mboost-dp1

IE7 lukker omgående efter start

Gå til bund
Gravatar #1 - karga
26. mar. 2008 12:00
Jeg har har et problem, der er jævnt irriterende efterhånden.. IE7 lukker omgående efter jeg starter det op via mine links i bunden af skærmen

Jeg har googlet nettet tyndt og kan se der er temmeligt mange der har problemet, men alle de forskellige magiske løsninger har intet gjort

Jeg har - endnu - ikke oplevet at det sker når jeg starter IE op via adresselinien i min startmenu.. det er udelukkende når jeg klikker på mine links jeg har lagt i startlinien, dem der står som Hyperlinks i browseren, hvis man har tændt for dem

Jeg kan lige akkurat nå at se vinduet begynde at dukke op på proceslinien, men det er væk inden det kommer frem.. dog kan jeg få den til ikke at lukke vinduet, hvis jeg spammer knappen og så ender med alt mellem 4-20 vinduer (alt efter hvor hidsig jeg er i gerningstidspunktet)

Der er ikke rigtigt nogen bestemt ting jeg gør for at det sker.. men det er som om det ikke sker før maskinen har været tændt i et par timer

Er der nogen der har oplevet det og kender den rigtige magiske løsning?
Gravatar #2 - Fjolle
26. mar. 2008 12:02
1 skrev:
Er der nogen der har oplevet det og kender den rigtige magiske løsning?

Installer firefox, opera eller safari :)
Gravatar #3 - karga
26. mar. 2008 12:06
Tænkte jeg ville skrive det i tråden, men troede det var dybt indforstået, når jeg spørger om en løsning på problemet........

Jeg gider ikke bruge andre end IE7, tak
Gravatar #4 - MiniatureZeus
26. mar. 2008 12:13
Det er en standard feature. Altså helt normalt ;- D

OT:
Det er noget jeg har hørt før hos en kammerat, dog med IE6, hvor det var noget ram der var problemet.
Gravatar #5 - madeinrussia
26. mar. 2008 12:14
remove and install ?
Gravatar #6 - zin
26. mar. 2008 12:50
Vi har samme problem her på mit arbejde - det er en kendt bug. Gør følgende (du skal være admin på PC'en):
Åbn cmd
Gå ind i C:\%program files%\Internet Explorer\
Skriv:
regsvr32 IEProxy.dll
(luk herefter).
Virker det? :-)
Gravatar #7 - karga
26. mar. 2008 13:59
Det var den seneste løsning jeg forsøgte mig med og jeg håbede også det virkede, men desværre..

Filen lå der forresten ikke, så jeg kopierede den fra Internet Explorer-mappen, som der stod i den forumtråd jeg læste det på.. men det har desværre endnu ikke virket..
Gravatar #8 - karga
26. mar. 2008 14:16
Hov overså lige du sagde man skulle aktivere den via Internet Explorer mappen.. der stod i den tråd jeg læste, at man skukke køre regsvr32 ieproxy.dll
Gravatar #9 - zin
26. mar. 2008 14:44
Yes, yes.. Virkede det? :-))
Gravatar #10 - karga
27. mar. 2008 07:24
Nej heller ikke desværre..
Gravatar #11 - rasmusv
27. mar. 2008 07:29
Brug standard-microsoftsløsningen; geninstaller programmet - hvis ingen virkning geninstaller windows. Det er oftest den hurtigeste windows løsning ;_;.

Derudover trænger du seriøst til at finde dig en nu browser. Det vil gøre din netoplevelse 42^60 gange bedre.
Gravatar #12 - Mort
27. mar. 2008 08:13
#11: Hvis du nu læser #3 igen, så kan du se at han allerede en gang har fortalt at han ikke er interesseret i at bruge andre browsere.

Hvilken browser der giver den bedste oplevelse er en smagssag og det løser ikke hans aktuelle problem at prøve at pådutte ham din smag.
Gravatar #13 - karga
27. mar. 2008 09:19

Nr. 12 har egentlig svaret på mine vegne, men ville lige tilføje jeg til enhver tid vil mene (personlig mening - ikke noget der kan ændres på, førend jeg ser fordele ved andre) at IE7 er min foretrukne browser.. alene af den grund at den virker og Firefox har op til flere utroligt irriterende momenter i sig, som jeg ikke gider pille fra hver gang jeg skal på nettet...

Men ud over det, så ja, læs #3
Gravatar #14 - rasmusv
27. mar. 2008 09:47

1. "alene af den grund at den virker", "Jeg har har et problem, der er jævnt irriterende efterhånden.. IE7 lukker omgående efter jeg starter det op via mine links i bunden af skærmen" Virker det, eller virker det ikke? ^_^

2. Jeg har ikke snakket om firefox. Også safari og opera er lysår foran IE, så dem kan du jo også prøve.
Gravatar #15 - karga
27. mar. 2008 10:43
Det virker - for mig - bedre end firefox.. og bare det at nævne safari giver mig gåsehud..

Har så ikke arbejdet med opera i mange, mange år.. men jeg arbejder med webprogrammering, så jeg kender godt til de mest almene browsere..

Selvom problemet virker mere end irriterende, at den lukker vinduerne, så er det stadig et mindre problem (igen personlig mening), end den måde firefox tolker hjemmesider på - regelret og uden nogen form for intuition

Men den her tråd handler ikke om hvilken browser der er den bedste >.< så plz kan vi komme videre i teksten?
Gravatar #16 - Cugel
27. mar. 2008 13:30
hvilket OS har du? jeg har prøvet noget lignede med andre programmer i Vista 64 bits men det stoppede efter 1-2 uger af sig selv.. så fandt desværre aldrig en løsning
Gravatar #17 - rasmusv
27. mar. 2008 14:40
#15 Ja vi kan godt komme videre - det er jo ikke mig der tager det ilde op. Jeg har også skrevet dit næste ryk, geninstaller eller find ud af hvilke andre programmer der bliver ved med at borke IE og gøre microsofts egen fejlløsning ikke virker. Første hit på google peger på antivirus, antibadware, firewall eller windows live tagged programmel.
Gravatar #18 - karga
27. mar. 2008 14:45
#16 jeg kører med Windows XP pro SP2
Gravatar #19 - karga
30. mar. 2008 11:56
Update: Det lader til det kun er når jeg åbner Google-linket :S det er lidt svært at efterprøve, da jeg ikke ved om det er fordi den bare har lyst til at åbne de andre links, når jeg tilfældigvis klikker på dem, men det er oftest google jeg åbner for at få et overblik over nyhederne eller jeg skal søge efter noget

Det der har fået mig til at tro det kun er ved google, hvor mærkeligt det end lyder, er, at IE ofte lukker siden som beskrevet gentagende gange, altså jeg kan blive ved til solen går ned, med at åbne.. men hvis jeg så vælger linket til højre, så åbner IE siden uden problemer og jeg kan så klikke på Google herefter... :S virkeligt mystisk

Jeg har forsøgt at åbne Google linket i en raw text editor, for at se om der står noget suspekt i linket som IE reagerer på.. men der står altså ikke andet end:
[InternetShortcut]
URL=http://www.google.dk/ig?hl=da
IDList=
IconFile=http://www.google.com/favicon.ico
IconIndex=1
[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,2
[DEFAULT]
BASEURL=http://www.google.dk/ig?hl=da
[DOC_IG_DD_iframe_cover]
BASEURL=about:blank
ORIGURL=about:blank
[DOC_IG_PU_iframe_cover]
BASEURL=about:blank
ORIGURL=about:blank

Den eneste forskel på de andre links jeg lige kan se, er at der ikke er nogen [DEFAULT] som f.eks. i linket til nforce

[DEFAULT]
BASEURL=http://www.nforce.nl/
[InternetShortcut]
URL=http://www.nforce.nl/
Modified=F0375E78683EC7016B
IDList=
IconFile=http://www.nforce.nl/inc/images/favicon.ico
IconIndex=1
[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,2

Evt. også at der er de felter, der hedder DOC_IG_PU_iframe_cover.. men det aner jeg ikke hvad betyder
Gravatar #20 - Saxov
30. mar. 2008 12:26
#19, har du prøvet at lave en ny genvej til google.. ?
Gravatar #21 - karga
30. mar. 2008 12:32
Det gjorde jeg faktisk for nogle dage siden, fordi jeg åbenbart havde fået trukket den væk og derved slettet den..

Har fjernet de to DOC-punkter og det LADER til det har virket.. det er bare ikke til at sige om det har gjort noget udslag..
Gravatar #22 - Cugel
1. apr. 2008 07:39
vi har lige haft samme problem på mit arbejde..
prøv at åbne en random mappe og i adresse linjen gå ind på windows update og hent alle nyeste updates.. det virkede her så måske er du også heldig =)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login