er der nogle fordele i forhold til hvilke krav vores lærere stiller.
Gravatar #24 - dyg
18. dec. 2009 22:47
Ang. dokumentation, så er det også vigtigt at finde et passende niveau, for det der bliver skrevet bliver meget ofte glemt ret hurtigt.

Vi har i hvert fald ryddet gevaldigt ud i hvad og hvor meget vi dokumenterer, da det simpelthen ingen nytte gav.

Men velkommen til SSE. Når nu du siger plads, så er det efterhånden et halvstort problem. Jeg (og ca. 50 andre) har fået kontor på den anden side af Søren Frichs Vej, da der simpelthen ikke var plads til os længere i hovedbygningen.
Gravatar #25 - lorenzen
19. dec. 2009 08:30
Nej stefan det var ikke derfor, det var fordi i ikke længere var velkommen på den rigtige side af vejen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login