mboost-dp1
If You Could Only Learn 3 Languages
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Theis (3) skrev:Jeg har altid set det som en fordel ikke at kunne forstå hvad de siger når de bliver fistet af en tentakkel eller ti.
Men er du ikke bare lidt nysgerrig?
Mine 3 sprog ville være C++(Så kan jeg også c), så c#, så Java- så er man godt dækket ind til erhvervslivet :)
At Java er øverst er ikke overraskende, siden det er på en side for Java udviklere.
At de så har valgt både JavaScript og Python, er sørgeligt, da de to sprog minder alt for meget om hinanden.
Jeg mener at man, meget simpelt, skal lære følgende
- Et objekt-orienteret imperativt/hybrid sprog (C#/Java/C++)
- Et funktionelt sprog (F#, Haskell, Erlang, OCaml, Scala)
- Et dynamisk typed sprog (Python, Ruby, PHP)
OOP giver god indsigt i hvordan man strukturer programmer og program arkitektur, hvilket er nødvendigt for at lave real-world apps der faktisk kan maintanes.
Funktionelle sprog lærer en andre måder at tænke på, som reducere muligheden for fejl, gør ens kode mere testbar, og som generelt er smart.
Og et dynamisk typed sprog, lærer en at simplicitet også kan fungere. Som f.eks. at der ingen grund er til at deklærer en type to gange på samme linje.
Man bør så vælge hvilke sprog man vil kombinere, ud fra hvilket felt man ønsker at arbejde inden for. C#/F#/Python er, i min erfaring, den bedste kombo for .NET udvikleren.
Ligesom for Java udvikleren er Java, Scale og Ruby også et godt valg.
Og til dem som elsker at arbejde med underlige kringlede sprog, er C++ og Haskell en super kombo.
At de så har valgt både JavaScript og Python, er sørgeligt, da de to sprog minder alt for meget om hinanden.
Jeg mener at man, meget simpelt, skal lære følgende
- Et objekt-orienteret imperativt/hybrid sprog (C#/Java/C++)
- Et funktionelt sprog (F#, Haskell, Erlang, OCaml, Scala)
- Et dynamisk typed sprog (Python, Ruby, PHP)
OOP giver god indsigt i hvordan man strukturer programmer og program arkitektur, hvilket er nødvendigt for at lave real-world apps der faktisk kan maintanes.
Funktionelle sprog lærer en andre måder at tænke på, som reducere muligheden for fejl, gør ens kode mere testbar, og som generelt er smart.
Og et dynamisk typed sprog, lærer en at simplicitet også kan fungere. Som f.eks. at der ingen grund er til at deklærer en type to gange på samme linje.
Man bør så vælge hvilke sprog man vil kombinere, ud fra hvilket felt man ønsker at arbejde inden for. C#/F#/Python er, i min erfaring, den bedste kombo for .NET udvikleren.
Ligesom for Java udvikleren er Java, Scale og Ruby også et godt valg.
Og til dem som elsker at arbejde med underlige kringlede sprog, er C++ og Haskell en super kombo.
Windcape (7) skrev:At Java er øverst er ikke overraskende, siden det er på en side for Java udviklere.
Resultatet ser ellers meget ens ud på en side for .NET udviklere og en side for Python udviklere:
http://dotnet.dzone.com/articles/if-you-could-only...
http://python.dzone.com/articles/if-you-could-only...
:-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.