mboost-dp1

Idér til Anti stofmisbrug kampagne

Gå til bund
Gravatar #1 - Satai
23. nov. 2009 16:44
Hejsa,

Vi er i gang med at lave en antistof kampagne der skal være prævensiv mod misbrug af stoffer, vi har til og med torsdag til at få det lavet. Men vi er lidt på bar bund med hensyn til idér. Så vi håbede på at nogle af jer derude havde nogle gode idér eller inputs :-)

PS. Går i 9. klasse :-D

Tak ;)
Gravatar #2 - Cloud02
23. nov. 2009 17:23
Tja, I kunne lave et flash-spil hvor man skal stikke sig med heroin.
For hver gang man stikker sig selv, så bliver man mere "gangsta" og mindre "pussy" ...
Gravatar #3 - mvoigt27
23. nov. 2009 17:25
kender ingen der bruger anti stof, udover NASA?!???!.HEHE
Gravatar #4 - markjensen
23. nov. 2009 17:34
I 9. klasse lavede en veninde og jeg en tegneserie under om emne til en konkurrence. Den vandt dog ikke selvom vi havde gjort rigtig meget ud af den. Der var vist lidt for meget om stoffer og for lidt om hvorfor man IKKE skal tage dem.
Gravatar #5 - Kisbye
23. nov. 2009 17:43
Gravatar #6 - themuss
23. nov. 2009 18:12
Jeg tror sgu lige jeg tager lidt stoffer, bare fordi jeg kan....
Gravatar #7 - Cloud02
23. nov. 2009 18:17
#5 Jeg gik nu lidt mere efter det som er på www.hitthebitch.dk
Gravatar #8 - Satai
23. nov. 2009 19:13
Cloud02 (2) skrev:
Tja, I kunne lave et flash-spil hvor man skal stikke sig med heroin.
For hver gang man stikker sig selv, så bliver man mere "gangsta" og mindre "pussy" ...

Fin idé men hvordan skal det hjælpe prævensivt som forbyggende mod stof(Mis)brug.

markjensen (4) skrev:
I 9. klasse lavede en veninde og jeg en tegneserie under om emne til en konkurrence. Den vandt dog ikke selvom vi havde gjort rigtig meget ud af den. Der var vist lidt for meget om stoffer og for lidt om hvorfor man IKKE skal tage dem.

Lyder også som en fin idé vender den lige med resten af gruppen imorgen ;)
Gravatar #9 - Cloud02
23. nov. 2009 19:26
No idea, spørg folkene bag om hitthebitch kampagnen
Gravatar #10 - ajust
23. nov. 2009 19:52
Vis ulækre, perverse billeder af døende mennesker, der lider, fordi de har taget stoffer. Tilføj dertil de klammeste billeder i kan finde af døde stofmisbrugere, der bliver skåret op, så man rigtigt kan se, hvor ødelæggende stoffer er for kroppen. Jo klammere, jo bedre.

Er det ikke sådan, at kampagnerne imod rygning og for trafiksikkerhed fungerer?
Gravatar #11 - Clauzii
23. nov. 2009 20:18
Det kan være i får nogle relevante idéer fra flg. side:

Rusmidlernes Biologi.
Gravatar #12 - noramskull
23. nov. 2009 20:25

Hvis det er crystal meth du gerne vil tale folk fra, så lav en plakat med de her før og efter billeder.

http://somechicksblog.com/meth-abuse/faces-of-meth
Gravatar #13 - myplacedk
23. nov. 2009 20:51
Hvad med billeder af hardcore stofmisbrugere, med tale-bobler eller tanke-bobler, hvor de lyver for sig selv, som sådan nogle så tit gør?

"Jeg kan stoppe når som helst."

"Jeg gør det kun fordi jeg kan lide det."

"Det er også bare fordi kommunen er så sur på mig."

"Hvis en potentiel arbejdsgiver ikke vil have mig på grund af mit udseende, så er det hans eget tab."

"Jeg ryger stort set KUN i weekenderne, og så gør det ikke noget."

Pointen er at illustrere at hvad der starter uskyldigt, er en rigtig dårlig livsstil inden man opdager det.

Bare en ide jeg fik, af at læse de andre forslag. :)
Gravatar #14 - Tumleren
23. nov. 2009 21:37
I 9. klasse lavede jeg med en kammerat en kort animations video, hvor vi forklarede historien om en fyr der var utilfreds med kameraovervågning, og hvordan han så skulle bære sig ad med at udtrykke sin mening på Christiansborg. Den blev godt modtaget, og gav en del point, selvom den var lidt upræcis og manglede noget hist og her
Gravatar #15 - Kris
26. nov. 2009 10:15
Jeg lavede en A1 plakat i 9. klasse til en anti-druk kampagne. Smækkede en masse billeder af opkast på og fik fuld point samt den bonus at den ene lærer kastede op i skraldespanden.
Gravatar #16 - Fjolle
26. nov. 2009 10:23
I kunne bare kopiere montana meth projects reklamer. Har ikke set noget bedre.

Alternativt kunne i argumentere for lovliggørelse af stoffer, men det bliver i sgu nok ikke populære for i folkeskolen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login